Jump to content
PyroForum.nl

Hallo :)


Compizfox

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Compizfox, en ik vind het leuk om dingen als rookbommen te maken. Na eerst wat te hebben gekloot met sterretjes in PVC-buisjes, ben ik al snel overgestapt naar KAS-Suiker en KNO3-Suiker-Paraffine.

Nu wil ik eens proberen wat gekleurde rookbommen te maken, en dingen als flash :)

Link to comment

Sorry, waarom? Ik ben echt nieuw op dit gebied, dus ik het kan zijn dat ik verkeerde termen gebruik.

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met rookcomposities (of hoe moet ik het noemen, als ik 'bom' niet mag gebruiken?)
Het lijkt me leuk om een keer iets te maken met een flits (als in een flashbang, maar dan zonder bang ;)). Dit heet toch flash powder?

Trouwens, vroeger was er toch een pyro wiki? Jammer dat deze niet meer online is.

Edited by Compizfox
Link to comment

welkom

succes hier en hou altijd veiligheid op nummer 1.
Ik ben ook nieuw hier dus ik weet hoe lastig het is om je goed uit te drukken met termen en vakkennis, wij nieuwelingen komen
al snel over als slooplustige mongolen ;-D

Nogmaals, veiligheid op nummer 1.

Link to comment

Is het zo gevaarlijk dan? Ik ben in elk geval zeker niet van plan iets te maken met een hoog risico op ongelukken oid.



Is het zo gevaarlijk dan? Ik ben in elk geval zeker niet van plan iets te maken met een hoog risico op ongelukken oid.


Ik heb het nog nooit gemaakt, sterker nog... ik heb nog niks zelf gemaakt maar Flash powder is denk ik niet iets om mee te beginnen. Beginnen met buskruit (BP, black powder of meal in vaktermen :-) ) is mij aangeraden. Een goede kwaliteit buskruit maken schijnt al moeilijk genoeg te zijn.

Met de zoekfunctie rechtsboven op de site en dan bij uitgebreid zoeken 'forums' selecteren en met trefwoorden alleen op 'titel' van een topic zoeken geeft volgens mij de meest gerichte resultaten. Edited by Guest
Link to comment

Juistem Fonske.

Flash is NIET voor beginners. Beginnen met pyro doe je met green --> meal --> BP
Hiermee kan je alle basisdingen voor pyro maken. Als je daar ervaring mee hebt kan je verder gaan voor Flash / whistle.
Maar met je zelfgemaakte meal kan je gruwelijke knallers maken en vuurpijlen die de buren doen verbleken. :D

Link to comment

Welkom,

Hoop dat je beseft dan het werken met flash de nodige ervaring en kennis voor nodig is.
Maar onderschat het werken/maken van bp ook zeker niet. Lees dit forum eens eerst goed door, voor dat je met iets begint en je zelf en omgeving in gevaar brengt.

Link to comment

Oh, wees daar maar niet ongerust over. Ik had me er nog niet in verdiept, en besefte dus niet dat het blijkbaar zo'n gevaarlijk spul is. Aangezien je het ook gewoon legaal kunt kopen (Flashing demons), alleen is dat wel enorm duur.

Ik ga niets iets gevaarlijks doen. Daarom houdt ik me voorlopig alleen nog maar even bezig met rookbommen, daar kan niet zoveel aan mis gaan :)

Link to comment

In vergelijking met Bp vind ik flash veel minder belangrijk.
Bp/meal heb je bij quasie alles wat je maakt nodig natuurlijk trekt het altijd aan voor een snelle knal te hebben, maar ik maak het erg zelden misschien 10 of 20 gram per jaar wat erg weinig is in vergelijking met pulverone.

Hou het gewoon veilig en blijf vooral uit de buurt van flash en in de buurt van vaklectuur.

Link to comment

Flashing demons zijn totaal iets anders dan flash. In FDemons zit een continue brandende factor in, als zowel een 'flits' reactie. Verder uitleggen ga ik in dit topic verder niet doen, behalve dan dat flash echt niet stopt als het eenmaal is aangestoken.

Je hebt nog veel leeswerk te doen vriend!

Welkom.

Als je interesse hebt in het mechanisme achter flashing demons, zoek dan eens op 'strobe, of strobe stars'.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...