Jump to content
PyroForum.nl

Hallo allemaal


ETR

Recommended Posts

Hallo heren,

Hierbij ga ik er wel vanuit dat deze hobby hoofdzakelijk door mannen wordt uitgevoerd. :-)
Ik ben Eric en woon in het westen van dit landje. Ik ben een newbie met het bouwen van vuurwerk, wel ben ik ruim een half jaar bezig met lezen, lezen en nog een lezen.
Ik bouw en vlieg nu ruim 20 jaar modelvliegtuigen dus met de nauwkeurigheid en bouwruimte zit het wel goed.

Ik heb mijn eerste chems binnen (kno3, zwavel en vineyard houtskool) om mee te gaan exprimenteren.
ook ben ik aan het kijken naar een Lortone molen en volgens mij heb ik voorlopig voldoende aan een 3A (graag commentaar wanneer dit een foute keuze is!).

Ik heb de volgende doelen voor ogen;
- snele meal (reeds in de vijzel geprobeerd, maar kan een stuk beter)
- pulverone (zie opmerking bij meal)
- raket motoren ( tbv rc zwever)
- c6 en c8 stars
- leuke 2" shells

Dan ben ik wel weer een jaartje verder, denk ik zo

Groet
Eric

Edited by ETR
Link to comment

Hallo Eric.
Welkom.

Raketmotor op een zwever,dat gaat je nog niet meevallen. (risico`s op een cato altijd aanwezig,en kan je constructie van je zwever dit wel aan.)
Houd ons op de hoogte. :o

Wat je chems betreft moet je makkelijk snelle meal mee kunnen maken lijkt me.

https://pyroforum.nl/index.php?showtopic=3773&view=findpost&p=52304

Denk dat dit wel een interresant topic voor je is.
Succes. ;)

Link to comment

Hallo Lontje,

Een raketzwever die last heeft van een cato, betekend dat je weer een bouwpakket hebt :-) Zowiezo is modelvliegen een goede les om te leren omgaan met teleurstellingen, er kan veel fout gaan wat vaak weer bouwen tot gevolg heeft. (dat wordt na verloop van tijd gelukkig wel minder)
Ik heb al verschillende starts gemaakt met een standaard C7-3 (estes), maar dan heeft tie maar 50-60mtr hoogte en de plop aan het einde is ongewenst. Vandaar mijn wens voor een eigenbouw motor.

Bedankt voor je linkje maar die had ik al door gespit.
Momenteel is de ballmill het eerste project, zodat ik constante kwaliteit meal kan maken.

Ik ga julie zeker op de hoogte houden

Edited by ETR
Link to comment
×
×
  • Create New...