Jump to content
PyroForum.nl
PyroPowerZ

Kubischer Kanonenschlag

Recommended Posts

Omdat er nog geen topic over was.

Vandaag heb ik een kleine kubischer kanonenslag gemaakt!
Commerciële kubischer kanonenslag:
Ik had 2 stukken karton gepakt (1 bij 3 cm) en deze in 3en gevouwen, en aan elkaar geplakt met tape, in een kubus vorm.
De boven kant heb ik open gelaten, en daar heb ik ongeveer 2 gram flash in gedaan, en toen ook dicht geplakt.
Daarna heb ik er met wat hot glue een touwtje aan gelijmd, en dat er helemaal omheen gewikkeld.
Dat nog 2 keer gedaan, zodat elk vlak van de kubus 2x bedekt is.
Toen heb ik er een gat in gemaakt, en er een stuk visco in gedaan.
Officieel moet er timefuse in, maar dat heb ik niet meer :)

Foto:

Die dingen zien er altijd zeeeer vet uit! Ben echt benieuwd hoe ze die zo 'strak' maken in de commerciële business.

Hoe heb je dat gat erin geprikt? Ik denk dat ze die timefuse juist gebruiken zodat ze het er van te voren al in kunnen stoppen en er niet meer doorheen hoeven te prikken.

Het gat heb ik er met een soort dart pijltje zonder staart in geprikt, ik heb express geen 3mm visco gebruikt, omdat dat te dik is.

Ik bedacht me ook dat ze in de commerciële versie misschien touw dat in lijm is gedoopt gebruiken?
Er is jammer genoeg zeer weinig te vinden op internet over dit soort knallers.

Mijn poging was ook gewoon een probeersel.

Edited by PyroPowerZ

Hier nog een mooi plaatje kunnen vinden, en nog wat info over de kanonslag.

kanonslagen.com

Je kunt hier ook zien dat het een kubus van karton is, waar touw omheen is gewikkeld.
Misschien zijn de Chinese arbeiders hier gewoon heel goed in? Om het strak te rollen zegmaar.

EDIT: link werkt weer

Edited by PyroPowerZ

Heb ik hier nooit een topic over gemaakt?
Ik maakte deze dingetjes regelmatig.
Papieren doosje vouwen met wat flash, touwtje op beginpunt ff vastlijmen (me = lazy) dan zoals boven verteld oprollen. Laatste stukje onder ander stukje touw door en vasttrekken.
Wel deed ik altijd mijn lont erin voordat het touw erom heen gaat. Dat scheelt veel gepiel na afloop. :)
Knalden boven verwachting.

Werken zal het zeker, om het resultaat te zien zul je het toch moeten proberen.
Je zult toch vaker i.p.v. vragen te stellen ze zelf moeten testen en dat resultaat hier posten.

• Similar Content

• By 2Tall
      Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .

Hier de fotos :

Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
      Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
      hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
      Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .

Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
      3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit

Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
      of bij wie het nog niet was gelukt .

Greet
    • By 2Tall
      Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
      Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .

• By Morteus
      Hey daar,

Ik heb een aantal flashknallers gemaakt en als een matje aan elkaar gebonden wat erg erg moeilijk is... ik heb uit frustratie dan maar gewoon met van dat metaal draad aan elkaar gebonden. Ik heb het nog niet afgestoken maar wilde eventjes foto ervan laten zien Ben wel benieuwd of die goed gaat. Ook een vriend van mij die is gepakt door de vuurwerkpolitie of hoe die gasten ook heten. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt want ik vind het wel allemaal eng hoor.

• By Morteus
      Hey iedereen,

Ik heb net mijn chemicalien een paar dagen binnen. Meteen een 30 grammer gemaakt! Wilde ik eventjes laten zien. Trouwens de dichthijd van Flashpowder is best wel hoog? Ik dacht 30 gram vult wel een wc rol of in ieder geval de helft, maar ik kwam zekers niet tot de helft. De huls was dan ook een wc rol. Omdat het er niet uit zag had ik het in een doosje gedaan, ziet er wat mooier uit haha.

• By Pjee
      Zojuist samen met IM een mooi knallertje met ongeveer 6 gram whistlemix (KClO3/Na.Benzoaat) gemaakt en afgestoken. De huls was van een aluminiumfolie-koker, eindstoppen van snelgips en een lont - goed voor 15 seconden - van sulphurless-blackmatch (omdat KClO3 en S geen goede combinatie vormen, natuurlijk). Gespiked en gewrapped, een mooi decoratiepapiertje eromheen en afgestoken. De knal was lekker scherp en echode mooi door. Hier wat foto's:

Raw.

Closeup.

Spiked, Wrapped, finished!
    • By de.leeuw62
      Dit file bevat een beschrijving hoe een zevenklapper te maken op eigenwijze manier
    • By nick
      Ik heb nog even een foto genomen van een flash afgelopen weekend
      bestaande uit Ba(no3)2 & magnesium

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.