Jump to content
PyroForum.nl
Kryptonite

Hoe weet ik waneer ik mijn chloraatcell moet stopzetten?

Recommended Posts

Wie kan mij vertellen waneer mijn cell stop moet !
Heb al verschillende dingen opgezocht ! Bv als de amp drastisch omlaag gaan dan is alle chloride omgezet in chloraat ! Maar bij mijn cell is de stroom nu van 26amp naar 12 amp gegaan.temp. blijft nu rond de 45 graden ! Nu vraag ik mij dus af hoe weet ik zeker dat de run klaar is en ik mijn cell stop kan zetten !?

• Similar Content

• By Heisenberg
      Gegroet,

Ik kwam enige tijd geleden op youtube een filmpje tegen van NurdRage die zelf kaliumchloraat heeft gemaak uit chloor en dieetzout. ( Youtube ).

Er is al een korte discussie geweest over het synthetiseren van KCLO3 uit bleek. ( link ).

Nu heb ik zelf, niet al te lang geleden, deze methode geprobeerd met een beetje succes. Ik kreeg een kristalvorming in de chloor maar de opbrengst was minimaal nog geen 0.01g.

Heeft er iemand ervaring met het zelf maken van Kaliumchloraat?
      Ik heb zelf de synthese geprobeerd met huismerk chloor en A-merk chloor. Huismerk gaf geen opbrengst, A-merk minimaal. Voor het zout heb ik lo-salt gebruikt, deze had het hoogste gehalte kalium die ik kon vinden.

Iemand een idee hoe ik deze synthese kan verbeteren(zonder zelf chemicalien te kopen).

Alvast bedankt.
    • By jimmy beckers
      Beste lezers,

Ik heb als project voor de lessen wetenschappelijk werk, een kleine vuurpijl moeten maken. Als brandstof hiervoor heb ik KClO3 en Sacharose gebruikt (verhouding 75% / 25% ). De hoeveelheid brandstof is 40g en de raket woog in totaal (incl brandstof) 83g. Ik heb gemerkt dat ik niet genoeg opstijgende kracht heb, en de raket stijgt dus niet op. Nu heeft mijn leerkracht mij gevraagd om te berekenen hoeveel kracht ik dan wel had en wat ik zou kunnen doen om meer opstijgende kracht te creeëren. Ik weet totaal niet hoe ik aan deze berekeningen moet beginnen, kan iemand mij aub uit de nood helpen?

alvast bedankt,

Jimmy Beckers
    • By Baazis
      Hallo Members van PyroForum,

Ik wil dus Potassium chloraat cel gaan maken met mijn vader,.

En mijn vraag is dus wat de goedkoopste manier is?.

Ik vraag niet om een bron maar meer welke materialen ik het besten kan gebruiken,

Voor een Kathode en een anode.

Alvast Bedankt.

Mvg Baaz.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.