Jump to content
PyroForum.nl

Hallo ik ben Pyroma


Pyroma

Recommended Posts

Geachte mede hobbyisten,

Hierbij wilde ik mij toch nog even voorstellen. Mijn naam in dus pyroma en ik ben al mijn hele leven bezig met vuurwerk.

Het is allemaal begonnen op mijn 5de met sterretjes tot het afschieten van shells nu.

Ik volg dit form nu al zo’n vijf jaar en de informatie die ik op dit form heb gevonden heeft mijn erg geholpen (zonder één vraag te stellen). Mijn dank hier voor is groot.

Het afgelopen jaar heb ik een paar filmpje kunnen maken die ik later op het form zal plaatsen. Sommige shells zijn perfect gelukt en sommige valt nog wel iets aan te verbeteren.

Mijn hoogtepunt was 1 jaar geleden 10 ‘’ violet to green with crackling. Bijna perfect gelukt (ook dit filmpje volgt nog) Erg spectaculair zulk groot vuurwerk, maar mijn voorkeur gaat nu toch uit naar wat kleinere shells. Want het is een hoop gedoe zulke grote dingen.

Jullie horen nog van mij,

Edited by Pyroma
Link to comment

Bedankt voor de positieve reacties.

Ik ben een kleine 100 uur bezig geweest met die 10'' geen ball mill, geen past machine, alles met het blote handje. En het hele spektakel duurde nog geen 20 seconde. Leuke ervaring maar toch. Afgelopen jaarwisseling wilde ik mijn 2de 10'' Winokur 20 afsteken, helaas had niemand zin om rond 1:00 nog effen 10 kilometer te fietsen naar een afgelegen gebied.

Wat betreft de collorchaning, bij een 6 '' kom je hiermee ook al een heel eind.

Andres is het lettetype zo beter. Ik moet nog even mijn weg vinden op dit form, maar dat komt wel goed.

Ik heb nog wel wat vragen, want ik wil het graag perfect hebben. Maar dat komt nog wel. Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto kan invoegen(sorry ik ben niet zo handig met computers)

Edited by Pyroma
Link to comment

Ik probeer een filmpje op dit form te plaatsen maar dat lukt niet. Ik krijg de volgende melding:

Fout Je hebt geen toestemming om dit soort bestanden te uploaden. Foto's en Video's kunnen via FotoVideo geupload worden. Zie ook deze >topic.

Ik zit toch echt in FotoVideo en het filmpje is minder dan 25 mb. (Ik haat computers)

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik dit moet doen.

Link to comment

Heb je windows moviemaker op je pc? Dan dan kun je het filmpje daarin openen en opslaan als -standaard defenition- dan is ie niet zo zwaar ook.

Wat ik dan doe is het via Handbrake (van internet downloaden) opslaan als .mp4

Kan het filmpje wellicht ook direct via handbrake als .mp4 laten wegschrijven maar dan is ie net zo zwaar denk ik.

Link to comment

14 jaar....Ik had al zo mijn vermoedens

Zat dus niks verscholen tussen het gras High density , maar er is wat nieuws tussen gegroeit.

Vraag:

Met je dertien jaar een 10 inch gemaakt , nu kan (mag ie niet btw) mijn zoontje dat ook wel maar die heeft het van mij.

Hoe kom jij aan je kennis en vaardigheden plus materiaal, want op school kun je het nog niet geleerd hebben !!

Is je pa een oude pyro man ? En hoe heb je in godsnaam je grondstoffen kunnen betalen en verzamelen.

Als ik je verhaal zo eens lees : dan heb je kaliumnitraat , kaliumchloraat / kaliumperchloraat, zwavel airfloat houtskool (gekocht) ,magnalium in verschillende mesh, aluminium airfloat, natrium bicarbonaat , rode ijzer oxide ,parlon dextrine , ethanol en flink wat verschillende strontium en bariumverbindingen,

En waarschijnlijk: titanium, kopercarbonaat, koper2 oxide , boorzuur,shellak, Rode gom, visco en timefiuse

En dan heb ik het nog niet over het benodigde materiaal.

Link to comment

Ik ben 17, had op mijn 16de ook al bijna alles dat je opnoemt...

