-
Similar Content
-
By Baazis
Goeden Middag
Ik heb een vraag over welke MMO het beste is om te coaten met Titanium voor KCLO4
Mvg Baaz
-
By Duvel
Omdat ik erg geintresseerd ben in crackling stars, wilde ik ze ook maken.
En JA, ik weet dat loodoxide (Pb3O4) heel giftig is.
En JA, ik heb er theorie over.
Maar goed, ergens had ik gelezen dat je het ook zelf kan maken, door lood boven een salpeterzuur bad te hangen, en dan het zuur verhitten zodat de dampen op het lood neerslaan.
Maar ik dacht zelf aan iets anders, ik had iets gelezen over een loodaccu en toen kwam ik op het volgende idee .
Is dit mogelijk d.m.v. elektrolyse:
H2SO4(aq) + 3Pb (s) --> Pb3O4(s) + 2H(g) + S(s) ???
De anode & cathode zijn van lood (vandaar het lood in het schema hier boven).
Commentaar en antwoorden zijn welkom.
-
By Exhile
Hey,
Ik zit al een tijdje over dit project na te denken en ik zal het binnenkort uitvoeren,
Mijn bedoeling is door reductie met elektrolyse NaOH te reduceren tot Na,
Nu, NaOH is geen pretje om mee te werken en gesmolten corrodeert dit u glas direct
Als vervanging van nikkel kan je doodsimpel een soepblik gebruiken maar dit zal te erg corroderen na een paar runs.
Nu,
mijn probleem is dat aan de +pool H2O ontstaat
ik moet niemand uitleggen wat er gebeurd met Na en H2O,
nu kan ik het Na weghouden van water maar de overige NaOH is goed geleidend en zal de + pool doen geleiden met mijn kroes waardoor er misschien water bij mijn Na komt.
Heeft iemand hier ervaring mee of enige ideen om mijn Na ver weg te houden van H2O?
-
By Duvel
'Allo iedereen..
Ik zie dat er bij sommige compo's NH4ClO4 nodig is, en dat is niet makkelijk om te kopen..
Dusss, had ik het idee om het zelf te maken.. d.m.v. elektrolyse van Ammonium Chloride (NH4Cl).
Is dit mogelijk, en zijn er misschien nog andere opties?
Alvast bedankt!
Kevin
-
By Duvel
Hey iedereen,
Ik kwam laatst op 't idee om Bariumchloraat te kopen.. alleen dat is nergens (voor mij) te koop hier in Nederland.
Daarom plan 2: zelf maken!
Maar hoe?
Ik dacht aan Bariumcarbonaat te laten reageren met Zoutzuur.
BaCO3 + HCl --> HCO3 + BaCl2
Ik weet niet hoe het geflikt gaat worden met de Chlooratomen, maar daar zal heus wel een oplossing voor zijn.
En vervolgens de Bariumchloride elektrolyseren tot Bariumchloraat.. en voila!
Goed plan, en klopt 't ook een beetje?
Duvel
@ Bunhead: Als je geen antwoord kan geven op het topic-onderwerp, post dan ook niks! Net zulke off-topic posts kunnen we missen. (Prophet)
-
By Baazis
Hallo Members van PyroForum,
Ik wil dus Potassium chloraat cel gaan maken met mijn vader,.
En mijn vraag is dus wat de goedkoopste manier is?.
Ik vraag niet om een bron maar meer welke materialen ik het besten kan gebruiken,
Voor een Kathode en een anode.
Alvast Bedankt.
Mvg Baaz.
-
By hanns
Hallo allemaal,
Ik zelf ben nog niet bezig met kalium perchloraat maar ben wel al veel aan het lezen over deze stof en wat je er mee kan. Wat mij opvalt is dat het wel degelijk te krijgen is in Nederland maar over het algemeen niet goedkoop. Na een klein beetje zoeken kwam ik om verschillende websites in het buitenland die deze chemicaliën op legale wijze kunnen leveren (dus niet via de reguliere post want dit mag uiteraard niet). Met dus inderdaad officieel transport met de benodigde papieren.
Puur uit nieuwsgierigheid vraag ik mij dus af wat de wetgeving omtrent Kalium perchloraat is. Hiermee bedoel ik het bezit en het importeren van deze stof. Ik ben dus niet van plan deze stof te importeren maar ben wel benieuwd wat de regels hier van zijn. Want ik kan nergens vinden dat deze stof illegaal is in Nederland of dat je er papieren voor nodig hebt. Wel kon ik vinden dat je in Duitsland over bepaalde papieren moet beschikken om deze stof in te kopen.
Met vriendelijke groet,
Hanns
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.