Jump to content
PyroForum.nl

The Lowlands Pyro Convention


danny db

Recommended Posts

Ja ik heb contact met een mogelijke gastheer, even kijken of er wat geregeld kan worden.

Het afgesloten forum deel lijkt me een goed idee en misschien is de locatie goed op tijd doorsturen via een 'veilige' mail niet zon slecht idee :).

@ EC, om dit te voorkomen stel ik voor om enkel mensen die ons bekend zijn uit te nodigen.

We zouden ook eens moeten weten hoeveel animo er nu precies is, een pol oprichten die onderverdeeld is in verschillende regio's?

Edited by danny db
Link to comment

Wat misschien een idee is om iedereen die iets wil laten zien van zijn kunnen, een video bakt.
Een meeting organiseren zonder dat er daadwerkelijk pyrodevices in de fik moeten is misschien iets minder attractief maar daar in tegen makkelijker te organiseren.
Iedereen kan dan op zijn eigen veilige plek de opname maken misschien met wat "how to" er bij. Je kan dan met de groep hierover brainen. Ik vind het onwijs cool "gelijk gestoorde" te ontmoeten.
Ik doe de pyro nu al 30 jaar alleen. En geloof mij sinds ik via dit forum drie mede pyroos heb ontmoet stopt mijn hobby niet meer op 1 januari :P.

Dus ik ben voor een meeting en wil daar ook graag in meegaan. Echter maak ik mij zorgen dat als je met een anderhalf uur durende vuurwerk show begint je kan wachten tot onze trouwe dienders ook eens komen kijken. Ik bedoel als je shells en pijlen tot 200meter de lucht in ziet gaan dan is dit van grote afstand te zien.

Als we nu eerst eens zorgen dat er een groep ontstaat waar onderling vertrouwen is dan kan je misschien werken naar erkenning. Er zijn ook schietverenigingen terwijl wapenbezit verboden is!
Er zijn hiervoor ook wedstrijden en competities. Ik kan mij zo voorstellen dat je her en der een plek toegewezen kan krijgen die onder controle staat van een verenigingsvorm.
Het is maar hard op denken hoor. Maar ik wil niet de bak in omdat de overheid KW3L gedrag en echte Pyrohobbyisten over een kam scheert.
Mijn motto: Eerst schieten filmen en dan meeten! :)

Edited by Rocketier
Link to comment

Mwa, je hoeft niet bang te zijn voor een groot festijn waar iedereen als een idioot gaat lopen schieten denk ik, tenminste ik heb nu niet 123 het idee dat we een hoop aandacht willen, bewaar je groot aantal maar voor O&N.
Voor de politie ben ik niet zo bang, maar het vraagt wel enig denkwerk om die factor te minimaliseren, <lees: Een beetje spanning is ook wel lekker + methode's om weg te komen :)
Verder ben je het aanhouden niet waard als je geen spullen bij je hebt, dus als je safe wilt spelen, gewoon niks meenemen.
Verder is het wel een idee om je spul te filmen uiteraard, maar weet wel, ook dan heb je kans op bezoekers.
Ik ben bang dat je heel lang kunt wachten op enige vorm van erkenning door de overheid.

Link to comment

In onze hobby is safe spelen zonder iets mee te nemen het zelfde als niet spelen! Dus die vlieger gaat niet op :P .
Dat is hetzelfde als bijna elke dag sex hebben, Maandag bijna dinsdag bijna..............Sorry!

Op korte termijn erkenning krijgen is ook utopisch maar als je langzaam een grote vertrouwde groep kan vormen kan je misschien eens met het overheidsorgaan van gedachte wisselen.
Misschien wel via de erkende vuurwerkhandel of weet ik veel welke ingang. Niet dat het de opzet voor mij is hoor! Zoals eerder gemeld ik doe deze hobby 30 jaar en nog nooit de behoefte gehad het legaal te krijgen. Het was ook een gedachte kronkel (een van de vele :)).

Heb alvast een open plek gevonden. :P

Edited by Rocketier
Link to comment

Ik denk trouwens dat zodra er een gastheer gevonden is het handig is om te laten weten in welke streek de meeting ongeveer plaats zou vinden, want de kans bestaat natuurlijk dat de interesse van sommige leden verdwijnt als ze horen dat het bijvoorbeeld in zuid-zeeland/ noord-groningen of zuid-limburg gehouden gaat worden;) Gewoonweg omdat het misschien voor diegene een pokke eind reizen is.
Mij lijkt het ook echt super vet zo'n meeting! Tot nu toe met slechts 1 echte fanatiekeling ge-meet en veel samen gemaakt, helaas is hij nu met de hobby gestopt en woon ik ook weer 225km van hem vandaan ipv 10km:P

Link to comment

Zoals hierboven al aangegeven staat wordt er nog niks georganiseerd momenteel.

Dit topic dient om animo te checken en een gastheer te vinden. Aangezien het eerste niet veel problemen levert lijkt het mij best om vooral het tweede punt in orde te krijgen. De verdere organisatie zal daarna pas geregeld worden omdat dit natuurlijk ook afhangt van de gastheer en de plek waar het doorgaat (hoeveel man er kan komen, wie wel/wie niet e.d.).

Dus: Gastheren meld je aan bij danny_db.

Indien de plannen wat concreter worden zal er een afgesloten sectie worden opgericht waar het dan verder kan afgehandeld worden.

Link to comment

Af en toe geef ik verslag uit, zo wordt het topic ook eens naar boven getrokken voor wat meer aandacht.

Ik heb contact met een mogelijke gastheer, maar de ouders voelen niet veel voor het aantal mensen dat zou komen.

Dus we blijven zoeken en nadenken :).

Link to comment

Jammer jammer, maar ik kan me goed voorstellen dat z'n ouders dat niet zo fijn zouden vinden. :P
En misschien is het inderdaad gewoon een goed idee als iedereen als een keer gemeet heeft met iemand die ook op de meeting komt, dus als je nog niemand kent van het forum en je wil naar de meeting gewoon even minimeeting met iemand die ook naar de meeting gaat. Ken zelf weirdo al en in de zomervakantie ook vast keer wat shelletjes schieten met de.. voormalig potentieel gastheer dus dat zit wel goed. ;)

Link to comment

Ik denk dat als er 15 mensen komen het al heel veel is. Er zijn er veel die afhaken op de datum of de locatie.

We kunnen er ook een maximum opzetten. Dat en de selectie horen volgens mij bij de privileges van de gastheer?

Edited by danny db
Link to comment
  • 1 month later...

Ik zou ook graag komen, de enigste pyro hobbyisten zijn vrienden die sinds ik er mee begonnen ben er geintereseert in geraakt zijn.
Niet echt de mensen waar je nog wat van kan leren dus ;)

Kunnen we niet ergens afspreken in een random weiland of park midden in Nederland, of net even over de grens in Duitsland, barbequetje mee in de auto.
Hoeven we ook niet druk te maken dat de NL politie komt kijken.

Groetjes,

Jaap

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...