Jump to content
PyroForum.nl

Hallo


KCl)3knallah

Recommended Posts

Hallo, mijn naam is Victor.
ik ben 17 jaar. ik zit in de pyrotechniek voor ongeveer 7 jaar nu en ben dan ook best ervaren (met ongelukken...). specialiteit: rakketten/pijlen en flash kunnen maken zonder het huis uit te hoeven (met keuken chemicalien). Mijn andere (welke mijn eerste prioriteit is) hobby is schietsport.

voor mij het belangrijkste in pyrotechniek: veiligheid en plezier ( in deze volgorde!)

ik sta altijd open voor suggesties en hoop anderen te kunnen helpen.
leuk dit forum gevonden te hebben.


-Victor

Link to comment
voor mij het belangrijkste in pyrotechniek: veiligheid en plezier ( in deze volgorde!)

Dit geld voor ons allen Victor veel plezier hier en lezen lezen lezen.

Deel je ervaringen zou ik zeggen. :)

Oh ja en welkom natuurlijk.! Edited by Lontje
Link to comment
Hmmm dus je "zit in de pyrotechniek" vanaf je 10e? En je moeder heeft Kclo4, Al, S, Ti, MgAl, etc op het aanrecht staan? :)

Anyway, welkom!

Haha, nee dit kocht/maakte ik altijd zelf (lekker op de fiets naar de stad en adverteerders van tweedehands websites). :huh:
Heb ook nooit problemen gehad bij het verkrijgen van de chems, en mijn ouders vonden het wel leuk om naar te kijken en waren/zijn altijd onder de indruk hoe ik die 'chemie-googeltruucjes' uithaalde. :)

-Victor

Welkom op het forum!

Ik hoop dat je het hier na je zin krijgt en een actieve lid word!


Dankjewel!

Ik hoop het ook! ;)

-Victor
Link to comment
Welkom.

En flash maken lukt misschien wel. Volgens mij kun je van kaliumchloride (zourvervanger) en chloorbleek Kclo3 maken. En van die veelbesproken Mg/Al puntenslijpers kun je ook wel gebruiken.
Maar ik vind het ook vaag


Dankje.

Verhaal/uitleg klopt! Al heb ik Mg/Al alleen gebruikt als reagent in de reactie om zinc-/aluminiumchloride om te zetten in hun pure metaalvorm in poedervorm (voor mij geen schuurpapier! :huh: ) Hiermee kreeg ik wel hoge kwaliteit producten. :)

-Victor
Link to comment
Mensen met schietsport zijn toch van onbesproken gedrag!? Wel handig dat je direct je naam onder de post zet is dat in ieder geval alvast bekent.
Veel succes met veiligheid in ieder geval!


Aiii... die opmerkingen vind ik altijd wat vervelend, het is jammer dat mensen zoweinig over deze sport weten :) .(Ik hoop ook dat het maar een grapje was)
Bedankt!

-Victor

Dit geld voor ons allen Victor veel plezier hier en lezen lezen lezen.

Deel je ervaringen zou ik zeggen. :huh:

Oh ja en welkom natuurlijk.!


Haha uiteraard! ;)
Bedankt.

-Victor
Link to comment
×
×
  • Create New...