-
Similar Content
-
By Naderomia
Hoi allemaal!
Ik ben dus Naderomia (Jeroen, 25 jaartjes oud). Via een aantal zoekacties op Google ben ik meerdere malen op dit forum terecht gekomen. Na meerdere interessante dingen gelezen te hebben besloot ik me zelf maar aan te melden. Ik heb geen tot amper ervaring met pyro etc. Wel heb ik ongeveer 9 jaar terug een kas-suiker rookbom gemaakt van ongeveer 12kg.
Mijn doel is om veel te lezen en zo mijn interesses uit te breiden en dan in de toekomst misschien het een en ander zelf te maken. Wel wil ik voor dit jaar nog een rookbom maken. Ik heb hier al het materiaal voor en wou van te voren even de Tutorial: KAS_Suiker_Rookbom_V1.3_.pdf lezen maar kreeg deze foutmelding:
Sorry, there is a problem
The page you are trying to access is not available for your account. Error code: 2C171/1
Aangezien jullie graag willen dat iedere nieuwe member dit moet downen voordat er een vraag gesteld wordt over een rookbom wil ik dit ook graag doen
Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag!
Gr, Jeroen
-
By XplosionFireworks
Hallo allemaal,
Ik zit sinds een week of 2 op dit forum. Ik ben nog nieuw met het maken van vuurwerk dus ik wil graag een paar dingen weten!
Als eerste:
Bij de winkel hebben ze NPK 13-0-46, is dit hetzelfde als 98% zuivere kalium nitraat?
Ik had nagevraagd voor Kaliumnitraat ergens ze boden het volgende aan:
Kaliumnitraat: 13,7% Nitraat en 46,3% Kaliumoxide is dit hetzelfde en is dit zuiver?
En ik had begrepen dat je spuitzwavel kan oplossen in water, dit een dag moet laten staan en dan van de bodem schrapen?
Is dit allemaal verkrijgbaar bij xxx of niet?
En voor flash: is aluminiumvijlsel fijn genoeg om flash mee te maken?
Een hoop vragen maar ik wil graag snel beginnen met experimenteren!
-
By rookbommetje
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn kno3 rookbommen.
De compositie die ik gebruik is:
50 gr KNo3
50 gr Sacharose
33 gr paraffine
Als container gebruik ik een wc rolletje met 4 lagen aluminium folie eromheen, ik duw het aan de bovenkant zo dicht dat er een soort mondje overblijft, daar stop ik dan het lontje in en dan duw ik het dicht.
De ontsteking enzo gaat allemaal prima, en het mondje gaat open zodra er een beetje druk komt en daar komt dan de rook uit, echter het probleem is dat op een gegeven moment de container doorbrand en er dan dus veel vlammen komen ipv rook.
Weet iemand iets dat ik kan doen om te zorgen dat ik geen vlammen krijg? (ik zoek op het moment naar dingen als verf blikken maar daar kan ik niet zomaar aan komen)
Ik ga ook de 60/40 compositie zonder paraffine suiker smelten en dan kno3 toevoegen manier proberen, en nu vraag ik me af,
sacharose heeft een smeltpunt van 186 graden, dus is het misschien beter om het te smelten in de oven? (op 190 graden)
^^^^ zodat het niet carameliseerd
mvg,
Een noobje :S
en ps: IK HEB ECHT SUUUUPER LANG GEGOOGLED!!
-
By rookbommetje
Ik heb geen idee of dit mogelijk is maar kan je kalium uit kno3 halen op een manier?
Zoja hoe zuiver is het eindproduct en in wat voor vorm vormt het? (bijvoorbeeld poeder ofzo)
sorry als dit een gigantisch domme vraag is
-
By rookbommetje
Ik heb erg veel gegoogled maar ik kom er niet uit, zijn ze nou illegaal? Of alleen als je er overlast mee veroorzaakt?
Kon op het forum niets vinden maar als iemand een topic weet wil ik het graag lezen.
-
By ARG
Hallo iedereen,
Ik heb even een stom vraagje. Ik wou zuivere KNO3 bestellen, maar er staat dat dit gebruikt wordt als bewaarmiddel voor vlees. Kan dit kloppen, of is dit niet het juiste? Ik hoop dat deze vraag me geen ban oplevert voor onnuttige vragen te stellen, anders mijn exucses.
Vriendelijke groeten.
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.