Jump to content
PyroForum.nl

hey iedereen


Thillo

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik zou al een tijdje willen beginnen met pyro, en zelf vuurpijlen maken. Om te beginnen met r-candy, om zo wat ervaring op te doen. Nu is het probleem dat mijn ouders denken dat ik met gigantisch explosieve stoffen ga werken waar ik mezelf perongeluk met kan opblazen, ze denken direct aan grote bommen enzo :rolleyes: . Maar is dit allemaal zo gevaarlijk? Ik denk persoonlijk dat als ik droge r-candy ga maken, en ik natuurlijk wel voorzichtig tewerk ga en bescherming aandoe (bv: veiligheidsbril, handschoenen, brandwerende labojas...), er niet veel kan gebeuren. Dit is natuurlijk maar een gedachte, want ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar door mijn studierichting heb ik al wel kennis over sommige stoffen en reacties, en ben ik ook voorzichtig. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes

Link to comment

Droge R-candy kan bijna niet foutgaan. Of je moet hele gekke dingen uithalen zoals open vuur in de buurt.

Ik denk dat zelfs gesmolten R-candy niet zo gevaarlijk is zolang je het elektrisch verwarmt.

Maar kijk eens rond op het forum en JouBuis.

Ga daar alleen je ouders maar eens van overtuigen....

Welkom trouwens!

Link to comment

Welkom!

Altijd leuk om een nieuw lid op het forum te hebben. Hopelijk post je zo nu en dan wat leuke plaatjes of video's van eigengemaakt creaties.

Met die gesmolten versie van R-candy zou ik je aanraden altijdddd veiligheidsequipment aan te trekken. Mocht het onverhoopt toch afgaan in je pan ben je altijd te laat en die vlam laat echt niets van je gezicht heel.

Edited by Snooby
Link to comment
×
×
  • Create New...