Jump to content
PyroForum.nl

3 gram KClO4 + Al (GD)


ThaDawg

Recommended Posts

Hallo allemaal,


Ik had in mijn topic waar ik mezelf heb voorgesteld al beloofd dat er wat foto's en video's zouden komen.
Dus bij deze mijn eerste device wat ik op het forum post.

Knaller zonder eindstoppen bevat 3 gram KClO4/GD flash. Kraftpapier er omheen voor de ''vlinder-look'' lont er in dicht knopen en klaar.






Sorry voor de niet al te beste kwaliteit van de foto's volgende keer dat ik foto's post zal de kwaliteit wat beter zijn.


Momenteel ben ik nog bezig om het filmpje van deze knaller te bewerken dus deze zal ik binnekort posten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Bas.

Edit: Sorry voor de onduidelijkheid, de flash zit in een ESD veilig zakje (anti statisch) en is goed dicht geknoopt met een touwtje.

Edited by ThaDawg
Link to comment

Oeps ik denk dat je best iets gevaarlijk hebt geproduceerd!

Als je de lont alleen hebt afgekneld met het stukje kraftpapier en het touwtje dan heb je kans op lekken van de brandstof en dus voortijdige ontsteking. Wat je ook doet houd hem niet in de hand joh.

Er zijn tal van tutjes te vinden die vertellen hoe je op een goede manier je lont kan doorvoeren.
Misschien heb ik het mis en heb je het wel goed gedaan maar dat kan ik niet uit je foto's opmaken.
Je zegt iig dat je geen eindstoppen hebt gemaakt.

Onderschat 3 gram flash niet! :)

Edited by Rocketier
Link to comment

Heb meteen mijn post even ge-edit voordat er onduidelijkheid ontstaat :).
Bedankt voor de reactie Rocketier, als jij geen reactie had geplaatst had ik totaal niet gezien dat ik wat informatie vergeten was.

Ik onderschat de kracht van flash nooit! Ik weet dat als het fout gaat, dat het dan ook goed fout gaat, zelfs als het om kleine hoeveelheden gaat!



Groetjes Bas

Edited by ThaDawg
Link to comment

Ik hoop dat er niet veel mensen naar jou luisteren Pyrohiero. Hoe kan je nou zo een raar advies geven@?
Papier is genoeg me hoela. Het is al de zoveelste post waarvan ik denk: Weet je wel wat je zegt!?
Ik begin mij er een beetje aan te storen! Als je niks zinnigs te vertellen hebt wat echt wat toevoegt schrijf dan niks.

Afsluiten van je brandstof is essentieel voor de veiligheid!

Edited by Rocketier
Link to comment
Pyrohiero doelt denk ik op het ESD (anti statische zakje), dat dat niet nodig is.

pdfbq zo heb ik het nog niet bekeken, dit zou in principe waar zijn dat het anti statische zakje niet nodig is maar een afgebonden stukje papier met de flash erin veilig genoeg is.
Maar toch zal ik anti statische zakjes blijven gebruiken, ik neem toch liever het zekere voor het onzekere :) .


Groetjes Bas. Edited by ThaDawg
Link to comment
Het is inderdaad nogal kewl om het in een esd zakje te stoppen. Omdat het een indicatie is da je er dus geen enkel verstand van hebt.
Wat is dit nu voor een onzin? In het vorige geval was ik het niet helemaal met Rocketier eens, maar tegen dit soort misplaats superioriteitsgevoel/gewauwel kan ik dus echt niet. Nog even en je zal mij ook moeten negeren.
Link to comment

Als je dat wil prima. Maar ik ga niet in discussie met pikkies van 17 of ik nou wel of geen gelijk heb. En vooral niet als ze niet begrijpen waar ik het over heb. Laat staan dat ze niet in staat zijn om te vragen waar ik het over zou hebben. Maar meteen hun grote mond open denken te kunnen trekken. Ik verwacht en vereis namelijk academisch niveau.

Edited by pyrohiero
Link to comment
Ik verwacht en vereis namelijk academisch niveau.

Dan vraag ik mij toch af wat er nou zo k3wl is aan een antistatisch zakje.
Iemand met ook maar enig verstand van chemie zou weten dat een dergelijk zakje niks onveiliger is dan een kartonnen kokertje.
Het enige nadeel tegenover een kokertje is het feit dat je een kokertje flash prima van je weg kan gooien bij het aansteken, en een zakje niet.

En vooral niet als ze niet begrijpen waar ik het over heb. Laat staan dat ze niet in staat zijn om te vragen waar ik het over zou hebben.

