Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
mark...

hamsterboy13

Recommended Posts

Ik las in de krant (Trouw) dat hamsterboy13 in de nacht van 5-6 feb. is overleden door een ongeluk met een explosief.
En naar mijn weten was hij ook hier actief.....
Ik wou vooral zeggen doe voorzichtig. Dit liet me echt schrikken
Hij was 18.

Edited by mark...

Ja, ik las het ook net in de trouw.
Het gaan om KCl)3Knallah.

Dit artikel roept toch wel weer vragen op.

Edited by midge

Kan iemand het stuk uit de krant posten?

Heb net een stukje gevonden:

Vuurwerkdode bezeten van knallen Arjen ten Cate en Chris Ververs

NIEUWEROORD - De 17-jarige André de Wever, die gisternacht in het Drentse Nieuweroord bij een zware explosie om het leven kwam, knutselde zelf fanatiek met explosief materiaal. De havoleerling was bezeten van alles wat met vuurwerk en ontploffingen te maken had. De ’bom’ die hem fataal werd, is vermoedelijk door hem zelf in elkaar geknutseld.

Op YouTube hield hij onder de naam Hamsterboy13 een eigen kanaal bij waarop hij filmpjes zette van vuurwerk en wapens. Het liefst met harde knallen en ontploffingen. „Hij was continu bezig met explosieve stoffen, draadjes en batterijen”, zegt een vriend die anoniem wil blijven. „Dat gebeurde op zolder en in hun schuur.”
André de Wever zat in de vierde klas van de havo aan het Roelof van Echten College in Hoogeveen. Op school is geschokt gereageerd op zijn plotselinge dood. In de hal is een herdenkingshoek ingericht.

Edited by Warez

Hij heeft zelfmoord gepleegd :(. Op zijn youtube account stond : Suicide is painless en hier op het forum stond bij zijn account dat hij levensmoe was. Heel jammer dat het zo gegaan is en ik wens de nabestaande heel veel sterkte toe. En je spreekt zo iemand wel op msn maar het is een heel raar gevoel om zoiets dan te lezen , we zouden nog samen naar polen gaan. Echt raar... dit topic mag van mij een slotje.

Edited by Geertwilniks

Dat zelfmoord werd eerst wel gedacht maar het gaat volgens de krant om een ongeluk.
Namelijk: hij wou een stuk ijs opblazen en ging daarvoor s'nachts naar een bevroren vaart een paar 100 meter van zijn huis af.
Toen hij zijn device had geplaatst en aangestoken zou hij zij uitgegleden en is hij opgeblazen. Of hij is met device en al uitgegleden en door de schok is het geëxplodeerd.

Tjonge,

Wat een verschrikkelijk nieuws. Dit moet zeker ook voor de nabestaande een grote schok zijn.
Het lijkt me echt verschrikkelijk om zo je kind/broer/vriend te moeten aantreffen.
Daarom ook mijn condolatie richting alle nabestaanden.
Nieuwsberichten

• Upvote 1

Ik denk dat ze omwille van de nabestaande proberen om een verklaring ervoor te geven die niet aleen duid op zelfmoord.
Ik heb sterke aanwijzingen dat dat wel het geval was, maar zelfs als iemand dat van plan is, kan hij nog uitglijden op het laatste moment.
We kunnen met z'n allen hiervan leren en zorgen dat we omzien naar elkaar.
Ook mijn medeleven naar de nabestaanden.

Jongens.. het was een ongeluk geen zelfmoord dat is geconstateerd uit onderzoek.. ja ik reageer een beetje laat.. hij was een vriend van mij.. dus.. er is rekening meegehouden in het onderzoek, de teksten die hij niet lang voor zijn dood schreef zijn bekend.. Nogmaals uit het onderzoek naar de doodsoorzaak kwam dat het een ongeluk was.. André was een hele vrolijke jongen..

@PyroT
Onwijs tof dat je ons op de hoogte brengt.

Ik denk dat het iedereen hier aangegrepen heeft. Mij in ieder geval. Sterkte.

heel gek gevoel.....
van KCl)3Knallah heb ik veel geleerd bijvoorbeeld de eerste vragen zoals: wat zijn die balletjes in een shell en hoe krijg je een shell de lucht in, en zo heb ik 31 vragen aan hem gesteld. M'n laatste vraag was op 12 februari 2012 - 10:49 en die vraag werd helaas niet meer beantwoord.
Zo word het wel zeer duidelijk dat je altijd goed moet opletten wat je doet en waar je mee bezig bent.

R.I.P KCl)3Knallah, en familie en vrienden Sterkte!

• Upvote 1

so ej.. Had met NJ ook nog even met m zitten buurten, goeie jongen.
Veel sterkte voor de nabestaanden. Echt jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By maxy
      Vanochtend stond ik (zoals gewoonlijk) op en mijn moeder was al gaan werken. Op het bordje stond geschreven dat ik eens naar het nieuws moest kijkn een daar vond ik dit: http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net...enland/1.108459
      https://web.archive.org/web/20070824192531/http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/1.108459

Een 16-jarige die probeert AP te maken en er zijn hand bij verliest.
      Hoe ga ik dit aan mijn moeder uitleggen dat ik geen zo'n gevaarlijke stoffen maak, dat mijn stoffen slechts deflagreren. Mijn pyro zal dus weer voor een tijdje stil liggen,

Goh, wat haat ik kewls...

max

Post verplaatst naar nieuws topic. T.
    • By Amateur
      Wanneer leren ze het nou eens!!! :o
    • By danny db
      Zo gezegd zo gedaan, en niet omdat het leuk is om te knalleuh maar puur voor de wetenschap.

Onderzoeksvraag
      Overleeft een blastscreen dat bestaat uit 2 maal 4mm Plexiglas met houte frame een persongeluk met een 1lb raket?

