Jump to content
PyroForum.nl

Schoonebeek stelt zich voor


Schoonebeek

Recommended Posts

Goeie avond liefhebbers,

Ik ben Jarno. Ik ben woensdag 24 geworden en al geruime tijd bezig met dingen lezen en opzoeken omtrent pyrotechniek.
Zodoende ben ik ook op dit forum gekomen. Ik heb al veel dingen gelezen en ben nu bezig met chemicalien malen met een zelfgemaakte kogelmolen.
Dit doe ik d.m.v een boormachine en een emmer.
Ik hoop hier veel kennis op te doen.

Mvg, Jarno

Link to comment

Dankjewel Rocketier,

Ik ben nu aluminiumfolie aan het millen, wil beginnen om eerst eens wat knallers gaan maken en ervaring op te doen,
Heb verder nog niet echt ervaring met pyro, mijn doel is om veel ervaring op te doen, en dan eventueel overstappen op het maken van shells.

Mvg

Link to comment

Millen van metalen is gevaarlijk. Zeker als beginner met weinig chemische achtergrond. Metalen kunnen indien niet op de juiste manier behandeld spontaan ontbranden.
Daarnaast is het maken van knallers nou niet echt spectaculair. Het is de meest eenvoudige manier van de pyrotechniek. Sluit iets op in een buisje lontje er bij en boem.

Als je een mill hebt begin dan met meal. Hier is genoeg over te lezen. Echt........laat de metalen met rust.

Link to comment

Ik weet dat het millen van metalen gevaarlijk is, heb hier veel over gelezen, maar ben nou eenmaal AL powder nodig voor mijn flashkruit. Ik weet waar ik mee bezig ben en hou dus ook de gevaren goed in de gaten. ik ben aan het millen met jeu du boule ballen. (als ik het goed schrijf)

Ik wil eerst eens wat ervaring opdoen in het maken van knallers, en van daaruit verder gaan in de pyrotechniek.

Mvg

Link to comment

Ik weet dat het millen van metalen gevaarlijk is, heb hier veel over gelezen, maar ben nou eenmaal AL powder nodig voor mijn flashkruit. Ik weet waar ik mee bezig ben en hou dus ook de gevaren goed in de gaten. ik ben aan het millen met jeu du boule ballen. (als ik het goed schrijf)

Ik wil eerst eens wat ervaring opdoen in het maken van knallers, en van daaruit verder gaan in de pyrotechniek.

Mvg


Er zijn veel betere manieren om aan Al te komen. Zie het nut niet in van dit zelf te maken tegenover alle risico's die dit met zich meebrengt.
Met jeu de boules ballen??? :blink:
Link to comment
met jeu du boule ballen


Whahahaaa dat ga je niet menen.

Ik weet waar ik mee bezig ben


Nou als ik dit zo lees vraag ik het me echt af.
Maar goed ik ben dan ook de kritische noot hier op het forum.

Heb zo mijn twijvels maar Uhmm welkom denk ik dan maar. :huh:
  • Upvote 1
Link to comment

Ik ben het met mijn mede forum genoten eens!
Net beginnen met pyro en al direct met flash starten is niet echt verstandig.
Zelf heb ik net een klein jaartje ervaring met pyro en ik heb pas een keertje slow flash toegepast.
Om goed te kunnen expirimenteren is het veel belangrijker om goede meal te produceren, dit is de basis van pyrotechniek.
Goede meal of pulver knalt ook erg goed als je het maar goed opsluit.
Aluminium millen is gevaarlijk en niet nodig, er zijn veel meer en betere altenatieven.

Als nog. Welkom en wees verstandig.

  • Upvote 1
Link to comment

Ik vind dit wel grappig,

Maar lukt het, zo ja is het een gesloten emmer?
Hoop dat je weet dat als het te lang dicht heeft gezeten en je de emmer open maakt de aluminium begint te oxideren en het spontaan vlam kan vatten(of exploderen dat wist ik niet meer precies hou me er niet mee bezig.)
Dus kijk maar uit en het is veel makkelijker en goedkoper om het te kopen volgens mij.

En ben het helemaal eens met de rest, vertel is wat over hoe je tewerkt gaat met flash wat je niet en wel moet doen want hoe je hier binnen komt lijk het er op alzof je er niet veel van weet.

Welkom en denk twee keer na voordat je iets probeert zorg er voor dat je genoeg weet voor dat je ergens mee bezig gaat!

Het kan vaak goed gaan maar als het een keer fout gaat, gaat dat ook goed fout.

Mvg Baazis.

Edited by Baazis
Link to comment

Ja hoorrrrrrrr.
Eindelijk! We hebben de eerste O&N kewl in het huis!!!
Ik zit er al een paar weken met smart op te wachten.

Gogogogo..... Vooral niet luisteren naar mensen met verstand van zaken, maar gewoon lekker Flash maken en daar je Jeu de boules ballen mee van je lijf blazen.

In welke regio woon je? Dan kunnen we de kranten vast in de gaten houden. :ph34r:

Let op de regels, in deze tijd willen de straffen wel eens wat langer uitvallen dan waar je blij van wordt.
@Lontje: Deze staat op m'n hotlist.

Link to comment
×
×
  • Create New...