Jump to content
PyroForum.nl

Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers


Kauyon

Recommended Posts

Waarom denken ze toch altijd dat verbieden de oplossing is. :)

Kijk naar 'the war on drugs', helpt dat? Of de drooglegging (alcoholverbod) in 1919, hielp dat? Nee, iedereen ging zich nog crimineler gedragen dan ooit.
En als ze straks de coffeeshops gaan verbieden, denken ze dan dat niemand meer wiet kan halen? Natuurlijk niet! Ze zorgen alleen maar voor een oncontroleerbare toestand waar niemand meer zicht op heeft, en het allemaal nog veel gevaarlijker word. :lol:

Gevaarlijke 'bommen' mogen ze natuurlijk zwaar straffen.

Edited by Timberbeats
Link to comment
Mensen die vuurwerkbommen maken of stunten met zwaar professioneel vuurwerk kunnen rekenen op zwaardere straffen.

Gelukkig maken de mensen die hier zitten geen van beide. Of ze moesten met 'vuurwerkbommen' eigenlijk 'mortierbommen' bedoelen wat eigenlijk gewoon hun idiote benaming is voor shells.
Link to comment

LOL @ ome agent uit het filmpje. Jaaa, die zal zeker wel indruk maken op de gemiddelde 16 jarige bommenknutselaar. :)
Maar ik vraag me dan af. Is het legaal iemands youptoep filmpjes te veranderen zonder toestemming? Wat vind meneer youptoep van deze praktijken? En in hoeverre is het gewoon een mooie oudjaarsstunt van oom agent. Vorig jaar toch ook al die stoere filmpjes campagne gehad?

Link to comment
Maar ik vraag me dan af. Is het legaal iemands youptoep filmpjes te veranderen zonder toestemming? Wat vind meneer youptoep van deze praktijken?

Youtube TOS vermeld wel het volgende:
Terms of Service (5)(:) states:

Content is provided to you AS IS. You may access Content for your information and personal use solely as intended through the provided functionality of the Service and as permitted under these Terms of Service. You shall not download any Content unless you see a “download” or similar link displayed by YouTube on the Service for that Content. You shall not copy, reproduce, distribute, transmit, broadcast, display, sell, license, or otherwise exploit any Content for any other purposes without the prior written consent of YouTube or the respective licensors of the Content. YouTube and its licensors reserve all rights not expressly granted in and to the Service and the Content.
Nu weet ik niet hoe het zit met het hele juridische verhaal, maar wil oom agent hier problemen mee krijgen dan zullen de videomakers zelf naar Youtube moeten stappen en aangifte moeten doen.

Lijkt me sterk, aangezien dit geen videos betreft waarin Jan de Buurman laat zien hoe je een petunia bemest.
Link to comment

Haha, echt lol @ dat filmpje! :) In plaats van gehackt lijkt het mij eerder dat ze dat filmpje downloaden, bewerken en een nieuwe versie uploaden. Het originele filmpje staat immers nog op die kerel zijn profiel: klikkie. Maar downloaden en aanpassen is dus evenzeer niet toegestaan natuurlijk, tijd om ook even een Task Force op te richten? :lol:

Link to comment

Is er hier iemand in voor een petitie voor 'amateur pyrotechnische licentie'? Iets wat bewijst dat je weet wat je doet, je geen schade maakt en op vooraf afgelegen bepaalde plekken mag afsteken op bepaalde tijden.

Verbieden werkt niet.
Even een stukje psychologie. Waarom zou je iets doen dat verboden is: het geeft je een kick, je weet dat je fout bezig bent en je doet het toch... Je voelt je een bad-ass. Vooral bij jeugd is dit.
Erg jammer dat de politie dit doet. Onze hobby's worden ingekort.

Link to comment

Goede zaak geen probleem mee! Heb een paar van die filmpjes bekeken die de politie agent op bezoek hebben gekregen.
Volledig terecht dat dit wordt aangepakt.

Tip voor ons allen:

Plaats geen filmpjes op tube.

Abonneer je ook niet op elkaars kanaal dit maakt het de controlerende instantie eenvoudig van de ene naar de andere te browsen.

Zorg dat als je toch een filmpje upload dat je dat doet vanaf een ander IPadres of via een proxyserver. Dit bemoeilijkt / maakt het nagenoeg onmogelijk een trace uit te zetten.

En zorg dat in je filmpjes geen omgeving herkenbaar is.

En al helemaal voorkomen dat je eigen poffer in beeld komt.

Zorg dat je filmpje hidden is. Zo kan je het alleen vinden als je de hele link hebt.

Edited by Rocketier
Link to comment

Proxy heeft niet zoveel zin hea, als je vervolgens wel andere filmpjes of je account aanmaakt via je eigen ip.
Het is misschien zoizo beter om geen youtube te gebruiken maar liever een andere upload site.

Toch denk ik ook dat de politie meer gaat zoeken naar een koperbuis vol sterretjes dan naar homemade BP.
Hoop ik althans. :)

Edited by hardbassbv
Link to comment
  • 3 weeks later...

De politie vraagt u aandacht voor het volgende;

''Voelt u zich onveilig in uw buurt omdat er mensen zijn die vuurwerkbommen maken en tot ontploffing brengen? Of bent u boos over de schade die zij aanrichten? Dan kan dat uw Oud & Nieuw aardig verknallen. Kent u een bommenmaker? Stop hem voor het te laat is!
Meld bommenmakers bij uw wijkagent of bel de politie: 0800-6070''

Enige tijd geleden is met veel bravoure het -jawel- ''Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers'' opgezet. Een soort van the A-team maar dan anders. Helden zijn het, echte mannen. Kerels die achter een bak slappe koffie in een muf kantoorgebouw de hele dag filmpjes kijken van dingen die boem doen. Iedere week gaan ze samen vergaderen en worden de leukste filmpjes er uit gepikt. De eigenaar krijgt bij wijze van beloning en eigen reactiefilmpje! Deze week won ene Kevin Frikandel:
http://www.youtube.com/watch?v=FcakbMrKaNY&feature=player_embedded

Nu vraag ik mij al een poosje af of we dit als pyro community serieus moeten nemen. Waar is die tijd toch gebleven dat je zwetend en gestrest met een rugtas vol devices door stadsparkjes banjerde, doodsbang voor agenten die niet 24/7 achter hun computer leefden, maar je fysiek op straat kon treffen. Das was nog eens andere koek! Misschien dat de ouderen onder ons het zich nog herinneren.

De hamvraag is; 'heeft hier al iemand wat van die lui gehoord'? Als ze ergens actief zouden moeten zijn dan is het toch op PyroForum?




Leesvoer:

http://www.taskforceovb.nl/

http://www.om.nl/org...rce=twitterfeed

http://www.om.nl/pub...vertrdingen.pdf

Edited by Leander
Link to comment
https://pyroforum.nl/...?showtopic=4516

Is al eens besproken, was alleen wat algemener ;)

Ik vind het ook een moeilijke zaak. Als er na aanleiding van IP adressen ook daadwerkelijk invallen gedaan worden bij jongetjes die thuis van sterretjes een pijpbom maken -dit zijn namelijk de filmpjes die aangepakt worden-vind ik het een goede zaak.

Zoals het nu gaat vind ik het een beetje treurig, inderdaad een geitewollensokkenbureauaanpak, waar niemand wakker van zal liggen.


Ikzelf heb nog niets van die lui gehoord, maar ik maak me er dan ook geen zorgen om, ik zet geen filmpjes op internet, en maak geen zware 'bommen'..
Link to comment

×
×
  • Create New...