Het is echt wel mogelijk om er allemaal aan te geraken hoor, mits wat goede wil.

Maar ik maak wel nog maar tot 2".

Ik persoonlijk geloof niet dat je 14 jaar bent, je stem op het filmpje, typstijl,... Nee,toch niet.

waarom had je zo je vermoedens Jason ?

Als je toch 14 bent moet je wel erg voor pyro openstaande ouders hebben, je hebt ze immers nodig voor de online betalingen voor chems, ... enz.

Ook denk ik niet dat je als 13-jarige een ball shell van enkele kilo's plus mortierbuis naar een veld kan slepen, alleen. En andere 13jarigen daarbij betrekken lijkt mij helemaal niet slim.

Ik denk dat er hier enkele zijn die uitleg verwachten...

Edited by Andres
Link to comment

Andres jij hebt je grondstoffen ook door hier op het forum wel in dit geval,vragen te stellen of actief te zijn ipv alleen mee te lezen. Wat ik opnoemde heb je gewoon nodig voor een shell met winokur#20, paars, groen en crackling . Plus 10 inch gaat ook nog heel wat meer in dan 2 inch. En dan ben ik ook nog de rice huls vergeten.

Zeer waarschijnlijk heb jij ook al bijverdiensten, wat je als een 13 jarige niet hebt.

Over mijn vermoedes: 14 jaar had ik niet verwacht, ouder dan mezelf had ik gehoopt, zeker weten gingen bij mij de voelsprieten omhoog bij het lezen.

Ik bemerkte gewoon een bepaalde onlogica. ( ik zit ruim 16 jaar op vuurwerk forums,dit verhaal valt uit de toom)

een simpel voorbeeld: met tien inch moet je ook nog eens heel nette buskruit kunnen maken voor de lift, en dat zonder kogelmolen

Edited by Jason
Link to comment

Wat een hoop vragen:

De.leeuw62, ik ga mij verdiepen om op verschillende manieren filmpjes te uploaden. Ik ben er achter gekomen dat op de ene pc er alleen geluid is en op andere pc's speelt het filmpje gewoon goed af. Het filmpje is geconverteerd naar een mp4 bestand.

Heren wat betreft mijn leeftijd, daar laat ik mij niet over uit en mijn identiteit is op dit form niet van belang. Wie heeft gezegd dat de stem op het filmpje mijn stem is? Ik kan wel zeggen dat ik met een sterretje in mijn handen ben geboren en er zit BP in mijn bloed, maar ik moet nog zoveel leren.

Jason goed je huiswerk doen. Dat hele 10'' verhaal daar komt geen kaliumchloraat bij kijken, maar dat ter zijde.

Link to comment

Ik heb mijn huiswerk wel gedaan, en was uitgegaan van de simpelste oplossing voor oa de kleuren.

Als jij 5 jaar meeleest dan weet je vast wel wie ik ben, en hoef jij mij niets te leren.

Je mag best annoniem hier vertoeven, dat doen we allemaal. Maar niemand van ons pretendeerd een kind te zijn of start met andere leugens.

Over jou tien inch, ik weet hoe moeilijk dat is, in vergelijking tot shells van max 4 inch en in vergelijking tot ander vuurwerk.

Dus het strookt oiok niet met wat je zegt dat je nog zoveel moet leren, 10 inch is een meesterstuk.

( en ja, ik doe 30 jaar aan pyro en leer ook nog bij )

En zoals gezegt , al 16 jaar op vuurwerk forums, en heb in die tijd veel politie agenten, journalisten en andere fakers eruit gefilterd !

M.V.G. Jason

Link to comment

Zat dus niks verscholen tussen het gras High density , maar er is wat nieuws tussen gegroeit.

Ha ha, nou, nou:P, kan wel wezen maar we zijn allemaal ergens begonnen, en nieuwe aanwas word volgens mij zeldzamer.
Het is niet heel makkelijk om iets te herkennen in het niets, zodra er wat verteld wordt beginnen we altijd vanaf post 1, zo leren we iemand kennen.

Edited by High Density
Link to comment

Beste jason deze is speciaal voor jou,

Je trek allemaal conclusies waar ik niet op in ga, maar op een aantal vragen wil ik wel antwoord geven.