Onderzoek
      Er werd 15-20 gram oxy (hoogkwaliteitswhistle) in een PVC buisje gestopt, eindstoppen bestaande uit kattegrid, alu papier en hot glue. Dit werd op een verhoogje gezet op 20 cm afstand van de blastscreen.

Bij de 2de test werd er meer dan 30 gram gebruikt

resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=EwZnUogRjlM

Het plexiglas overleefde de knallen, er is een inslag zichtbaar van een stuk PVC die in het rond werd geslingerd. Het houten framewerk is een beetje losgeslagen en zwart geblakerd.

Conclusie
      We kunnen zeggen dat plexiglas kan gebruikt worden als je whistleraketten maakt onder de 1LB. We kunnen ook zeggen dat het zonder blastscreen LEVENSGEVAARLIJK is om te persen gezien de PVC toch een kratertje heeft achtergelaten op de pvc.
    • By HellBound>LordOfDark
      Okee nu een off-topic die niet over muziek gaat...
      Hebben jullie wel eens ongelukken gehad met mengsels en vuurwerk? dat de hele zooi op een totaal verkeerd moment afging ofzo? of dat iets ergens heen vloog waar het niet heen moest...bij mij was dat de rook van mijn rookbom die fijn door de open deur allemaal naar binnen waaide...Ook heb ik een keer per ongeluk een vuurpijl(gelukkig niet een hele grote) door mijn raam naar binnen geschoten :oops: Hebben jullie ook zulke ervaringen?
      Ben ik wel benieuwd naar

gr. Hellbound>LordOfDark
    • By marui.
      Hallo daar!
      Mijn naam is marui.
      Mijn echte naam is alexander.
      Marui komt van tokyo marui.
      Ik ben 15 jaar, en dol op alles
      wat veel vuurkacht heeft.
      Mijm beste pyro-eigenschappen zijn,
      electonische ontstekings systemen
      op tijd, afstand,licht,geluid, beweging enz...,
      ook raketten en bazooka's (meestal theorie),
      tripp-wires (soms praktijk), handgranaten (na
      een klein ongelukje te hebben gehad, stop
      ik er tijdelijk mee), landmijnen (alleen in theorie!!!)
      en nog veel meer coole dingen! Mijnen en dat soort
      dingen zijn alleen in theorie, dat wil zeggen dat het
      alleen op papier staat of dat ik een onschuldig
      schaalmodel maak! en ik haat geweld, zowel tegen
      mensen als tegen dieren. Verder hoop ik dat
      het hier heel leuk wordt, en dat julie me veel
      advies kunnen geven (nadat ik ik het eerst heb
      opgezocht natuurlijk ) ik zou graag nog wat willen
      bijleren over het maken van bommetjes,
      BOMMETJES, niet BOMMEN!
    • By night hawk
      Heey,

Ik las vanochtend de telegraaf en ik zag op de voorpagina een hele grote foto van 2 jongens in labjassen die onder het bloed zaten. Ik begon verder te lezen en kwam erachter dat er 4 jongens van het vwo samen met hun scheikunde leraar een explosieve comp aan het maken waren ( rode fosfor, kaliumfosfaat en zwavelzuur). Het ongeluk gebeurde toen de scholieren, toen de leraar even alcohol halen was, alle chems gewoon bij elkaar gooiden en 1 van de leerlingen het geheel aanstampte met een spatel. Het gevolg is te zien op deze link:

Explosie in Scheikundeklas

Ze liepen voor de rest snijwonden aan armen en handen op. 1 viel bijna flauw en een ander keeg glas in z'n oog! ( blijkbaar geen bril )

Ik vind het zelf echt DOM van die lui om zonder verstand van zaken ( want dat hadden ze blijkbaar niet ) gewoon de chems bij elkaar te gooien zonder dat de leraar er toestemming voor had gegeven.

Edit: Ik heb ff snel het bericht ingescand ( zie attachment, ja ik weet dat het in word is ), ik hoop dat nu iedereen het na kan lezen.

EDIT: even .doc omgezet in .pdf (by gamekeeper)
      Explosie_in_Scheikundeklas.doc
      Explosie_in_Scheikundeklas.pdf
    • By Pred
      ik ben Pred,

Ik ben door yellowcard in aanraking gekomen met 'het echte vuurwerk maken'.
      Daarvoor deed ik al wel simpelere dingen, bijvoorbeeld KNO3/suiker rookbommen maken.
      Nu wil ik een beetje verder gaan in de scheikunde en vooral vuurwerk maken, mij vader is chemicus dus de chemicalien zijn niet een erg groot probleem.

Mijn eerst vuurwerk ongeluk is ook al binnen, ik ben namelijk 1 van de vier 'wizzkids' die op het stanislas college een schokgevoelig mengels heeft laten afgaan.
      het mengsel weet ik trouwens niet meer, ik dacht caliumchlotaat(5g), zwavel(2g) en rode fosfor(1g)

pieter
    • By Haig
      Hallow iedereen,

Ik ben Haig of Pieter. Ik ben 16 jaar oud en ik ben niet zo goed in fysica en chemie maar ik vind jullie website en forum echt geweldig, ik heb me al wat bezig gehouden met de KAS-Suikerbom waarmee ik al niets anders dan plezier mee heb gehad, ook wel wat problemen toen een vriend van me 'perongeluk' een kapot stuk keukenpapier (met kas enzo in) had aangestoken voor m'n deur en dat de buren allemaal kwamen klagen .
      Voor de rest studeer ik Handel, zeer saaie richting, volgend jaar ga ik naar Informatica. En ik hoop dat ik op dit forum nog wat kan leren over het Pyrotech gedoe en natuurlijk ook wat er veilig is en wat niet :(
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.