Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
eric01

Mijn O&N 2014-2015

Recommended Posts

Na een lange tijd niks meer gepost te hebben toch maar weer even wat van me laten horen.

Voor O&N had ik 13 shells:

2x 3" c8 - blauw Ring
5x 3" Slow Gold
4x 4" c8 - blauw
2x 2" Ti salute (niet op de foto)

en voor een klein vermogen aan consumentenvuurwerk:

Showtje compleet:

Vanaf 7:45 beginnen de shells.

http://youtu.be/HXMkE4DHoZc

Edited by eric01

Jazeker, anders zouden ze het niet waardig zijn om op dit forum gepost te worden natuurlijk ;)

Bedankt voor de complimenten.

Je shells zien er zo ongelooflijk netjes en professioneel uit, wow.

Ook leuk om te zien dat leden met zo weinig posts toch al zo ver gevorderd zijn, ik zit met mijn +- 180 posts nog niet zo ver... Ik praat te veel :D.

Echt mooie shells, zoals HD al zei perfect symmetrisch.

Enige dat ik anders zou gedaan hebben is je blauwe fase wat langer, en ik weet niet hoe het in real life was maar op camera was je blauw nogal wit.

Keep up the good work !

Heel erg bedankt, leuk om te horen.

De blauwe fase had inderdaad net iets langer gemogen, maar ik had alleen deze cores nog en geen perchloraat meer :(

In het echt waren ze een heel stuk blauwer als op deze vid hoor, ik zal zo een klein stukje van een andere camera uploaden die de kleur beter te pakken kreeg.

Breaks zijn mcrh met wat booster.

2g 7/3 voor de slow gold shells.(laatste restjes perc opmaken)
2.5g nitraatflash voor de 3" ringen.
5g nitraatflash voor de 4" shells.

2" shells zitten 6 lagen 3-strip pasting omheen met 1 laag stroken van pool naar pool voor de afwerking.
3" shells zitten 9 lagen 3-strip omheen.
En om de 4" zitten 12 lagen 3-strip.

Hier de andere film, jammer dat de camera vreselijk moeilijk liep te doen...
shells vanaf 6:00

http://youtu.be/6EMZW1tP9ug

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By Andres
      Heren,
      Zoals ik al vermeld heb, dit jaar was niet zo een succes. Vorig jaar ging alles perfect, nu dus zeker niet. 
      Eerst de beelden:

Wat ging goed:
      - Timing (1.8 voor 2", 2.5 voor 3")
      - Hoogte
      - Tapematch werkte altijd (Bedankt HD, zonder jouw topic was ik blijven sukkelen met quickmatch, bedankt Leeuw, zonder jou had HD dat nooit gepost )
      - Doorlonting werkte
      - Jopetes strobe stars hebben definitief plekje in mijn hart veroverd.
      Wat ging fout (zet jullie comfortabel, de waslijst komt):
      - Blinde sterren
      - 1 low break
      - Labels klopten niet
      - Shimizu purple niet fel genoeg
      Wat uitleg:
      Ik heb mijn sterren evenveel geprimed als anders, maar toch sloegen ze nu grotendeels blind. 2" krijg 2.6gr 5/5 MgAl flash en 3" 4gr. 4 en 10 lagen 3 strip pasting. De glitters en TT slaan in mindere mate blind, maar de kleuren toch grotendeels wel... Zeer jammer. Break ik te hard of moet ik nog meer primen ? Ik weet dat mijn 2" boeketten echt gigantisch zijn, dus misschien iets zachter breaken...
      De low break. Enkele van mijn 3" mortierbuizen zijn echt te groot. Langs beide kanten van de shell 8mm speling is dus wel te veel. De ander pasten veel beter (schuift er net nog vrij in) en hadden evenveel lift... Ik ga me toch goed passende mortieren aanschaffen.
      De labels... Tijdens het pastten moet ik foute dingen op de foute shells geschreven hebben, en alles liep in het honderd. Daarom dus de rare combinaties. De drie 2" snel na elkaar moestten paars - witte glitter - paars zijn. Geen TT en 2x witte glitter. Nu, dit is makkelijk te voorkomen, mijn hoofd er bij houden . 
      Shimizu purple is dan wel een zeer mooie kleur, het is lang niet fel genoeg. Ik heb de shell van vandaag met 2 camera's gefilmd. De ene stelt mooi scherp (mijn gsm) de ander pakt de kleuren beter op maar is blurry (de camera). Heeft iemand advies voor een feller paars ? Ik dacht zelf aan Yankee's purple of Majdali purple.
      Nog even voor de duidelijkheid, de 3" moest zijn: Buell red met D1 ring. Ring was er grotendeels. Dan Buell red met Jopetes strobe pistil. De strobe was er eveneens. Derde moest een jelly fish zijn met Shimizu purple head en witte glitter tentakels. Foute orientatie, low break en te harde break hebben dit evenwel mooi verpest .
      Nu, ik ga er keihard aan werken, opgeven is er minder bij dan ooit ! Bedankt voor alle hulp die ik al gekregen heb & hopelijk nog zal krijgen .
      Na mijn examens (nog tot 29 januari ) Vlieg ik er zeker in.
    • By Andres
      zie topic
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• https://www.labmakelaar.com/eng/detail/dissolution-stirring-shaking/12752-heidolph-mr-hei-standard-verwarmingsplaat-met-magneetroerder/12752 Dit is em.
    • Beste Ali, We hebben al eens iemand met dezelfde nick gehad welke geen erg beste indruk heeft achter gelaten.  Jouw eerste post getuigd ook niet van een degelijk goede kennis van zowel de forumregels als algemene scheikunde.
      Dit is een voorstel topic, stel jezelf dus eerst eens voor. Vragen stellen kan je daarna in het juiste topic. P.S. Maak eens een knaller met KCl  
    • İk ben uiteindelijk hier beland omdat ik met veel vragen zit. İn Turkije had ik een raket gebouwt met KNO3+Suiker. Helaas was ik bang om het tot vloeibaar papperig mengsel te verhitten, omdat ik een 500-2000w elektrische kookplaat gebruikte buiten en de wind koelde de pan steeds aan een kant. En ik wilde niet nog meer dan 1000 watt erin gaan steken bang dat het mengsel te warm en een grote fik zou veroorzaken aangezien ik erboven op zat te roeren. Uiteindelijk werd het een rook raket, ik wil het ooit weer oppakken maar dan met zo een instelbare temperatuur lab verwarmende plaat. Nu kan ik dit soort dingen helaas in Nederland niet maken, ivm de strengere regels door de home grown terroristen. Het blijft mijn hobby ik heb alleen heel veel te leren dus besloten hier te registreren.   Nu ben ik eigenlijk hier ook omdat ik een korte vraag heb, waarom is kalium chloride vrij te kopen en kalium perchloraat verboden? Is de eerste nou niet instabieler dan de laatste als je het bijv. in knal werk zou gebruiken? Of is het omdat een in voeding word gebruikt en de ander niet dus niet te verbannen is?
    • Visco 2mm, standaard lontje. Doe enkele lucifers in een zilverpapiertje, gekker moet je het niet zoeken. Grote kans dat een snelle Google je ook wel enkele resultaten oplevert.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online