Om te beginnen: Je geeft aan een 5 voor Nederlands te hebben en dat is te merken. (En dan ben ik ook nog de rice huls vergeten) Ik heb toch duidelijk geschreven, gepofte rijst. Goed lezen!

Wat betreft liftpowder: vorig jaar nog gesmokkeld, BP behandeld met aceton, 40% Flash en 2% Boric Acid toegevoegd. Weer een kwestie van goed lezen.

10'' is een meesterwerk: bedankt voor het compliment, echt waar dank je wel.

De komende tijd ga ik nog vragen stellen op andere topic's. Aangezien jij al 30 jaar met deze hobby bezig bent, kan jij mij dus goed helpen. Ik verwacht jou dan ook op deze topic's.

Laten wij dit met elkaar afspreken. Ik behandel jou met respect, dan behandel jij mij met respect. Deal?

Ik hoor het graag,

Link to comment

Ik behandel jou met respect na een hernieuwde introductie !

Ik help jou daarna ,als ik daar zin in heb, of het zinnig vind.

En zeker niet, alleen maar, om daarbij aan jouw verwachting te voldoen..

Ik denk, dat als je al een ervaren pyro bent, je in eerste instantie op een forum moet komen om anderen te helpen en daarnaast om gelijkgestemden te vinden. En daarna je eigen vragen gaat stellen, waar anderen ook van kunnen leren.

ik denk ook dat als je mee gelezen hebt, je kon weten dat er echt heel weinig anderen hier met 10 inch bezig zijn.

En een bescheiden introductie is wel zo netjes, in plaats van een mystery guest met grote verhalen.

Onder de noemer ik kan het niet laten:

het leek mij teveel op new kids

10 inch jonguh.... moette tien kilometer meej fietsen denk.

Ja eej ik ben meej black powder in mijn bloed geboren, nie meej unne peecee, kut .. daor vraag ik wel professionele hulp voor of nie .

Ik zal godverdomme hier weleens wat vragen gaan stellen over hoe ge zunne grote vuurbal maakt..BAM.

En jaaa,lilleke natnek... Gij zult ook maar eens met een sterretje in oe hand geboren moeten zijn he dan in oe onderrug .dan proatte wel anders..verrekte mongool.

Nou. Wie is hier de pyroman ..... gij of ik

:D

Edited by Jason
Link to comment

Ik vind dat een 14 jarige niet met 10" hoort te spelen. Ik ben dus helemaal niet nieuwsgierig naar zijn filmpje.

Ik vraag mij ook sterk af of het verstandig is deze knul aan te moedigen met deze hobby. Tegen houden kunnen alleen zijn ouders.

Maar wij als communitie hebben, althans zo voel ik het, een verantwoordelijke taak niemand aan te moedigen met pyro bezig te zijn.

100 uur aan een 10"............... Volgens mij kan jij je beter bezig houden met je school vriend.

Link to comment

Vraag me af of dat van die leeftijd niet sarcastisch was.

Pyroma schrijft niet als een 14-jarige. En heeft teveel resources daarvoor.

Iedere 14-jarige kan ook een filmpje uploaden tegenwoordig, dus denk eerder dat hij ouder is. Easy as that.

Wat me meer schrik baart is dat hij hier durft te beweren dat hij 10" kan liften met een versneden flash mix. Iemand ooit wel eens gezien wat flash doet, zeker onder druk :')?

Daarom vraag ik om het filmpje, want nu lijkt het op een hoop met larie eerlijk gezegd.

10'' shell's en dan geen bp kunnen maken, really?

Link to comment

Ik kan dat filmpje gewoon zien, staat in de gallery

Vraag me af of dat van die leeftijd niet sarcastisch was.

Mja, lijkt me wel, beetje gepikeerd antwoord op Jasons vraag vermoedelijk.

Verder moet Pyroma het maar vertellen, wat hij in discussie terugkrijgt daar is hij zelf bij.

Edit:

Filmpje nu dus niet meer, heeft z'n album eraf getieft, dan zullen we weinig meer horen van hem ook denk ik.

5 jaar op PF, dan moet je weten dat Jason bij het meubilair hoort.

Edited by High Density
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...