Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
cojonesm

14mm whistle met 3'' slowgold shell

Recommended Posts

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By de.leeuw62
      Rocket header test+25,6 id motortest
    • By ExplosiveCoek
      Gaat er iemand naartoe dit jaar? Ik ben er iig bij
    • By Jason
      Ik had niet zo netjes mijn vraag in een andere topic ertussen gestopt, sorry daarvoor.

Maar mijn vraag !
      Ik hoor al 20 jaar verhalen over allerlei veiligheidsmiddelen bij het persen van whistle motors. Maar nooit feitelijke verhalen.
      Nu ga ik niet beweren dat iets zonder risico is, want dat bestaat niet in de chemie.  En dan weet ik ook wel dat er ooit veel fouten zijn gemaakt met de verkeerde tools en andere experimentele compo's . Maar even als voorbeeld de 70/30 compo ( en ja natuurlijk met vaseline en ijzeroxide)
      Is er nu echt ooit een ongeluk bekend van iemand waarbij dit ontploft is met het persen ???
      Ter aanvulling ik heb ooit in het begin met de whistle een uitgebreide gevoeligheid test gedaan met friction en met hamer erop rammen omdat er toen al wilde verhalen rond gingen, maar mijn uitslag was toen dat het niet zo heel veel voorstelde. En begrijp me goed ik weet natuurlijk wel hoe krachtig het is, en het is logisch dat je hierbij dus elk risico wil vermijden. Maar wijzelf zijn toen juist gaan persen voor de veiligheid, en het eerste wat ik las terug op het forum dat men volledig ingepakt met pbm's  nu motortjes aan het persen zijn, ik vraag me af is dat een schijn angst/ internet hoax. Of heb ik iets gemist.
      Anyway in hoeverre is dit risico nu reëel bij het persen van deze whistle., en zijn er dan bij jullie wel verhalen bekend dat dit mis is gegaan.???

Tot slot voor mijn oude maten; Ik heb weer eens een carrière switch gemaakt en heb nu via mijn werk regelmatig stukken lexan beschikbaar. Dus als jullie een blastscreen willen hebben dan kan ik dit mee in de gaten houden en op maat maken en buigen voor jullie ( en natuurlijk enkel tegen verzendkosten en een chocoladebol oid) via PM
    • By 2Tall
      Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
      Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.