Jump to content
PyroForum.nl

Hoi!


madbull

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben madbull en pas 22 jaartjes (oud) en woonachtig in Noord-Brabant.
Zoals "elke" jonge vroeg geobsedeerd door vuurwerk voornamelijk knal.
Dit sloeg vrij snel om in siervuurwerk waarvan ik liefhebber werd van shells, dit is nooit meer verdwenen.
Zelf shells maken is natuurlijk het ultieme, maar zoals iedereen weet niet zonder gevaar (zeker niet als je maar wat doet).
Dit is dus nog ver weg voor mij, ik ben hier dus vooral om te lezen en zoveel mogelijk kennis op te doen over het maken van shells.
En hopelijk in de verre toekomst zelf mijn shells te kunnen maken.

Groetjes!

Link to comment

Tot zover heb ik nog geen SIERvuurwerk gemaakt, knal/bommetjes "of hoe je het wilt noemen" heb ik genoeg gemaakt maar wil daar binnenkort verandering in brengen!
Natuurlijk zal ik niet van start gaan met shells maar dat is natuurlijk wel de eind doelstelling.

Link to comment

Tot zover heb ik nog geen SIERvuurwerk gemaakt, knal/bommetjes "of hoe je het wilt noemen" heb ik genoeg gemaakt maar wil daar binnenkort verandering in brengen!
Natuurlijk zal ik niet van start gaan met shells maar dat is natuurlijk wel de eind doelstelling.


Knallers of crackers, bommen zijn gemaakt om schade aan te richten ;)
Link to comment

Ik denk dat Charcoal doelt op:

Definities:

Bom: een explosief dat gebruikt wordt als wapen
Explosief: stoffen die in zeer korte tijd een ontledings- of verbrandingsreactie kunnen ondergaan waarbij gasvormige producten ontstaan die een veel groter volume innemen dan de oorspronkelijke stof.
Bron: Wikipedia

Aangezien mijn doelstelling nooit is geweest om schade aan te richten moet ik me toch aansluiten bij Charcoal dat ik de verkeerde benaming heb gebruikt.?

Edited by madbull
Link to comment

Op het forum is het woord 'Bom' gewoon niet gewenst ;)

Zeker omdat we met onze hobby al op de grens leven en een gevoelig onderwerp zijn..

Je kan er donderop zeggen dat wij onder de loep liggen bij allerlei instanties
en dit is ook de reden dat we zo streng zijn op het forum mbt gerommel met consumentenvuurwerk, vernielingen of andere zaken die onze hobby in kwaad daglicht zetten..

Verder is salut een benaming voor een knal shell wat dmv een mortier de lucht in geschoten word en daar tot ontploffing komt ;)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...