Jump to content
PyroForum.nl

Kan je halve piepschuim 'kommen' gebruiken om sterren mee te maken?


Guest

Recommended Posts

Hallo allemaal,

als nieuweling op dit forum heb ik mijn vraag maar hier gepost. Als deze hier niet hoort dan laat maar even weten.

Ik heb al op het forum gelezen dat op het forum soms ook halve piepschuim 'kommen' worden gebruikt om sterren mee te maken. Nu is mijn vraag of dit eigenlijk wel kan ivm de veiligheid aangezien piepschuim nogal statisch geladen kan worden.

gr.

Fonske

Link to comment

Piepschuim lijkt me een beetje onhandig, je kan alleen een binder gebruiken op waterbasis.
Alcohol en aceton lossen het piepschuim op.
Wel kan je het bekleden met epoxy en een paar glasmatjes om het steviger en bestendiger te maken.
Ik weet niet of piepschuim kommen meer gevoeliger zijn voor statische lading als andere draaiende kommen.
Piepschuim is ook niet makkelijk schoon te maken, ik denk niet dat eer ronde schaal veel meer voordelen heeft als een platte bodem.
Ik zelf gebruik gewoon een (afsluitbare) emmer welke wordt aangedreven door een accutol, en deze voldoet prima.

Edited by ETR
Link to comment

Als ik zelf ook ga beginnen met het maken van composities ga ik ook gewoon een emmer gebruiken, ik heb dit op veel youtube filmpjes gezien en dit schijnt idd perfect te gaan.

Wbt het piepschuim... piepschuim is behoorlijk statisch en daarom vroeg ik me ook af of dit wel veilig is.

Link to comment
×
×
  • Create New...