Jump to content
PyroForum.nl
Kauyon

O&N 2012/2013

Recommended Posts

Ook hier iedereen de beste wensen.

Ik dacht wel leuk om een topic te hebben voor alle filmpjes.

Edited by Kauyon

Mooie shell!!

Hoeveel inch was tie, 4"?
Je kwam na het ontsteken toch redelijk vlot terug rennen :)
Was de rising tail een C-compo met Ti-sponge? En welke mesh size?

Ps. Ik zal ff op mijn video materiaal moet wachten, maar wordt zeker ook gepost!

Ha was dat maar zo :P, was een maat van me die ook wel eens mee helpt met bouwen.

Het was een 5 inch met een3 inch petal.

De tail was inderdaad C-8 met 12 mesh Ti-sponge.

Guest

Thanks!

75-15-10 berken meal, flink snel spul (zal nog even een filmpje uploaden) Ik voeg geen minerale olie o.i.d. toe aan de mix, als ik ze droog ram wordt de meal enorm hard, en chipt ook niet snel.

core van 50 mm, spindle verloopt van 7 naar ongeveer 1,5 mm.

Ik gebruik nu 18 gram meal per pijl, veel meer heeft geen toegevoegde waarde.

De pijltjes op de video zijn gemaakt van mijn eerste batch MP, de batch die ik nu heb is een stuk sneller.

Ik maak ze nozzleless vanwege het gemak, geen gerotzooi met bentoniet.

Ook zijn ze een stuk moeilijker te CATO'en, ik heb er nu rond de 12 afgeschoten, ze gingen allemaal netjes omhoog.

Ik moet nog even testen hoe veel ze kunnen liften, zwaarste tot nu toe is 160 gram totaal.

(100 gram stok, 40 gram motor, 20 gram payload)

core van 50 mm, spindle verloopt van 7 naar ongeveer 1,5 mm.

50 mm zal niet de ID zijn :blink: Ik neem aan dat de ID dan +/- 14mm is?

Een core van 50mm lijkt mij erg kort, wellicht als je deze langer maakt hebben ze nog meer kracht.

Waarom is jouw keuze voor berken gevallen?

Zelf maak ik altijd nozzled, neemt iets meer tijd in beslag om ze niet te laten cato'en maar qua hoogte haal je hier meer uit.

Leuk om te zien dat iemand die rond dezelfde tijd is begonnen met deze hobby ook leuke pijltjes fabriceerd.

Keep up the good work :D

Guest
50 mm zal niet de ID zijn :blink: Ik neem aan dat de ID dan +/- 14mm is?

Dat zou wel erg veel meal kosten :D

Bijna, de de ID is 15 mm.

Een core van 50mm lijkt mij erg kort, wellicht als je deze langer maakt hebben ze nog meer kracht.

Er zit nu al een behoorlijke kracht achter, maar ik wil inderdaad nog een langere spindel hebben (+/- 80 mm)

Berken leek me wel geschikt, vrij licht en veel energie bij verbranding. Vandaar dat ik ook een flinke stapel in het houthok heb liggen..

De meal die ik er mee maak is iig. erg snel, dus ben er aardig tevreden mee :P

Deze pijltjes waren meer bedoeld als test voor de delay e.d, vandaar dat ze ook niet erg spectaculair zijn. Ik ga binnenkort eventjes wat headers proberen met TT, heb daar net 100 gram pumped stars van gemaakt die het wel aardig doen.

