Jump to content
PyroForum.nl

Aluminiumpoeder


Recommended Posts

Bedankt voor de info!

Maar iemand anders zei dat het ook te maken had met magnesium dat er opgeslagen lag.. hierop kwam water door het blussen.. vormde waterstofgas.. en BOEM..


Dat zou goed kunnen ik weet er het fijne ook niet vanaf :oops:
En geen probleem hoor.
Liever dat je teveel info krijgt dan dat je te weinig vind :)

Maar wees dus wel voorzichtig met metaalpoeders :wink:
Link to comment
  • 1 month later...
  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb wat Al poeder gevijlt, 0.1 gram. Veel werk :D

Filmpje:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV02288.MPG

Lang niet alles is verband, nog geen kwart. Wat je dus ziet aan verbranding is 0.025 gram Al poeder :wink: niet echt veel, en het was aardig fijn poeder, niet heel erg natuurlijk want het was gevijlt.

Vrijdag heb ik 200 gram Hoge kwaliteits Aluminiumpoeder, het was 5 euro nog wat per 100 gram, aardig duur, maar ook goede kwaliteit he :wink: .
Als ik het vrijdag heb nog wel een brand testje.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
wil je het snel doen, koop een Powerfile van black en dekker! :D. Gaat stuk sneller als veilen. Zo'n ding kost denk ik 25 euro ofzo. Ik heb er ooit een gratis gekregen bij een schuurmachine. Zo kan je snel veel alu poeder regelen, mocht het niet fijn genoeg zijn is een beetje kogelmoleren nooit een slecht idee. En anders een grinder maken zoals Gamekeeper op zijn site heeft staan. lijkt mij niet te moeilijk om te maken.


Een warm/heet elektrisch apparaat met een zak fijn rondzwevend aluminiumpoeder en een constante aanvoer van verse lucht...
Een grinder lijkt me wel een stuk veiliger dan.
Link to comment

Wtf!! Dat ik hier zelf nooit aangedacht heb :D Hoeveel denken jullie dat er in zit? En wat kost zo'n ding in de speelgoedwinkel? Ik denk zelf dat er niet al te veel in zit, een gram of 8 schat ik. Maar ik heb zo'n ding al 10 jaar niet aangeraakt dus ik kan er volledig naast zitten.

Link to comment

In die dingen zitten tussen de aluminiumpoeder ook allemaal kleine plastic balletjes. De beads (parels) die helpen het aluminium beter te laten zweven. Ik denk dat het nog best lastig kan worden om die eruit te krijgen, omdat ze zelf ook zeer klein zijn.

Link to comment

hmm, zo gewoon was dat niet..
ik heb het opengemaakt, eruit haalde ik een enorme lading plastic korreltjes, 0,3mm per stuk (gok).
allemaal gecoat door het fijnste aluminiumpoeder dat ik ooit gezien heb!

ik heb wat van dit poeder er door schudden afgekregen, dit gemengd met ijzeroxide, al mijn (zeer fijn verpoederd) ijzeroxide werdt meteen gecoat door het aluminium. het mengsel was dus grijs.

ik heb dit proberen te ontsteken met een sterretje, maar het ging niet aan, dus is het wel aluminium? of is het gecoat/geoxideert?

nu staat de lading balletjes in een potje water, even vergeten dat natuurlijk alles op het water drijft, ook de balletjes, mislukte poging tot scheiden dus.

hoe kan ik dit scheiden? misschien met aceton? dat de balletjes daarin oplossen?

de plekken waar het aluminium het water raakte vormde zich meteen een hele laag zilver om het water heen waardoor het op een druppel kwik lijkt.
het is echt ENORM fijn.
maar daardoor ook onmogelijk te scheiden/gebruiken.

Mzzls
Stijn

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...