Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Charcoal

Flash Cracker

Recommended Posts

Omdat ik mijn knallers eigenlijk nooit groter maak dan 25/30 gram was ik toch wel eens benieuwd hoe een 100 gram knaller klinkt / voelt :rolleyes:
Bij deze het resultaat :)

Het was zeker een leuke knal, met een gigantische drukgolf, maar ik denk toch dat het eenmalig was. Ik heb liever 4 knallers van 25 gram, dan één grote..

Ook voelde ik me niet echt veilig tijdens het maken, en met het idee dat er zo'n device in huis ligt :blush:

Flash is 65/35 Kclo4/Al, in batches van 10 gram gediapeert

ID 40mm
OD 60mm
Lengte 95mm

EDIT: Mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de film, had helaas geen goede camera bij me :(

Mijn_film.wmv

Edited by gamekeeper

Klopt, ik heb een wc-rol als basis genomen en daar met kraft mijn koker van gerold tot een wanddikte van 10 mm :)

Met 25 gram ben je je hand ook kwijt hoor, en dat zal het gunstigste geval zijn.
Nu zal het met KClO4 wel meevallen, het gevaar, maar als je toch gaat twijfelen:
Niet aan beginnen.

En waarom trouwens 25 grammers? In vlinders en nitraten zit ook maar een grammetje of 2-3.
Het is vrij simpel om zelf flash te maken dat superieur is aan de rotzooi die je in de standaar illegale knallers vindt.
Wat dus betekend dat je met niet meer dan 5gram flinke dreunen kan veroorzaken.

Ik zeg het maar even, want ik heb zelf namenlijk ook een aantal 20 grammers gemaakt afgelopen O&N.
Ondanks dat de drukgolf logischerwijs intenser is, klinkt de knal zelf niks beter dan die van een 5 grammer.

Geen zeikpost hoor, was een leuke knal.

Ik maak meestal een hoop verschillende kalibers :) van 2 tot 25 gram.

Het verschil tussen 5 en 25 vind ik (ook qua aantal decibels) erg groot, maar boven de 25 gram houd het een beetje op qua geluidssterkte, alleen de druk neemt toe.

Ik maak meestal een hoop verschillende kalibers :) van 2 tot 25 gram.

Het verschil tussen 5 en 25 vind ik (ook qua aantal decibels) erg groot, maar boven de 25 gram houd het een beetje op qua geluidssterkte, alleen de druk neemt toe.

Dit verhaal klopt niet. Tuurlijk word het geluid wel harder, je moet alleen dan wat verder weg gaan staan. Je oren kunnen namelijk boven een aantal db's het verschil niet meer waarnemen.

Dan zal dat het zijn :)

Ik heb zelf het gevoel dat het op een gegeven moment een beetje ophoud.. Zo hadden we afgelopen oudejaarsnacht wat zwaardere salutes geschoten, eerst een Atomyc 80 (200 gram flash) en daarna een Cobra 100 (700 gram flash).. Het verschil in luidheid was niet ontzettend veel groter, natuurlijk meer druk, en meer echo omdat het geluid verder weg komt..

eerst een Atomyc 80 (200 gram flash)

en daarna een Cobra 100 (700 gram flash)..

wooow... Is dat niet een beetje veel en daarom gevaarlijk? 700 gram..... :P Is dat zelfgemaakt of wat? Zou wel zonde zijn van je chems. :)

Ik had nog zo gezegt ...geen bommetje. :)

Zou wel zonde zijn van je chems. . 700 gram flash kost je een euro of 6 -7 zo zonde is het niet. dom wel als je dat zelf gaat maken. Maar cobra 100 is gewoon vuurwerk.

M.V.G. Jason

Inderdaad, voor de prijs hoef je het niet te laten, voor je eigen veiligheid wel :P

Cobra 100 is een salute van Di Blasio Elio, een Italiaanse vuurwerkmaker/schieter.

700 gram kruit, totaal gewicht bijna een kilo :)

Zie bijlage, links onderin

Kijk, nu begrijp ik het al... Ik wist wel dat er van die cobra's bestaan maar niet dat er cobra 100 e.d. bestaan. Er maken ook mensen dingen die boem doen en dan noemen ze het een cobra, vinden ze cool denk ik. Ik begrijp de coolheid er niet helemaal van.

Ik heb zelf ook 100grammers,
en zwaarder gemaakt.
Persoonlijk deel ik je mening wat 100gr en 30 gr betreft dat je beter 3 a 4 van 30 kan hebben dan 1 van 100...
Vind de spectaculariteit eromheen leuker als de knal die de 100gr produceert zoveel harder gaat het niet naar mijn mening...
Of je moet weer een stap zwaarder gaan.
Maar dat brengt ook weer meer risico's met zich mee..

Moet wel zeggen , je hebt er een leuk bouwseltje van gemaakt haha ;)

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By 2Tall
      Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .

Hier de fotos :

Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
      Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
      hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
      Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .

Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
      3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit

Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
      of bij wie het nog niet was gelukt .

Greet
    • By gamekeeper
      The Complete Book of Flash Powder (by Paul Moran)
      The_Complete_Book_of_Flash_Powder.pdf
    • By de.leeuw62
      Rocket header test+25,6 id motortest
    • By redbullzuiper
      Ik ben afgelopen weken bezig geweest om een alternatief te vinden op de standaard (7:3  KClO4:AI). Reden is dat KClO4 niet meer verkrijgbaar is.
      Heb al redelijk wat composities kunnen testen.
      Ik was een beetje in de database aan het snuffelen en kwam de volgende Flash compositie tegen (5:5 BaSO4:Mg of Ai).
      Het voordeel hiervan is dat het een van de 'veiligere' flash powders is. Niet erg gevoelig en zeer stabiel.
      Er stond bij dat deze compositie bij een minimum opsluiting al een harde schelle knal geeft.
      Ikzelf kreeg dit echter niet voor elkaar. Ik gebruikte 5 Micron Mg. Misschien dat dat de reden was.
      Ik vond de flash redelijk snel branden, maar niet extreem. Bij een goede opsluiting explodeert hij met een mooie schelle knal.
      Niet hard, maar wel een leuke knal.
      Om de flash wat gevoeliger en sneller te maken bedacht ik me om er zwavel bij te doen. Ik heb overal gezocht of er al personen zijn
      die deze mix getest hadden. Kon hierover niets vinden en ging dus zelf maar aan de slag.
      Tot mijn verbazing was deze flash erg goed. Ik had 3 gram in een a4 papier gedaan en deze in een papieren beker gelegd.
      De flash brande niet snel met een 'whoosh', zoals de meeste flashes die ik hiervoor gemaakt had, maar in plek daarvan gaf het een redelijke harde knal. Dit zonder enig omhulsel.
      De compositie is als volgt:
      (6:4:1 BaSO4:Mg:S)
      Ik vraag mij nu af, hoe veilig is deze compositie nu er zwavel bij zit? Is het niet 'veiliger' om de Mg te vervangen door Indian Dark AI?
      Ik hoor graag jullie reacties.
      Ik zal vanavond ff een video maken van de flash. Zowel 'unconfined' als 'confined'
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online