Jump to content
PyroForum.nl

Vuurpijl buigt naar beneden na bereiken van ong 35/40 meter.


Recommended Posts

Hopen op goed weer!
Wat een mooi Label zeg, Om jalours op te worden.
Maar is het geen optie om in plaats van te rammen, in de toekomst over te gaan op persen?
Ik ben benieuwd na het verschil nu je gegranuleerd hebt.

Link to comment

dat ben ik zeker weten van plan uiteraard, alleen is het nu even afwachten op de resultaat.
Ik zal wel even moeten kijken naar een geschikte pers.

Ik heb eerder sterk het gevoel dat ik een cato ga krijgen aangezien ik heb gezien hoe snel pulverone brandt.
Maar tijd zal het vertellen.



bedankt voor de commenraat over de label, had het even in een dagje ontwerp.
Ik heb ook de Xtrem Blitzknall variant ervan gemaakt voor variatie`s en werk ik ook nog aan de Signal A Rocket. :P

Edited by zakelijk1986
  • Upvote 1
Link to comment

Pulverone brandt snel omdat de vlam snel tussen alle open ruimtes door kan 'slaan' i.v.m. met meal, wat gewoon rustiger gaat doordat het laag voor laag brand als het ware.

Als je de pulverone ramt neem je de luchtgaten en kieren weer weg, waardoor de vlam niet meer snel er doorheen kan slaan. En brand het dus weer net zo snel als je meal. Het enige wat ik zeker weet is dat het nu minder stuift met rammen. Je pulverone zal ook donkerder zijn dan meal, wss doordat een deel van de KNO3 is opgelost en geherkistalliseerd is in de houtskool. Dit kan de snelheid iets of wat bevorderen, maar zal niet heel drastisch zijn. De gebruikte houtskool, algemene fijnheid van je houtskool en de totale milduur van alles bij elkaar zijn de belangrijkste factoren op de snelheid van je meal.

Link to comment

Ik granualiseer ook altijd,mede door bovenstaand wat Rock zegt.
Als je het niet doet stuift je echt alles onder. (Niet alleen lastig wat betreft de smeerbende die je ervan krijgt, maar zorgt ook voor dat je steeds in een vervuilde ruimte aan het werk bent.)

Had ergens gelezen dat je meal automatisch vochtig zou worden en daardoor makkelijker te verwerken zou zijn. :huh:
Met pulverone kan je droog werken,en de eigenschappen van je device worden alleen maar beter.


Onderschat de stoffen waarmee je werkt niet.(Nu merk je mischien nog niks)

Had Sjeef dit woord ook al bedacht.? Granualiseer.? ^_^

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nou, jullie mogen mij feliciteren denk.
Heb eindelijk me eerste Cato gehad :D .

Wel heel raar ik heb deze vuurpijl op de exact de zelfde manier voorbereid als m`n vorige vuurpijl, en m`n vorige ging keurig als een rechte kaars omhoog.

Nou moet ik er wel bij vermelden, de enigste wat ik hier heb anders gedaan vergeleken met m`n vorige vuurpijl is dat ik de lont eigenlijk heb dubbel geklapt aan de bovenkant zodat het goed bleef vast zitten.
Daar overheen heb ik een soort bp smurry erop gesmeerd.

Bij m`n vorige pijl had ik de lont er gewoon zo ingestopt en met bp smurry vast gezet, maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen??

Zie filmpje voor m`n eerste cato

http://www.youtube.com/watch?v=uhsZOqPmrVY&feature=youtu.be :D

Link to comment

Valt nog tegen hoor sjeef, als je geen standaard tool hebt en je boort je core net even iets te diep heb je een CATO met die endburners. Met een meeting hebben we best wat endburners getest, uiteindelijk 6-3-1 gebruikt en een 1/4 diameter nozzle volgens mij. Deze waren voor een girandola, dus met 6-3-1 branden ze ook net even iets langzamer/langer.

Link to comment

Ik maak inderdaad gebruik van de end burner nog steeds, vandaar dat ik zo verbaast ben.
Ik maak ook gebruik van een Rocket Tool die op de juiste maten zijn gemaakt voor me in RVS.

Zou het kunnen dat het aan de lont ligt, omdat ik hem heb dubbel gevouwen?

In iedergeval ik zal vanavond er nog eentje testen zonder dubbel gevouw.
IK heb btw m`n pulverone weer geball milled zodat het bij rammen helemaal luchtdicht is.


Valt nog tegen hoor sjeef, als je geen standaard tool hebt en je boort je core net even iets te diep heb je een CATO met die endburners. Met een meeting hebben we best wat endburners getest, uiteindelijk 6-3-1 gebruikt en een 1/4 diameter nozzle volgens mij. Deze waren voor een girandola, dus met 6-3-1 branden ze ook net even iets langzamer/langer.


Edited by zakelijk1986
Link to comment

Ik vouw altijd mijn lont dubbel zodat het goed vastzit dus daar zal het niet aan liggen. En ik heb al aardig wat coreburners gemaakt. Hoe dat bij endburners is weet ik niet zeker , maar ik denk dat je nozzle toch wat breder moet. Het gat is echt best klein en ik denk niet dat je motor die 30-40 gram flash niet meer zal tillen als je nozzle wat breder word.

Test het even , en test gelijk ook of je de lengte van je core kunt verminderen of juis weer moet verlengen omdat je nozzle breder word de volgende keer. Gewoon lekker veel testen. Alles opschrijven en uiteindelijk krijg je de perfecte motor :)

Link to comment

Ja dat is idd een klein gaatje, ik denk dat je met je andere motoren aardig op het randje aan het balanceren was.
Wat Greet zegt veel testen, dat is het leuke juist van deze hobby.
En CATO's zijn ook soms ook wel leuk, behalve als er een doublebreak opzit waar je 4 dagen aan gewerkt hebt hahah..

Ja zou ook een keer nozzleless kunnen proberen, dan heb je zowat helemaal geen last van CATO's..
Hoewel oom Sjeef het wel is gelukt, maar hier had ie wel heel erg z'n best op gedaan
(mompelt iets over godver$%^&& fuel op halverwege een motor, oude batch fuel enz enz).

Edited by sjeef1
Link to comment

×
×
  • Create New...