• Topics

• Dank Rock/Coek Ik wil een nog dunnere variant visco. Voor het doorlonten van cakes. Die 3 mm is vrij dik daarvoor denk ik.
      Daar moet je grote gaten in je tubes voor prikken. Als je gebruik maakt van 1 gat per tube. ___________/\____/\___/\___/\
      Om dat te regelen heb ik in de 'Upper die' een tule geplaatst met een kleiner diameter. Bedoeling is om alle klossen van het dunste katoen garen te voorzien.
    • Petje af. Ik had het idee ooit eens maar is er nooit van gekomen.
    • Mister Element, Ik heb jouw posts gelezen. Ik heb me afgevraagd of ik zou reageren.
      Uiteindelijk heb ik besloten dat te doen om de volgende redenen: jouw veilgheid (en die van je omgeving), en om de indruk te weg te halen bij 'de overheid', die hier uiteraard meeleest, dat echte liefhebbers onverantwoordt omgaan met pyrotechniek ... wij zijn geen 'bommenmakers'.
      Jij geeft een andere indruk (je bent je welliswaar bewust van dat je moet leren, en in de tussen tijd doe je stomme dingen). Ik ga hier en daar hard zijn in mijn woorden; dat is uiteraard niet gericht op jouw persoon, slechts gericht op wat je tot nu toe hebt geschreven, in de hoop tot je door te dringen, in de hoop je tegen jezelf te beschermen en je geen onderdeel te laten zijn van het 'te verpesten' voor de echte liefhebber ... je een stap terug te laten doen. Pyrotechniek (en het maken van sier vuurwerk wat daaronder valt) heeft een hoop aspecten: creativiteit, veiligheid van jou en je omgeving, mogelijk gevaarlijke chemische reacties, etcetera).
      En het is een techniek, die je moet leren; bij iets wat je moet leren moet je bij het begin beginnen, toch ... de basis, je weet wel?!   Voor nu ben je voor mij een bommenmaker: - 3" salute shell (JE MAG NOG HELEMAAL NIET OVER FLITSPOEDER NADENKEN !).
      - Vervolgens een 5" shell maken , niet weten hoe die goed omhoog te krijgen, en het toch proberen (HEB JE EEN F*CKING GAATJE IN JE HOOFD ?).
      - KCLO3 maken, terwijl je niet eens weet wat ermee te doen (WHUT ?).
      - Dan, "Glitter stars zonder KClO4?" (HEB JE ENIG IDEE WAT VOOR STUPIDE VRAAG DAT IS ?).
      - Je hebt het al gehad over Mg poeder, voor je Flash, naar ik aanneem. Je weet dat je dan een fijne mesh size moet hebben; heb je enig idee hoe reactief dat spul is (ik ben er nooit aangekomen en ga dat ook nooit doen, maar dat terzijde), en hoe je het zou moeten beschermen (HALLO)?   Suggestie, positief (ik weet niet wat je al wel of niet hebt gedaan, theoretisch, dus ik start bij het begin): - Kijk deze serie, een paar keer.
      - Daarna lezen, lezen en lezen (niet alleen hier).
      - Lees over de ongelukken, over persoonlijke beschermingsmiddelen, en over "Death mixes".
      - Lees F.A.S.T. (o.a). Vraag je daarna af of het in de omgeving waarin jij woont, en je ding doet, het veilig is om buskruit in een ballmill te stoppen; wat gaat er gebeuren als het mis gaat (er zijn voorbeelden van)?
      Vraag je af of het niet verstandiger is te punniken goed geoptimaliseerde Green Powder te maken, door de afzonderlijke airfloat ingrediënten met de hand te zeven, en daarna verder te bewerken. Daarna kan je altijd kijken naar de double/double component milling/mixing techniek. Terug naar de basis: leer je eigen tubes te rollen, maak ze werkend zodat ze niet doorbranden bij een mooie 'stevige' charcoal fontijn (buiten de bebouwde kom, als het land nat is), 
      Rol je eigen 2" mortar met stevige endplug, maak je eerste (?) starmine met cut TT stars.
      Als dit alles werkt kan je wat metaal gaan toevoegen, de juiste mesh size voor elke specifieke applicatie; maar niet voordat je je hebt verdiept in de eigenschappen van de diverse metalen, hun interactie/incompatibiliteit met andere chemische stoffen, of hoe dat te voorkomen. En wat mesh size en microscopische vorm van het metaal daarop van invloed is, safety wise.   Samenvattend, blijf af van Flash en Mg, 'grow up first'.
      En dat geldt ook voor de KClO3, die je 'aan het koken bent'; 200+ composities kan je ermee maken, maar das voor de grote jongens (welke jij en ik nooit zullen zijn) en die ook nog met zwetende handjes sommige vele ervan zouden mixen, terwijl het zelfs met vergunning nog legaal voor hen is ook. Alsjeblieft, laat me geen naar krantenartikel lezen de komende maanden, over jou (met ingrijpende fysieke en/of maatschappelijke gevolgen voor jou, of je omgeving).
      Laat de Flash crackers bommen over aan de '16 jarige' kut-gassies uit 'achterstandswijken', geimporteerd uit Oost Europese landen, die daar tijdens O&N onze hulpverleners mee bestoken, en daarmee het debat polariseren of vuurwerk helemaal niet verboden moet worden.
      Laat ons daar geen onderdeel van zijn: wij zijn de techneuten en artiesten van het gekleurde vuur !   All the best, Stay Green!  
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online