Vreemde uitspraak, posten op een forum heeft namenlijk geen zin als deze onbegrijpelijk is.
Geef duidelijke uitleg bij je posts, want niet iedereen hier is in het bezit van een doctoraat in de chemie.
En zelfs als dit het geval zou zijn was er waarschijnlijk nog de noodzaak een aantal van je posts meerdere malen te lezen voordat de eigenlijke boodschap duidelijk is.
Link to comment

@pyrohiero:
Als je academisch niveau EIST denk ik dat er maar heeeeel weinig mensen op dit forum zitten van jouw 'niveau'.
Misschien is het dan zo dat je maar met niemand meer moet communiceren, of alleen diegenen die aan jouw eisen voldoen. Als je dat wil, doe dat dan dmv PM berichten, zodat de 'sukkelaars' (aka 95% van de members hier) geen last of verwarring hebben van jouw superbreininhoud.

@Allen:
Verder nog een kleine mededeling voor een elk die zich in deze discussie zou willen mengen:
Reageer ON-topic want de eerste die hier een antwoord geeft wat ik (met mijn MAVO brein) zou kunnen zien als flamen ontvangt een warning tot diep in december.

@Hondenman:
Gewoon lekker je zakje gebruiken als je dat prettig vind. Is iig minder gevaarlijk voor je omgeving als een paar betonnen of smeltlijm stoppen.

Link to comment

Als je ziet wat mn initiele reactie was dan is de boodschap mischien niet helemaal duidelijk.
Dat terzijde wilde ik je aleen als tip meegeven dat papier veilig en bovenal milieu vriendelijker is.
Daarnaast zal ik mn pijlen op rocketeer richten als die lastig is. En the dawg buiten beschouwing laten onderde noemer 17 jarige pikkies. Dus bij deze. :)
Ook ben ik zoals ik mischien al gezegd heb een technicus geen chemicus. Dus ik zal ook weleens een domme vraag stellen wat chemie betreft. Aleen zal ik wel proberen zo begripvol mogelijk te reageren, wat al genoeg is om te spreken van een communicatie " on the level". No hard feelings.

Edited by pyrohiero
Link to comment

"...Pijlen richten op..." <-- heeft niets van doen met gezamelijk onze hobby beleven, maar is een ander zieken. Ja, Dat is dus flaming.
Tevens is een medemember classificeren onder de noemer "17 jarige pikkies" niet gewenst. Wat je vind en denkt moet je lekker zelf weten. Wat je hier neerschrijft word je op afgerekend.

Twee onnodige negatieve opmerkingen richting medemembers, en meerdere reports over je gedrag in dit topic lijken me wel voldoende voor de (hierboven beloofde) Warning.
Tot midden december!

Link to comment

Ik heb even een snel schetsje gemaakt hoe ik de reports heb gefused.

Om de fuse heb ik eerst gumtape geplakt.
Die heb ik gestoken door een schijfje karton en daarna in de huls.
Met een klein beetje hotmelt niet dikker dan een mm of 3 het zaakje vast gelijmd.
Daarna heb ik de huls gevuld met flash en dicht geplakt met een schijfje karton.

Daarna heb ik met kraftpasting in drie lagen de buis omrolt. Aan de fuse zijde 15mm laten oversteken en rond de fuse gekrompen.
Aan de achter zijde 25mm laten oversteken en dichtknijpen.

edit: Ik zie net bovenstaande post van van HD. De fusing zoals ik hier heb getoond vormt met de visco die ik gebruik geen quickmatch. Dat heb ik een aantal maal getest. Het is zeker een aandachtspunt voordat iemand mijn werkmethode ook gaat gebruiken. BMWM3 werkt ook op deze manier met goede resultaten. Idee is ook van hem gepikt. :)

Edited by Rocketier
Link to comment

Niet dat ik bang ben dat je idee niet werkt, maar ik heb nooit problemen met visco dat uitgaat in hotmelt.
Vind je dat zelf niet makkelijker werken?
Of zit er nog een ander idee achter?
Iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten natuurlijk :)
Edit: ik bedoel dus geen hotglue eindstop, maar gewoon een visco vastgelijmd in een kartonnen einddekseltje.

Edited by High Density
Link to comment

Het idee kwam zoals gezegd van BMWM3. Telkens als ik iets nieuws ga maken probeer ik altijd uit te vinden hoe iets snel in elkaar gezet kan worden. Ik gebruik het stukje gumtape om het kartonnetje en de fuse te positioneren en bij het lijmen recht te houden. Verder geeft het enig delay wat je ook in een dikke eindplug zou hebben ( kan ook door langere fuse natuurlijk).
Verder geen specifieke andere reden.

Ik heb idd ook vaak de fuse gewoon door hotmelt laten lopen. De kwaliteit van mijn fuse is best zat ook.

Edited by Rocketier
Link to comment

:)

Oke geef ik mijn twee centen ook nog even.

Ik gebruik tubes met bijpassende eind-dopjes. (plastic)

1> ik boor met een boortje van 3 mm een gaatje (schuin) in de huls.
2> stop het lont erin. En druk het dopje op de onderkant huls.
3>af tapen met schilders-plakband rond de huls over het lont.
4>vullen met flash tot even onder de rand.
5> doppie erop.

Klaar.
Je kan voor de zekerheid ook nog tape over de dopjes plakken.

Edited by Lontje
Link to comment
×
×
  • Create New...