Jump to content
PyroForum.nl

hallo mensen


Guest

Recommended Posts

ik ben 18 jaar oud en ben van jongs af aan al gefascineerd geweest van vuurwerk en vuur.

ik zit al van 12 jarige leeftijd bij de scouting waar we ook al heel wat hebben gedaan op het gebied van pyrotechniek een aantal dingen:

-kno3/suiker raketten
-normaal bp (slechte kwaliteit ;-) )
-rookbommen
- fonteintjes (a.k.a. mislukte raketten)
- carbid schieten
- zwaarder knal werk wat ik hier niet niet ga noemen ;)

ik ben van plan om de volgende dingen nog te doen:

ik heb onlangs een paar 1" hemi's gekocht met het doel om mijn eerste shells te maken samen met wilgen houtskool en wat zwavel en dextrine.
ik ben van plan om eerst zonder metalen te werken dus mijn eerste idee was een tiger tail shell
als dit is gelukt wil ik graag verder met kleuren ik heb al strontium carbonaat voor rood maar zonder chloor donor en dus clo4 of parlon gaat dit niet lukken (weet iemand of je ook mooie rode stars kunt maken met kno3 parlon strontium carbonaat?)
wanneer dit is gelukt ga ik naar de metalen zoals ti voor glitter of misschien zelfs een salute :)

ik zie een kleurrijke en glinsterende toekomst te gemoed met mijn nieuwe hobby :)

mvg

tim

Link to comment

Welkom Tim.

Ik raad je aan om je goed in te lezen, ik heb namelijk al een aantal fouten in je voorstel bericht gespot.

Maar dit terzijde, ik hoop dat je inderdaad een kleurijk en glinsterend en vooral veilige toekomst tegemoed gaat. ;)

Link to comment

Welkom Tim.

Ik raad je aan om je goed in te lezen, ik heb namelijk al een aantal fouten in je voorstel bericht gespot.

Maar dit terzijde, ik hoop dat je inderdaad een kleurijk en glinsterend en vooral veilige toekomst tegemoed gaat. ;)


Als het over hoofdletters en spelling gaat zal ik er de volgende keer beter op letten, in ieder geval bedankt :)
Link to comment

Welkom.
Kijk ook meteen even hoe je kaliumnitraat schrijft.
Verder zou ik beginnen met die TT shell, en dan pas als dat gelukt is, me zorgen maken over kleuren.
Als je investeerd in parlon, zou het bijna een misdaad zijn om hier KNO3 bij te smijten, neem dan meteen KClO4 erbij.


Dat zou mooi zijn alleen heb ik nog geen source gevonden voor kaliumperchloraat. Wel denk ik voorzichtig wat te proberen met kaliumchloraat uit een cell zonder zwavel natuurlijk ;), het blijft immers een zeer gevoelige oxidator of zelfs HE. Maar eerst een TT. Is het mogelijk om een shell goed te splijten met alleen bp als break voor 1" shells of is dat niet rendabel qua volume ?
Link to comment

Ik zou meteen voor 2" gaan i.p.v. zulk priegelwerk, maar dat terzijde, het is goed mogenlijk om een shell te breaken met pulverone.
Voor een 1" lijkt het me zeker rendabel en eerder noodzakelijk, voor 2" kun je je meal nog op grasseeds coaten of wat ook.

Edited by High Density
Link to comment
×
×
  • Create New...