Jump to content
PyroForum.nl

verslaafd aan pyro


janbakker

Recommended Posts

Ik ben Jan, 43 jaar en van kinds af aan gefascineerd door vuurwerk.

Als jongetje van 6 jaar al begonnen met het ontleden, zelf aanpassen en natuurlijk het afsteken van vuurwerk.

Onlangs heb ik een aankoop gedaan van wat chemicalien omdat ik toch zelf eens wat wil gaan proberen te maken, je eigen werkende projekten zijn dan toch een stuk mooier dan wat je kant en klaar koopt. Vooral het idee om je eigen strobe vuurpijl te maken spreekt me erg aan.

Uiteraard moet het wel veilig zijn, dat wil ik voorop stellen.

Ik ga beginnen met de volgende ingredienten:

- kaliumnitraat

- kaliumpermanganaat

- zwavel

- magnesium

- niet actieve koolstof

Ik heb een ballmill met keramische media, zeven e.d moet ik nog aan gaan schaffen.

Hopelijk gaat dit forum me er bij helpen en zien jullie eens projekten van mij.

  • Upvote 1
Link to comment

Daar moet ik ook nog eens even een paar dingen scoren denk ik, voornamelijk solventen.

Het is aleen niet toegestaan bronnen (leveranciers) te vermelden op het forum, zou je die eruit willen edditen?

Bedoelde je in je eerste post niet Kaliumperchloraat overigens? dat is hier wel een veelvoorkomende chem, en de benaming lijkt er een beetje op.

Edited by High Density
Link to comment

Hoi Jan Welkom.

Kaliumpermanganaat heb ik ook nog staan al 12 jaar in dezelfde pot. (Gebruik het af en toe voor mijn Koi.) (ontsmetting.)

Let hier heel goed mee op a.u.b, een stukje in je oog en grote kans dat je nooit weer stereo ziet.

Net wat High Density al zei, geen toepassing in de pyrotechniek.

Suc6 verder met lezen,meest belangrijk.

;)

Link to comment

Natuurlijk let ik heel goed op met kmno4, heb gezien wat het doet samen met remvloeistof en glycerine.

Ook een mengverhouding van 7/3 kmno4 en mg is wel heel onstabiel zelfs in kleine hoeveelheden.

Maar wat ik eigenlijk niet op het forum kan vinden is een lijst wat er wel en niet ik de ballmill kan, uiteraard gescheiden.

Kan knmo4 gewoon ge-milled worden?

Edited by janbakker
Link to comment

Zoals we net al aan hebben gegeven word kaliumpermanganaat niet gebruikt in de pyro,je vraagt nu of je het kan millen.???

Maar natuurlijk jan.??? Je moet die rommel gewoon wegdoen,maar uiteraard zelf weten.?

En zoiets als een lijst van wat je kan millen,nee die zul je hier ook niet vinden.

Alles kan je millen,maar of het verstandig is is een tweede.

Iniedersgeval nooit oxidizers en fuel samen millen.

Je hebt je nog niet ingelezen in bepaalde materie zoals ik verneem.

Lezen is de sleutel tot succes. En ga je langzamerhand beseffen wat wel en niet kan.

Verder is dit topic ook niet geschikt voor het stellen van vragen. (Voorstel-topic nmlk.)

Link to comment

Als ik iets niet in m'n mill wil hebben is het wel KMnO4, het blijft in krasjes zitten ect, en als je dan wat anders milled zit het er daar doorheen, gewoon onveilig spul kerel, ik weet echt niet waar je het idee vandaan hebt dit te willen gaan gebruiken.

Voor knalmixen zijn er echt betere alternatieven (en bovendien veiligere als je je vingers niet kwijt wil) , ik zou niet weten wat je er anders mee van plan bent.

Link to comment

43 jaar en nog steeds zo eigenwijs als een puber....

Ik zeg lekker schijt hebben aan mensen die er verstand van hebben. Gewoon die KMnO4 (<-- zo schrijf je dat) als het even kan samen met je Mg in die mill flikkeren. Een paar metalen lagerkogels erbij en gaan. Dat is namelijk veel sneller klaar als beide stoffen apart millen. Dan heb je NOG sneller een fikse knal!

Darwin awards Gogogogoooo!!!!

[/sarcasmemodus]

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...