Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
KCl)3knallah

Hallo

Recommended Posts

Hallo, mijn naam is Victor.
ik ben 17 jaar. ik zit in de pyrotechniek voor ongeveer 7 jaar nu en ben dan ook best ervaren (met ongelukken...). specialiteit: rakketten/pijlen en flash kunnen maken zonder het huis uit te hoeven (met keuken chemicalien). Mijn andere (welke mijn eerste prioriteit is) hobby is schietsport.

voor mij het belangrijkste in pyrotechniek: veiligheid en plezier ( in deze volgorde!)

ik sta altijd open voor suggesties en hoop anderen te kunnen helpen.
leuk dit forum gevonden te hebben.

-Victor

Hmmm dus je "zit in de pyrotechniek" vanaf je 10e? En je moeder heeft Kclo4, Al, S, Ti, MgAl, etc op het aanrecht staan? :)

Anyway, welkom!

Welkom.

En flash maken lukt misschien wel. Volgens mij kun je van kaliumchloride (zourvervanger) en chloorbleek Kclo3 maken. En van die veelbesproken Mg/Al puntenslijpers kun je ook wel gebruiken.
Maar ik vind het ook vaag

Mensen met schietsport zijn toch van onbesproken gedrag!? Wel handig dat je direct je naam onder de post zet is dat in ieder geval alvast bekent.
Veel succes met veiligheid in ieder geval!

voor mij het belangrijkste in pyrotechniek: veiligheid en plezier ( in deze volgorde!)

Dit geld voor ons allen Victor veel plezier hier en lezen lezen lezen.

Deel je ervaringen zou ik zeggen. :)

Oh ja en welkom natuurlijk.! Edited by Lontje

Hmmm dus je "zit in de pyrotechniek" vanaf je 10e? En je moeder heeft Kclo4, Al, S, Ti, MgAl, etc op het aanrecht staan? :)

Anyway, welkom!

Haha, nee dit kocht/maakte ik altijd zelf (lekker op de fiets naar de stad en adverteerders van tweedehands websites). :huh:
Heb ook nooit problemen gehad bij het verkrijgen van de chems, en mijn ouders vonden het wel leuk om naar te kijken en waren/zijn altijd onder de indruk hoe ik die 'chemie-googeltruucjes' uithaalde. :)

-Victor

Welkom op het forum!

Ik hoop dat je het hier na je zin krijgt en een actieve lid word!

Dankjewel!

Ik hoop het ook! ;)

-Victor

Welkom.

En flash maken lukt misschien wel. Volgens mij kun je van kaliumchloride (zourvervanger) en chloorbleek Kclo3 maken. En van die veelbesproken Mg/Al puntenslijpers kun je ook wel gebruiken.
Maar ik vind het ook vaag

Dankje.

Verhaal/uitleg klopt! Al heb ik Mg/Al alleen gebruikt als reagent in de reactie om zinc-/aluminiumchloride om te zetten in hun pure metaalvorm in poedervorm (voor mij geen schuurpapier! :huh: ) Hiermee kreeg ik wel hoge kwaliteit producten. :)

-Victor

Mensen met schietsport zijn toch van onbesproken gedrag!? Wel handig dat je direct je naam onder de post zet is dat in ieder geval alvast bekent.
Veel succes met veiligheid in ieder geval!

Aiii... die opmerkingen vind ik altijd wat vervelend, het is jammer dat mensen zoweinig over deze sport weten :) .(Ik hoop ook dat het maar een grapje was)
Bedankt!

-Victor

Dit geld voor ons allen Victor veel plezier hier en lezen lezen lezen.

Deel je ervaringen zou ik zeggen. :huh:

Oh ja en welkom natuurlijk.!

Haha uiteraard! ;)
Bedankt.

-Victor

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By maxy
      Vanochtend stond ik (zoals gewoonlijk) op en mijn moeder was al gaan werken. Op het bordje stond geschreven dat ik eens naar het nieuws moest kijkn een daar vond ik dit: http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net...enland/1.108459
      https://web.archive.org/web/20070824192531/http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/1.108459

Een 16-jarige die probeert AP te maken en er zijn hand bij verliest.
      Hoe ga ik dit aan mijn moeder uitleggen dat ik geen zo'n gevaarlijke stoffen maak, dat mijn stoffen slechts deflagreren. Mijn pyro zal dus weer voor een tijdje stil liggen,

Goh, wat haat ik kewls...

max

Post verplaatst naar nieuws topic. T.
    • By Amateur
      Wanneer leren ze het nou eens!!! :o
    • By danny db
      Zo gezegd zo gedaan, en niet omdat het leuk is om te knalleuh maar puur voor de wetenschap.

Onderzoeksvraag
      Overleeft een blastscreen dat bestaat uit 2 maal 4mm Plexiglas met houte frame een persongeluk met een 1lb raket?

Onderzoek
      Er werd 15-20 gram oxy (hoogkwaliteitswhistle) in een PVC buisje gestopt, eindstoppen bestaande uit kattegrid, alu papier en hot glue. Dit werd op een verhoogje gezet op 20 cm afstand van de blastscreen.

Bij de 2de test werd er meer dan 30 gram gebruikt

resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=EwZnUogRjlM

Het plexiglas overleefde de knallen, er is een inslag zichtbaar van een stuk PVC die in het rond werd geslingerd. Het houten framewerk is een beetje losgeslagen en zwart geblakerd.

