Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
hardbassbv

Kartonnen kokers

Recommended Posts

Hallo,

Om pijlen te maken heb ik weer wat kokers nodig. Vroeger rolde ik ze zelf, maar dat vind ik teveel werk.

Eerder liet ik deze overkomen uit Engeland, maar vanwege de verzendkosten wil ik graag een andere source hebben.

Op het machtige internet heb ik al wat gevonden,

Ik heb al een mail gestuurd naar www.onlinekokers.com, maar hun hebben alleen kokers vanaf 26mm binnenmaat.

Daarnaast heb ik ook http://www.enr.nl een mail gestuurd, alleen die heeft nog niet gereageerd.

En verder vind ik alleen verzendkokers.

Nu vroeg ik me af, waar halen jullie ze vandaan? Of is dit een algemeen probleem?.

Anders is het misschien een idee om met zn alle gelijk een grote order te kunnen maken?

Ik ben zelf op zoek naar de volgende;

parallel gerold,
110mm Lang,
15mm binnen diameter,
21mm buiten diameter.

Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag.

Groeten,

Hardbassbv.

Edited by hardbassbv

Bron verwijderd.

200 hulzen voor 30 euro. Verzendskosten zijn 8.95.

Edited by Rocketier
Bron vermelding mag niet

Hallo,

Die hostalite buis heb ik wel eens eerder aan zitten denken, maar mijn tool is 15mm en dan heb ik ook nog een sleeve nodig.

Ik heb wel al een andere plek gevonden, maar dat is wel nog steeds buitenland. Dus tenzij ik er erg veel tegelijk bestel is het nog steeds duur.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By sterretjesterretje
      Hoewel het nog even duurt voordat het oudejaarsavond wordt, kon ik het niet laten: Een bolvuurpijl van 2 wc-rolletjes en een groen knetterballetje.
      Het knetterballetje gaf een aardige knal. teveel schilderstape eromheen gedaan? Knal ging wel heel snel af. Pijl heel teruggevonden. Er zat geen vertragingssysteem op voor de bol.

• By sterretjesterretje
      frame 2: Volgens mij klapt de bovenste plug er op dit moment uit.......
    • By sterretjesterretje
      Na 2 mislukkingen is dit mijn eerste werkende (bol)vuurpijl!
      Koker:
      2 wc-rolletjes over 15mm koperpijp gewikkeld, waarbij beide zijden volledig gelijmd met dik behangplaksel.  ID=15mm. lengte: 10cm 2.0g kleistop, Vulling:
      15.0g 65/25/10 core: eerst 3x75mm (diy eigen test rocket tooltje), daarna uitgeboord tot 5x60mm. bol: het bekende groene crackerballetje, met originele lading (1g miniknetters) Alles afgetaped met schilderstape.
      Resultaat:
      niet slecht voor een 3e poging. bereikte hoogte ong.12-15m.  knetterbal gaf knal, teveel tape denk ik. Knal kwam snel pijl met stok teruggevonden: pijl is heel gebleven! 
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• https://www.labmakelaar.com/eng/detail/dissolution-stirring-shaking/12752-heidolph-mr-hei-standard-verwarmingsplaat-met-magneetroerder/12752 Dit is em.
    • Beste Ali, We hebben al eens iemand met dezelfde nick gehad welke geen erg beste indruk heeft achter gelaten.  Jouw eerste post getuigd ook niet van een degelijk goede kennis van zowel de forumregels als algemene scheikunde.
      Dit is een voorstel topic, stel jezelf dus eerst eens voor. Vragen stellen kan je daarna in het juiste topic. P.S. Maak eens een knaller met KCl  
    • İk ben uiteindelijk hier beland omdat ik met veel vragen zit. İn Turkije had ik een raket gebouwt met KNO3+Suiker. Helaas was ik bang om het tot vloeibaar papperig mengsel te verhitten, omdat ik een 500-2000w elektrische kookplaat gebruikte buiten en de wind koelde de pan steeds aan een kant. En ik wilde niet nog meer dan 1000 watt erin gaan steken bang dat het mengsel te warm en een grote fik zou veroorzaken aangezien ik erboven op zat te roeren. Uiteindelijk werd het een rook raket, ik wil het ooit weer oppakken maar dan met zo een instelbare temperatuur lab verwarmende plaat. Nu kan ik dit soort dingen helaas in Nederland niet maken, ivm de strengere regels door de home grown terroristen. Het blijft mijn hobby ik heb alleen heel veel te leren dus besloten hier te registreren.   Nu ben ik eigenlijk hier ook omdat ik een korte vraag heb, waarom is kalium chloride vrij te kopen en kalium perchloraat verboden? Is de eerste nou niet instabieler dan de laatste als je het bijv. in knal werk zou gebruiken? Of is het omdat een in voeding word gebruikt en de ander niet dus niet te verbannen is?
    • Visco 2mm, standaard lontje. Doe enkele lucifers in een zilverpapiertje, gekker moet je het niet zoeken. Grote kans dat een snelle Google je ook wel enkele resultaten oplevert.
  • Who's Online (See full list)