Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben Tweakerbee


tweakerbee

Recommended Posts

Bij deze wil ik mij voorstellen

Alias: Tweakerbee
Voornaam: Bart
Leeftijd: 27 jaar
Ik hou van: vuurwerk , sporten, World of Warcraft en natuurlijk vrouwen.

Opleiding: Biologische chemie op MBO niveau, wat niet wil zeggen dat ik veel weet van pyrotechniek,
het enigste wat ik heb gehad als gewone chemie zijn zuur base reacties en redox reacties.

Werk: Ik heb een eigen bedrijf maar zit momenteel thuis met een burnout vandaar dat ik met een nieuwe hobby wil starten, pyrotechniek.

Waarom: Vroeger op school interesseerde ik me er al voor zolang het maar een mooie kleur heeft brand en knalt.

Achievements tot nu toe: Het opblazen van een wc met een blok kalium en wat mislukte flash knallers ( zoals ik al zei een opleiding in de chemie wil niet zeggen dat je alles kunt in de pyrotechniek)

Chemicaliën op dit moment in mijn bezit:

Aluminium atomized 300-400mesh
Barium nitrate Ba(NO3)2
Potassium nitrate KNO3
Potassium perchlorate KClO4
Strontium nitrate Sr(NO3)2
Vineyard charcoal
Aluminium German Dark
Bentonite
Calcium Carbide chunks CaC2
Dextrin
Iron (II, III) oxide Fe3O4
Magnalium 10µm MgAl
Magnesium 40µm Mg
Parlon
PVC powder
Red gum 120 mesh
Sulfur powder S
Copper (II) oxide CuO

Als jullie iets leuks en makkelijks weten wat ik hiermee kan maken laat het horen.

En last but not least: Wil ik jullie mening weten over wat fout is gegaan met mijn mislukte flash knallers.

Ik heb de volgende compositie gebruikt:

Kaliumperchloraat

50


Aluminium

23


Zwavel

27



Het toegepaste aluminium is atomized 300-400mesh alles heb ik 6 minuten gediapeerd totdat alles goed gemengd was, daarna alles in buisjes gestopt met een eindstop en aan de bovenkant het visco lont erin gedaan en met smeltlijm dichtgemaakt.

Maar bij het aansteken rook en sist het alleen maar.

Komt dit doordat ik geen GD gebruikt heb of heb ik iets anders fout gedaan?

Met vriendelijke groet,



Bart aka Tweakerbee

Link to comment
Welkom! :P

Je WC opblazen met een stuk kalium komt nogal k3wl over, was het je wc die je gebruikt of gewoon een oude wc pot ?

Over je flash knaller kan ik niet oordelen omdat ik daar geen ervaring mee heb :P .


Die was nog in gebruik gelukkig zijn ze er nooit achter gekomen wie het gedaan had. :)
Link to comment
Meal maken.
Maat ook lezen he, want nog zo'n vraag en ik voorspel problemen :)

Welkom



Dat is inderdaad nog optie 2.
heb net ceramische media besteld voor in de kogelmolen.

Ik weet niet wat de vorige eigenaar van de molen verpulverd heeft met de oude media dus maar nieuw media besteld.

Bedankt voor de tip.
Link to comment
Hele berg gems, 10 micron MgAl en KClO4 maar weet niet hoe je een flash knaller moet maken? Dan vraag ik me af hoe kom je aan al die spullen?
Wazig verhaal als je het mij vraag.... Maar goed welkom :P

De meeste chems heb ik pas gisteren gekregen :) ik moet toch een voorraad van spullen hebben voor dat ik ga beginnen.
Ik zal volgende week echt beginnen met knutselen dan heb ik de laatste dingen ook binnen.
Als je wilt mag je me best komen helpen :P .
Link to comment
Als jullie iets leuks en makkelijks weten wat ik hiermee kan maken laat het horen.
Is dit een serieuze vraag?
Ik bedoel: heb je zomaar wat gekocht, en nu ga je bedenken wat kan ik ermee? :)

Nu ja, je kan rood, groen , blauw en glitters maken, pijlen, buskruit, knallers ect.
Als je eerst gekocht hebt, en nu pas denkt van wat kan ik ermee, zou ik even met een fonteintje beginnen :P
Link to comment

Welkom. Kan er om de een of andere reden wel om lachen, alsof hij op een dag een ingeving had en dacht, hee laat ik eens pyrotechniek gaan doen en belachelijk veel chems kopen. Benieuwd je dan aan je bronnen bent gekomen maargoed.

Tip: niet random stofjes met elkaar gaan mengen.. Ik denk niet, als er iets fout gaat, dat een erg positief effect gaat hebben op je burnout.. Wat dat betreft is pyro trouwens een handige hobby, je moet een hoop lezen dus je hebt altijd wel wat nuttigs te doen, en de motivatie om dat te doen is er blijkbaar ook wel :) Verder eerst opzoeken voordat je iets vraagt (op pyroguide, pyrowiki, het forum zelf of gewoon Google). Dan overleef je het hier wel.:P

Link to comment

Welkom!

Zou je, als daar geen bijzondere noodzaak toe is, niet in andere lettertypes willen typen?

De brandsnelheid van de meeste sassen als functie van de druk verloopt exponentieel. Je hebt daarom een minimale tegendruk van je omhulsel nodig om de verbranding op gang te helpen. Vooral bij grof aluminium speelt dit een rol. Gebruik je te slappe kokers dan word de minimumdruk nooit bereikt en knalt er niks.

Link to comment
Ik hoop dat je spijt hebt van het op blazen van die wc, dat is best wel een trieste actie vind ik namelijk.

Dit is ondertussen al 7 jaar geleden.
Ik heb ondertussen een groot eigen bedrijf dat zegt denk ik al genoeg.
Maar ik ben ook nooit een lievertje geweest en wil ik ook nooit worden dus spijt heb ik niet maar of het slim was is iets anders. Edited by tweakerbee
Link to comment
Welkom!

Zou je, als daar geen bijzondere noodzaak toe is, niet in andere lettertypes willen typen?

De brandsnelheid van de meeste sassen als functie van de druk verloopt exponentieel. Je hebt daarom een minimale tegendruk van je omhulsel nodig om de verbranding op gang te helpen. Vooral bij grof aluminium speelt dit een rol. Gebruik je te slappe kokers dan word de minimumdruk nooit bereikt en knalt er niks.

Het verschil in lettertype komt door word zal er de volgende keer opletten.

Aan de kokers ligt het niet het is echt het millen geweest.
Ik heb alles maar 1 uurtje in de ballmill gehad en dat is dus echt te weinig.
Morgen zal ik op nieuw proberen :) . Edited by tweakerbee
Link to comment

Hoi Bart,

:P Vind dit een toffe aanmelding/voorstelling.
Pleurt gelijk even al zijn chems op tafel en vraagt wat kan ik ermee. :):P :P

Ja Echt leuk man.
Probeer eens 0,7 gram Potassium perchlorate KClO4.
0,3 gram Aluminium German Dark.
1 gram totaal dus.
Dit noemen ze Flash.
Opgerold in een papiertje.

Kan je zien waar je mee bezig bent/of van plan bent mee bezig te gaan.
Ik mis alleen de Visco nog.

Welkom lees en leer. :P

Edit.>>
Weet goed wat je wel en niet samen mag millen trouwens.

Edited by Lontje
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...