Jump to content
PyroForum.nl
ARG

hallo iedereen

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met zelf vuurwerk (proberen ;)) te maken. En toen kwam ik dit forum tegen. Waar ik al heel wat informatie heb gevonden. Ik vind vuurpijlen het meest interessantst. Ik en ben van plan er nu een te maken met KNO3 en suiker. Ik heb zelf een ballmill gemaakt met knikkers en maar ga binnenkort loden bollen kopen. Ik ben verslaafd aan vuur(werk) en heb daar ook al wat probleempjes mee gehad op school. :D

groetjes

Edited by Rocketier
Do I need to say more!?

Veel lezen, niet gaan proberen nog snel dingen in elkaar te flansen voor O&N en geen devices afsteken op school! :P

Edited by boutnek

Idd ik raad je aan om veel te lezen! Je doet me denken aan mij toen ik een jaar of 14 was;). Weet je waar je de informatie/ leesmateriaal kunt vinden?

Gr

wat zijn devices? ;) en waar ik leesmateriaal moet vinden... gewoon op dit forum? of wat bedoel je? :P

grts

Mijn vriendelijke collega heeft je eerste post al voor je aangepast.

De post hierboven is weer een grote spelvoud.

Volgende baggerpost is bye bye tot in januari!

Devices zijn stukken vuurwerk die je fabriceert. (pijlen , shells , fonteinen enzovoorts) Kijk bovenaan in de balk en druk dan op documenten hier vind je al flink wat leesvoer.

Sorry dat ik zoveel fouten maak maar ik heb dislectie, ik zal in het vervolg alles kopieëren en plakken bij Word en dan een spellingscontrole doen. Als ik nog fouten maak, doe ik dat niet met opzet.

De dag dat dyslecten zelf snappen dat Hoofdletters niets met dyslectie te maken hebben zal de wereld weer een beetje beter zijn.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By impuls
      Hallo mensen,

Ik ben matthijs en ben 17 jaar, ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik meer te weten wil komen over sommige mixen van chemicalien. Veiligheid staat voorop!

Groetjes!
    • By A1QPGPNk
      ik ben 18 jaar oud en ben van jongs af aan al gefascineerd geweest van vuurwerk en vuur.

ik zit al van 12 jarige leeftijd bij de scouting waar we ook al heel wat hebben gedaan op het gebied van pyrotechniek een aantal dingen:

-kno3/suiker raketten
      -normaal bp (slechte kwaliteit ;-) )
      -rookbommen
      - fonteintjes (a.k.a. mislukte raketten)
      - carbid schieten
      - zwaarder knal werk wat ik hier niet niet ga noemen

ik ben van plan om de volgende dingen nog te doen:

ik heb onlangs een paar 1" hemi's gekocht met het doel om mijn eerste shells te maken samen met wilgen houtskool en wat zwavel en dextrine.
      ik ben van plan om eerst zonder metalen te werken dus mijn eerste idee was een tiger tail shell
      als dit is gelukt wil ik graag verder met kleuren ik heb al strontium carbonaat voor rood maar zonder chloor donor en dus clo4 of parlon gaat dit niet lukken (weet iemand of je ook mooie rode stars kunt maken met kno3 parlon strontium carbonaat?)
      wanneer dit is gelukt ga ik naar de metalen zoals ti voor glitter of misschien zelfs een salute

ik zie een kleurrijke en glinsterende toekomst te gemoed met mijn nieuwe hobby

mvg

tim
    • By crossilljam
      Goedenavond!

Na een tijdje een aantal topics te hebben gevolgd hier toch maar besloten mezelf te registreren.
      Ik ben Martijn en ik ben 20 jaar oud, en al enige tijd in de pyrotechnie geinteresseerd.
      Dit begon al op de basisschool toen ik in groep 6 een spreekbeurt had gehouden over 'de pyrotechnicus', uiteraard stelde deze spreekbeurt niet veel voor. maar de toon was op die leeftijd al gezet.

Pak hem beet 10 jaar later ben ik nog steeds erg geinteresseerd in de pyrotechnie en heb ik al de nodige ervaring opgedaan binnen die wereld.
      Mijn doel is om dit jaar voor het eerst stars te gaan maken en als deze helemaal naar wens zijn wil ik beginnen met het maken van shells.

Ik hoop dat ik nog een hoop van jullie kan leren en ikzelf ook een steentje bij kan dragen op dit forum.

Martijn.
    • By dutchy
      Hallo allemaal ,

Ik ben Dick en ben 38 jaar jong ben een behoorlijk aantal jaren uit het vuurwerk geweest maar sinds 3 jaar weer behoorlijk actief hiermee.
      Vooral shells zijn een trekpleister geworden , ik heb ze alleen nog maar afgeschoten dus nog niet zelf gemaakt en daar wilde ik me toch in verdiepen.
      Zat wat op google te kijken en kwam hier uit ik hoop dat ik hier met jullie veel ervaringing op mag doen.

gr dick.
    • By godfather110
      Hallo beste forumleden.
      IK ben Jeffrey en ben 27, En heb mij sinds kort echt voor pyrotechniek kunnen interesseren.
      En nu pluis ik met plezier en veel interesse het forum af naar van alles en nog wat, In het bijzonder siervuurwerk.
      Maar knallers zijn ook leuk.
      ik hoop nog lang op het forum te kunnen snuffelen en een hoop kennis op te doen.

groetjes Jeffrey
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Welkom. Wij kopen niet, wij maken zelf.
    • Hallo ik ben gerard uit Zeeland en ik bestel graag mijn vuurwerk op Eeenofanderewebsite ook ben ik een fan geweest van Eenanderewebsite alleen leveren ze hier niet meer in NL
      ik ben lid geworden omdat ik graag meer over vuurwerk te weten wil komen!
    • Jouw (mijn) angst houdt je alert/waakzaam en daar is niks mis mee. Houden zo!
      Ik geloof niet dat iedereen gestopt is.
    • Ik heb men ballmill toch even terug boven gehaald dit jaar. Hij zit nog steeds onder het stof, maar het is het begin van een poging 'misschien dit jaar toch nog eens terug...' De reden van gebrek aan activiteit zijn dan ook de studies, sport, ondernemen(,vrouwen ) .... Ik mis het wel en zou graag nog eens opnieuw aan de slag gaan. Ik heb alles nog en echt bang ben ik niet, ik hou het toch op 3" en neem mijn verantwoordelijkheid.
    • Same,,  is vooral verantwoording die om de hoek komt kijken, maar tijd is ook een grote factor, pyro kost ontzettend veel tijd (dat is enerzijds ook het mooie ervan je kan er een hoop kanten mee op) laatste jaren is vuurwerk enorm gedemoniseerd, vroeger kwam je er nog met een sisser vanaf, tegenwoordig ben je gewoon een nummer, niemand die zich verdiept in je persoonlijke situatie(laten we maar van het ergste uitgaan) beter op je hoogtepunt stoppen. iig zeker als de mensen om je heen afhankelijk zijn van je. hetgene waar je het meeste voor moet uitkijken zijn wel de mensen die niet weten dat je hele straat vol komt te staan met EOD ect en dat je voor wapenbezit de bak in gaat als ze oppervlakkig anoniem ff een belletje doen omdat jij een kut gezicht hebt en zeikt over die auto die scheef geparkeerd staat.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online