Jump to content
PyroForum.nl
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By sterretjesterretje
      Ik ben eindelijk eens begonnen om mijn eerste sas mengsel en een paar fonteintjes te maken. 
      Nu nog het lont: katoenen draad uurtje in heet sodawater ontvet / uitgespoeld / uurtje 20%-salpeter oplossing / 2 dagen gedroogd.
      Allemaal gedaan, maar volgens beschrijving "Klap op de vuurpijl" (geweldig doc voor absolute beginner) heb ik nog rijstemeel bij mijn sas nodig? Lijkt me alleen als plak/bindmiddel nodig? Wordt een conimex product aanbevolen, deze natuurlijk niet gevonden, maar Bambix lijkt me ook rijstemeel....Zijn er ook andere mogelijkheden? Lees regelmatig iets over dextrine??
      Er wordt gesproken over spiritus mengsel voor het benodigde papje. Nu heb ik ook de beschikking over 70% ethanol oplossingen uit een spuitbus. Lijkt me geen probleem? (buiten gebruik ivm te hoge concentraties ethanol in lucht, lijkt me binnen niet zo fijn.....).
      Ik hoop dit jaar mijn eigen fonteinen batterij te kunnen afsteken. Rest komt volgens jaar wel weer. 
    • By Rocketman
      Beste pyro's,
      Bij deze bied ik al m'n hobby spullen aan, simpelweg omdat ik het ontgroeid ben.
      aantal kartonnen kokers: - 10 a 15 kokers van 25 cm lang, binnendiameter 24mm, buitendiameter 34mm
      - 15 kokers van 10cm lang, binnendiameter 25mm, buitendiameter 31mm
      Zelfgekluste kogelmolen met twee trommels + media 2 hittebestendige glazen maatbekers (400ml en 250ml) starpress 5mm 4,5m schietlont 10 a 15m van 2mm visco lont 10m van 3mm visco lont + een lijst aan chemicalien. (PM me)

• By DrPepper
      Hoi,
      Ik heb een webshop geopend Barium Buizen, www.bariumbuizen.nl , waarin ik lont verkoop.
      Binnenkort komen er ook mortierbuizen maat 3'' - 8'' (andere maten op aanvraag bestelbaar) en andere dergelijke pyro artikelen zoals aanstekers en mortierrekken.

Neem een kijkje! Als je nog vragen hebt of een product graag wil terug zien in onze webshop dan hoor ik het graag.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• https://www.labmakelaar.com/eng/detail/dissolution-stirring-shaking/12752-heidolph-mr-hei-standard-verwarmingsplaat-met-magneetroerder/12752 Dit is em.
    • Beste Ali, We hebben al eens iemand met dezelfde nick gehad welke geen erg beste indruk heeft achter gelaten.  Jouw eerste post getuigd ook niet van een degelijk goede kennis van zowel de forumregels als algemene scheikunde.
      Dit is een voorstel topic, stel jezelf dus eerst eens voor. Vragen stellen kan je daarna in het juiste topic. P.S. Maak eens een knaller met KCl  
    • İk ben uiteindelijk hier beland omdat ik met veel vragen zit. İn Turkije had ik een raket gebouwt met KNO3+Suiker. Helaas was ik bang om het tot vloeibaar papperig mengsel te verhitten, omdat ik een 500-2000w elektrische kookplaat gebruikte buiten en de wind koelde de pan steeds aan een kant. En ik wilde niet nog meer dan 1000 watt erin gaan steken bang dat het mengsel te warm en een grote fik zou veroorzaken aangezien ik erboven op zat te roeren. Uiteindelijk werd het een rook raket, ik wil het ooit weer oppakken maar dan met zo een instelbare temperatuur lab verwarmende plaat. Nu kan ik dit soort dingen helaas in Nederland niet maken, ivm de strengere regels door de home grown terroristen. Het blijft mijn hobby ik heb alleen heel veel te leren dus besloten hier te registreren.   Nu ben ik eigenlijk hier ook omdat ik een korte vraag heb, waarom is kalium chloride vrij te kopen en kalium perchloraat verboden? Is de eerste nou niet instabieler dan de laatste als je het bijv. in knal werk zou gebruiken? Of is het omdat een in voeding word gebruikt en de ander niet dus niet te verbannen is?
    • Visco 2mm, standaard lontje. Doe enkele lucifers in een zilverpapiertje, gekker moet je het niet zoeken. Grote kans dat een snelle Google je ook wel enkele resultaten oplevert.
  • Who's Online (See full list)