Conclusie
      We kunnen zeggen dat plexiglas kan gebruikt worden als je whistleraketten maakt onder de 1LB. We kunnen ook zeggen dat het zonder blastscreen LEVENSGEVAARLIJK is om te persen gezien de PVC toch een kratertje heeft achtergelaten op de pvc.
    • By HellBound>LordOfDark
      Okee nu een off-topic die niet over muziek gaat...
      Hebben jullie wel eens ongelukken gehad met mengsels en vuurwerk? dat de hele zooi op een totaal verkeerd moment afging ofzo? of dat iets ergens heen vloog waar het niet heen moest...bij mij was dat de rook van mijn rookbom die fijn door de open deur allemaal naar binnen waaide...Ook heb ik een keer per ongeluk een vuurpijl(gelukkig niet een hele grote) door mijn raam naar binnen geschoten :oops: Hebben jullie ook zulke ervaringen?
      Ben ik wel benieuwd naar

gr. Hellbound>LordOfDark
    • By marui.
      Hallo daar!
      Mijn naam is marui.
      Mijn echte naam is alexander.
      Marui komt van tokyo marui.
      Ik ben 15 jaar, en dol op alles
      wat veel vuurkacht heeft.
      Mijm beste pyro-eigenschappen zijn,
      electonische ontstekings systemen
      op tijd, afstand,licht,geluid, beweging enz...,
      ook raketten en bazooka's (meestal theorie),
      tripp-wires (soms praktijk), handgranaten (na
      een klein ongelukje te hebben gehad, stop
      ik er tijdelijk mee), landmijnen (alleen in theorie!!!)
      en nog veel meer coole dingen! Mijnen en dat soort
      dingen zijn alleen in theorie, dat wil zeggen dat het
      alleen op papier staat of dat ik een onschuldig
      schaalmodel maak! en ik haat geweld, zowel tegen
      mensen als tegen dieren. Verder hoop ik dat
      het hier heel leuk wordt, en dat julie me veel
      advies kunnen geven (nadat ik ik het eerst heb
      opgezocht natuurlijk ) ik zou graag nog wat willen
      bijleren over het maken van bommetjes,
      BOMMETJES, niet BOMMEN!
    • By night hawk
      Heey,

Ik las vanochtend de telegraaf en ik zag op de voorpagina een hele grote foto van 2 jongens in labjassen die onder het bloed zaten. Ik begon verder te lezen en kwam erachter dat er 4 jongens van het vwo samen met hun scheikunde leraar een explosieve comp aan het maken waren ( rode fosfor, kaliumfosfaat en zwavelzuur). Het ongeluk gebeurde toen de scholieren, toen de leraar even alcohol halen was, alle chems gewoon bij elkaar gooiden en 1 van de leerlingen het geheel aanstampte met een spatel. Het gevolg is te zien op deze link:

Explosie in Scheikundeklas

Ze liepen voor de rest snijwonden aan armen en handen op. 1 viel bijna flauw en een ander keeg glas in z'n oog! ( blijkbaar geen bril )

Ik vind het zelf echt DOM van die lui om zonder verstand van zaken ( want dat hadden ze blijkbaar niet ) gewoon de chems bij elkaar te gooien zonder dat de leraar er toestemming voor had gegeven.

Edit: Ik heb ff snel het bericht ingescand ( zie attachment, ja ik weet dat het in word is ), ik hoop dat nu iedereen het na kan lezen.

EDIT: even .doc omgezet in .pdf (by gamekeeper)
      Explosie_in_Scheikundeklas.doc
      Explosie_in_Scheikundeklas.pdf
    • By Pred
      ik ben Pred,

Ik ben door yellowcard in aanraking gekomen met 'het echte vuurwerk maken'.
      Daarvoor deed ik al wel simpelere dingen, bijvoorbeeld KNO3/suiker rookbommen maken.
      Nu wil ik een beetje verder gaan in de scheikunde en vooral vuurwerk maken, mij vader is chemicus dus de chemicalien zijn niet een erg groot probleem.

Mijn eerst vuurwerk ongeluk is ook al binnen, ik ben namelijk 1 van de vier 'wizzkids' die op het stanislas college een schokgevoelig mengels heeft laten afgaan.
      het mengsel weet ik trouwens niet meer, ik dacht caliumchlotaat(5g), zwavel(2g) en rode fosfor(1g)

pieter
    • By Haig
      Hallow iedereen,

Ik ben Haig of Pieter. Ik ben 16 jaar oud en ik ben niet zo goed in fysica en chemie maar ik vind jullie website en forum echt geweldig, ik heb me al wat bezig gehouden met de KAS-Suikerbom waarmee ik al niets anders dan plezier mee heb gehad, ook wel wat problemen toen een vriend van me 'perongeluk' een kapot stuk keukenpapier (met kas enzo in) had aangestoken voor m'n deur en dat de buren allemaal kwamen klagen .
      Voor de rest studeer ik Handel, zeer saaie richting, volgend jaar ga ik naar Informatica. En ik hoop dat ik op dit forum nog wat kan leren over het Pyrotech gedoe en natuurlijk ook wat er veilig is en wat niet :(
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.