Jump to content
PyroForum.nl

Timing bij shells


Rocketier

Recommended Posts

  • 1 year later...

Het beste kan je je timefuse timen door met een camera een filmpje te maken van een brandend stukje van bijv 10 cm, en dan met een stopwatch te kijken hoelang deze brand.
Deze tijd deel je door 10 in dit geval, en dan heb je de brandtijd per cm timefuse.
voor de zekerheid kun je het filmpje een paar keer overnieuw timen en hiervan het gemiddelde nemen.

Voor de rest is het nogal afhankelijk van de lift allemaal maar met goede lift kan je idd wel iets van 3 sec aanhouden denk ik.

Link to comment

Ik heb voor mijn 3inchers 1,8seconde aangehouden. Maar zoals gezegd dat ligt ook aan je lift.

Heb net even mijn O@N filmpje er bij gepakt. Op het einde heb ik drie 3inchers staan. Als je telt komt je idd tegen de 3 sec.
De timefuse 6mm Monetti is geknipt op 18mm. Dit zou overeen moeten komen met 1,8 sec. Door de methode van crossmatchen die ik heb gebruikt geeft dat nog iets delay. Stukje mealcoated T-shirt om de timefuse gebonden.

http://www.youtube.com/watch?v=Qwh4gnHHJCY

Link to comment

Ja er zijn idd tabellen te vinden die richtlijn geven betreffende timing, hoogtes en liftcharges. Dit allemaal gerelateerd aan een bepaalde kwaliteit en soort lift compo. Je kan uiteindelijk niets met deze informatie als de kwaliteit van jouw compo niet hetzelfde is. Tevens is alles afhankelijk van de soort sterren in je shell. Het verschil in gewicht kan behoorlijk zijn als je zware sterren hebt, denk aan sterren met bariumnitraat, of je hebt lichtere sterren zoals bijvoorbeeld tigertail. Dit maakt direct verschil met de hoeveelheid lift. Zoals HD ook opmerkt is het voor iedereen en elke shell verschillend. Vuistregel bij ballshells 10% van het shellgewicht gebruiken als lift en bij Canisters ongeveer 6% van het shellgewicht.

Link to comment

Ik kom met 3cm en 10% pulv een heel eind voor 3". Als dat niet werkt is je pulverone slecht denk ik.
Het hoeft ook niet zoooo precies. Het exacte top moment van de shell (weet even niet hoe dat heet) haalt niemand, maar omdat de shell relatief lang om dat punt heen blijft zweven heb je redelijk wat speling.

Link to comment

Ik heb voor mijn timing altijd visco gebruikt. 3 cm bij een 3 " en 3,5 cm bij een 4 ". Nog nooit problemen mee gehad , geen weigeraars echt helemaal niks. Maar ik ben overgestapt op bickford timefuse omdat het fijner werkt. En je leest overal de de kwaliteit en timing dan beter is. Dus waarom niet , je hebt al 20 meter voor 20 euro. En dat vind ik niet duur.

Ook heb ik timefuse van monetti gehad. Werkte ook prima , alleen het is als het opgerold geweest is lastiger recht te buigen dan bickford fuse.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...