Jump to content
PyroForum.nl

Ik zeg hallo vanuit het Oosten


Recommended Posts

Hoi allemaal.

Na zo af en toe is op het forum terecht te zijn gekomen door zoekacties. Besefte ik dat ik mij hier best eens kan aanmelden om zo mijn kennis is deze wereld te vergroten. Vuur en explosies vind ik erg interessant. Omdat ik een niet al te grote scheikundige kennis heb en het liefst alles veilig doe heb ik nog maar weinig ge-experimenteert..

Ik wil mij gaan verdiepen in Zwartkruid, Flashpowder, Nitraat, KNO3 en Flash.
Ook vind het leuk om te lezen hoe men van huis tuin en keuken gereedschap iets tot ontploffing ontbranding brengt.

Kan ik ergens Nederlandse literatuur krijgen zodat ik mij scheikundig op een iets hoger niveau kan begeven.
Ook wil ik graag van jullie weten hoe jullie veilig het gemaakte werk ontsteken.
En hebben jullie bepaalde leveranciers? Of is het gewoon zoekwerk op google?

Groet Tim

Edited by timmey25801
Link to comment

Ik weet niet hoe je je gaat verdiepen in KNO3 maar op zwart kruit na is de rest van wat je noemt niet echt beginners materiaal. Ik zou eerst even flink wat lezen voor je verder gaat.

Link to comment

Tim ik zou eerst beginnen met het lezen van de regels.

Vragen naar leveranciers en het benoemen hiervan is niet toegestaan.
Jouw vraag begeeft zich op het randje. Ja wij hebben leveranciers en die worden hier door niemand genoemd.

Ga eerst eens flink lezen.
Welkom op dit forum. Hier is genoeg te vinden voor beginners.

  • Upvote 1
Link to comment

@timishier, De reden dat ik mij hier aanmeld is inderdaad eerst wat meer informatie verschaffen over dergelijke stoffen.
Mij verdiepen in veiligheid en scheikunde gaan mij voor het ontsteken van stoffen.

@Rocketier, Het lezen van de regels is zeker gebeurd. Vermoedelijk is mijn vraag inderdaad wat verkeerd omschreven.
De vraag had eerder in de volgende zin moeten zijn.
De leveranciers die jullie hebben zijn dit vaak groothandels of lokale zaakjes of bestellen jullie online? Voor alle duidelijkheid. Het is mij bekend dat ik niet mag vragen naar handelaren of verkoop punten en dit is met deze vraag ook zeker niet de bedoeling.

Hopende hiermee enig twijfel of vooroordeel te hebben weggenomen.

Link to comment
×
×
  • Create New...