Jump to content
Advertentie
(Klik om PyroForum.nl te steunen, login om reclame te verbergen)
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
zakelijk1986

Zink shell effect

Recommended Posts

Zoals de titel al zeg, ik heb hier een filmpje gevonden op youtube.

voor het effect scroll gelijk door naar 0.19

Het effect wat er uitkomt vind ik persoonlijk zo mooi, het effect blijft lang hangen en ik vroeg mij af of dit gewoon stars waren of meer comets met een soort titanium staart toevoeging?

Ben benieuwd of iemand van jullie al zulke effecten al heeft kunnen realiseren?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By ThaYankee
      ***Edit: Filmpje van 4"shell toegevoegd***
      Sinds jaren afwezigheid en weinig pyro activiteit heb ik afgelopen jaar weer het een en ander gemaakt aan spul.
      Ik vind het hedendaags toch wat te risicovol om deze hobby nog heel veel langer voort te zetten of verder uit te breiden(Ook icm met andere omstandigheden). Ik besloot daarom om dit jaar maar langzaamaan de spullen die ik nog heb liggen op te maken. Ik heb het al jaren liggen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om de boel weg te gooien of van de hand te doen (Misschien de nodige tools naderhand wel voor de geïnteresseerden).
      Ik blijf het wel echt een geweldige hobby vinden met een hoog voldoeningsgehalte (op het pasten van shells na).
      Hieronder een filmpje en wat pics van wat ik zoal gemaakt heb afgelopen tijd.
      Meer filmpjes zullen nog volgen.
      *** Shell 4 inch buell red stars ***
      3 Inch vuurpijl Buell red
       

    • By Andres
      Skippen naar 00:17 is een goed idee.
      TT stars, Horsetail shell was de bedoeling, 2 inch cilinder 
      Mijn eerste cilinderr trouwens !
    • By Andres
      Beelden van 2 camera's na elkaar geplakt, hopelijk geeft dit een wat duidelijker beeld met de crappy kwaliteit.
      Jopetes white strobe cut stars, 6x6x6 (mm).
      3.5gr Booster (MgAl #230 flash). Meal Coated Puffed Rice als vuller.
      Gelift met pulverone.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Advertentie


  • Topics

  • Posts

    • Hoi allemaal, Helaas heb ik geen tijd meer voor deze hobby en doe ik alles in de verkoop. Ik heb ontzettend veel soorten chemicaliën die allemaal weg mogen. Ik heb ook een star roller en twee kogel molens die weg mogen. Voor vragen en prijzen kun je me whatsappen 0637409282
    • Ik denk dat je eens een wat kortere core moet proberen, van zeg ik doe een gok de helft, en 4 i.p.v 5 mm diameter,  en je sas minder lang malen als je dat doet, met supersnelle meal zou ik alleen nozzle-loze pijlen maken. Wat ook een reden kan zijn is dat er scheuren ontstaan in het dunne laagje meal rond je core tijdens het boren, 12-5:2 is immers maar 3,5 mm, als je dan al ietsje scheef boort zit je zo dicht bij de wand. Grotendeels voorkomen kun je het door zeer consistente materialen en methodes te gebruiken, ( gekochte kokers / rockettools / pers ) maar dan nog blijft het trial en error, hoogstwaarschijnlijk moet je immers wel zelf de sas maken. Snelste manier is dus een compleet invalide vliegende pijl maken die amper een pinda de lucht in krijgt, maar wel heel blijft, kun je daarna wel weer een wat langere core proberen.   
    • Hallo, Ik heb zelf paper tubes gemaakt van Kraft papier en de pijl is 100 mm, diameter 12 mm gat 5 mm, nozzle 15 mm boven en onderaan en is van klei. Methode rammen met een aluminium buis en als de tube vol is, dit boren tot het klei aan de andere kant.
    • Denk dat je nozzle er uit geknald is, beetje meer specs doet wonderen voor een wat serieuzere analyse. Kwaliteit(prductiemethode) meal?, methode rammen?, materiaal/type koker?, hoogte/materiaal nozzle?, wat voor tools? ect.
    • Hallo Pyro fans, Ik ben sinds kort bezig met vuurpijlen en had vandaag een pijl afgestoken. Alleen zoals te zien is op de video is er een explosie tussendoor en vervolgens vliegt te pijl verder.
      Ik heb de standaard compositie Meal powder gebruikt 75/15/10 KNO3/C/S. De pijl is 10 cm, diameter 12 mm gat 5 mm. Komt dit, omdat de pijl niet goed aangestampt is, door de compositie of het gat is niet groot genoeg?
      Nou is mijn vraag hoe kan ik dit voorkomen?   VID-20180626-WA0003(0).mp4
  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online

×