Jump to content
PyroForum.nl

Inkoopactie PbO2 anode 100x100mm


dewpoint

Recommended Posts

Beste Pyro collega's,

Omdat ik niet in aanraking wil komen met de chems die je nodig hebt (en de tijd) heb ik wereldwijd gezocht naar enigzins goedkope PbO2 anodes.

Nu heb ik een leverancier gevonden, maar deze verkoopt ze alleen vanaf 20 stuks.
De anodes zijn 100x100mm titanium gecoat met 1mm PbO2 en speciaal voor perchloraat.

De prijs voor deze anodes komen op zo'n 15 dollar excl verzendkosten.

Graag aanmelding of jullie hier belang bij hebben,anders heeft het voor mij geen zin om ze te bestellen.

Groeten van Dewpoint.

Link to comment

A.s donderdag krijg ik van de leverancier te horen wat de "shippingcost" zijn i.v.m één of andere Chinese feestdagen waardoor ze niet aan het werk zijn.(en ik dacht dat de Chinezen toch altijd werkten haha :) )

Omdat ik nu op het moment al 8 liefhebbers heb van de anode's ga ik als jullie akkoord gaan met de totale verzendkosten bestellen.



Gr Dewpoint.

Edited by dewpoint
Link to comment

In zit niet helemaal meer 'in de materie', maar in meen me te herinneren dat bepaalde types perchloraat-anodes behoorlijk kunnen eroderen wanneer men deze electrolyt met veel chloride voert. Hebben jullie uitgezocht of dit hier ook opgaat? Het lijkt me zonde om er later achter te komen dat je gloednieuwe electrodes niet fatsoenlijk werken voor 'homebrew chloraat'. :)

Daarnaast is het ook altijd wel handig om te checken of ze een beetje tegen lage chloraat-concentraties kunnen naar mate de run van je batch vordert. Als je voor iedere batch perchloraat bij 10% chloraatrest moet stoppen vanwege je electrode heb je nog geen zuivere koek. En chemisch opschonen is een bitch!

Link to comment
Als je voor iedere batch perchloraat bij 10% chloraatrest moet stoppen vanwege je electrode heb je nog geen zuivere koek. En chemisch opschonen is een bitch!
Mijn ervaring met chemisch opschonen is dat het een fluitje van een cent is. Weet niet hoeveel chloraatrest ik steeds had en zal hoogstwaarschijnlijk minder dan 10% geweest zijn maar bij mij was het een eenvoudige schep natrium metabisulfiet bij de koude substraat kiepen en deze dan langazaam naar de kook brengen (indigo karmijn test).
Link to comment
In zit niet helemaal meer 'in de materie', maar in meen me te herinneren dat bepaalde types perchloraat-anodes behoorlijk kunnen eroderen wanneer men deze electrolyt met veel chloride voert. Hebben jullie uitgezocht of dit hier ook opgaat? Het lijkt me zonde om er later achter te komen dat je gloednieuwe electrodes niet fatsoenlijk werken voor 'homebrew chloraat'. :)

Daarnaast is het ook altijd wel handig om te checken of ze een beetje tegen lage chloraat-concentraties kunnen naar mate de run van je batch vordert. Als je voor iedere batch perchloraat bij 10% chloraatrest moet stoppen vanwege je electrode heb je nog geen zuivere koek. En chemisch opschonen is een bitch!


Ik ga het navragen bij de leverancier of deze typen onderhevig zijn aan eroderen bij hoge concentraties chloride.

Dit zijn de specs volgens fabrikant:

SpecificationsLead oxide titanium anode
1 Base material: Gr2 titanium mesh sheet
2 Coating: lead oxide(PbO2)

Lead oxide titanium anode


1 Base material: Gr2 titanium mesh sheet



2 Coating: lead oxide(PbO2)


3 Size: 100*100*1.0mm (different size is available to us )


4 Parameter: Current density≤3000A/M2

Temperature<60°C

5 Advantages:

1) can work under high current density

2) well-proportioned Current distribution , efficient electrifying

3) corrosion-resistant , long span life

6 Application:


1) Electrolysis industry ,such as perchlorate , chromic acid and periodates producing


2) Electrolytic extraction of metals, such as extraction Zn ,Cu and Ni from sulphate


7 Attentions:


1) low-power current should be galvanized when the anode in the electrolyte


2) no collision


3) no heating


4) can’t be used as cathode


Gr Dewpoint.

Link to comment

Volgens de fabrikant zijn deze anoden alleen voor perchloraat met minimale afbraak van de PbO2 laag.(lifetime >6jr) :)

Ook heb ik de "shippingcost" doorgekregen en deze komen op 9,30 USD per electrode, dus 15 + 9,30 =24,70 USD =18,11 euro per electrode excl verzenden naar de desbetreffende persoon(en), maar ik ga er van uit dat versturen in een bubbeltjesenvelop niet zo duur is.

Graag hoor ik of jullie ze definitief zouden willen hebben.

Greetz Dewpoint.

Link to comment

Per stuk 10 dollar voor versturen is een BS prijs. Dat maakt die dingen gelijk bijna twee keer zo duur, en dus (voor mij) totaal niet interessant meer.
Ze verkopen ze alleen per 20, daarmee dwingen ze je dus direct tot een p&p van 186 amerikaanse dollartjes. Ik noem dat soort mensen oplichters.

Link to comment
Per stuk 10 dollar voor versturen is een BS prijs. Dat maakt die dingen gelijk bijna twee keer zo duur, en dus (voor mij) totaal niet interessant meer.
Ze verkopen ze alleen per 20, daarmee dwingen ze je dus direct tot een p&p van 186 amerikaanse dollartjes. Ik noem dat soort mensen oplichters.



Inderdaad, ik schok ook een beetje van de verzendkosten, maar heb gelukkig nog voldoende aanvragen.


Greetz Dewpoint.
Link to comment
Ik hoop idd dat t versturen in Holland niet al te duur is (vanwege het gewicht). Wel één ding, ze zijn denk ik heel kwetsbaar voor verbuigen, ze moeten dan tegen een triplex plaatje aan of zo.

Het is dus vrij veel werk voor jou. Maar doe nog steeds mee.



Dat heb ik er wel voor over voor mijn mede pyrocollega haha. :)

Vanuit China worden ze ook speciaal verpakt en opgestuurd in een houten kist, vandaar de dure verzendkosten.
Als ik ze binnen heb laat ik het je weten.

Greetz DP.
Link to comment
  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...