Jump to content
PyroForum.nl

Goedemorgen


Recommended Posts

Hallo allemaal,


Ik zal mezelf dan ook maar even voorstellen , ik ben Geertwilniks en ik doe al ongeveer 2 jaar serieus pyro.

Wat ik al gemaakt heb :

Rookbommen met paraffine ,suiker ,of stroop.
Starmines 2 t/m 4 "
Shells spherisch en cylinder 2 t/m 4 " Sier en salutes.
Paar pogingen tot beraq shells, met timefuse per salute als delay. Tot nu toe zijn ze goed gelukt alleen de break en timing kunnen nog verbeterd worden.
14 mm , 16 mm , 20 mm coreburners met shells tot 4 " Mijn 14 mm coreburners tillen een 3 ".
Stars :
Granite star, TT , TT+Ti, D1, Silver streamers, Strobe. Dit jaar wil ik de kleuren blauw , groen en rood gaan rollen van Veline.

Hiervoor heb ik eigenlijk alleen pumped stars gemaakt.

Ook wil ik een pers kopen dit jaar en beginnen met 14 mm whistle motoren.

Waar ik me echt veel in wil verdiepen zijn beraq shells , niet op de maltese manier maar op de manier van de master firework groep. Die hebben zoveel geweldige pijlen , ook stars. Eigenlijk alles van hun is super.

Link to comment

Klinkt als serieuze pyro ^_^
Kun je uitleggen of laten zien wat je bedoeld met die beraq shells methode van die groep?



Met die soort shells , ik noem ze timed salute shells of beraq shells. Ik weet niet of er nou 1 naam voor is maar goed. Beraq shells worden ook anders gemaakt , vooral de delay is anders. En een stuk moeilijker denk ik zo.
Bij dit filmpje op 3:00 zie je die shells die ik bedoel : http://www.youtube.com/watch?v=intmdbzkE_s
Link to comment

@ Rocketier , bedankt voor de tip. De reden dat ik veline kleuren wou gaan maken is omdat je ze ook gelijk kunt mixen voor de kleur magenta. Of een andere leuke kleur.
Ik heb veel filmpjes bekeken van Veline kleuren en vergeleken met andere en vooral blauw vind ik niet zo goed. Misschien leuk om naast Veline kleuren , Emerald Green en Buel Red te proberen.

@ Sjeef1 , ik heb echt ergens gelezen dat ze doen alsof het 1 persoon is. Misschien doet die ene persoon wel alsof het een groep is.
Maar het is gewoon top wat hij maakt. Het meest ben ik onder de indruk van de timed salutes en van zijn glitter stars. Zelfs als je het laatste glittertje ziet gaat er daarna perfect een bottom shot af. Echt geweldig.


Ik heb vorige week een 19,7 mm coreburner geramt met 7 : 2,5 : 1 mix en daarop wil ik een triple peanut shell gaan zetten. 2 Shells daarvan zijn met D1 stars , 8 mm , pumped en 1 shell is met 20 gr Flash.
Nu heb ik een schets gemaakt gister , hij is niet perfect maar het geeft een beetje het totaalbeeld. Moet ik daarvoor een nieuw topic starten of kan ik die hier gewoon posten?

Link to comment
×
×
  • Create New...