Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Pyrofanatic

Afscheids film oud en nieuw 2010 / 2011

Recommended Posts

Hierbij mijn laatste eerbetoon aan het pyroforum :lol:
Ik heb hier een hoop geleerd, en kan terug kijken op een leuke tijd.

Ik stop omdat ik het mooi vind zo. Er is gelukkig niks gebeurt oid.

Ik verkoop ook nog mn laatste pyro tools enzo. Die staan onder het verkoop gedeelte hierzo.

Cheers

Ik zeg altijd: Eens een pyro altijd een pyro!
Ik moet zeggen dat het een waardig afscheidsfilmpje is. Mooie ruimte ook om je starmines af te schieten.
Veel succes verder. Ik heb ook ooit wel eens gedacht het is mooi zo maar in september krijg ik altijd weer het
verlangen naar die kruitdampen.

Edited by Rocketier

Mooie shells man, jammer dat je stopt maar de kriebel zal wel vroeg of laat terugkomen ^_^
Jammer dat je je kogelmolen verkoopt, das meteen zo definitief...

Onze hobby zou IMHO veel aangenamer zijn moest alles legaal kunnen gebeuren (mits een examen zoals je rijbewijs bvb) en er een jaarlijkse bijeenkomst is in de lage landen zoals de PGI...

Hmm jammer de boel dunt aardig uit zo lijkt het. ^_^

Maar ik ben er al 30 jaar aan verslaafd en heb ook een periode gehad dat ik er niks meer aan deed maar dat komt vanzelf wel weer boven borrelen.
Te druk met huisje boompje beestje en meer van die ongein.
Komt allemaal goed. ^_^

Vette starmines idd, super.

Ik maak al 27 jaar zelf, en ook ups en downs, maar het gaat maar niet over.
Daarbij moet ik wel zeggen dat de velen die afvallen zich voornamelijk beperkt hebben tot shells en mines, plus een rookbom en een knallertje. Maar pyrotechniek omvat zoveel meer en nog leukere projecten.
Ik heb in al die jaren ook veel mensen terug zien komen op hun besluit om te stoppen hehehe, consumenten vuurwerk geeft niet snel zoveel voldoening.

M.V.G. Jason
btw ook al led lantaarnpalen daar!?

Zoals bij je profiel staat noord holland, is niet echt bij mij in de buurt. Meer regio midden NED.
:)

Edited by Pyrofanatic

Guest

Mooi spul idd in dat filmpje.

Ik ken dat ook, dat gevoel dat ff mooi geweest is en dat je focus ergens anders ligt. Bij mij is het precies andersom nu... heb een paar jaar totaal niks aan vuurwerk gedaan.
Alleen met oud en nieuw wat klein spul voor de kids en dan kriebelt 't wel weer ff, net als vroeger toen ik zelf m'n eerste slofje kanonslagen en jumping jacks had LOL.
Maar daar bleef het de afgelopen jaren ook bij en ging na 1 januari het 'gewone' leventje weer door.

Maar voor die tijd.... pfff, ik was bezeten van vuurwerk en alles wat er ook maar mee te maken had... en dat wordt op een gegeven moment ook vermoeiend, zeker als je omgeving je als een volslagen idioot gaat beschouwen!

En nu ben ik dan weer in een fase beland dat ik juist weer lekker bezig wil zijn met de pyro-hobby!
De kriebels zijn weer helemaal terug en ipv consumentenvuurwerk kopen, hele getimede shows in elkaar zetten voor dat ene moment met de jaarwisseling en alles
willen weten wat er te krijgen is op de markt.... heb ik nu dus zin om veel meer over de pyro-hobby zoals de forumleden hier te weten te komen en daar rustig mee aan de slag te gaan.

En ja... ik weet dat dit een topic is wat min of meer doodgebloed is! Ben ik nu een topic aan het bumpen? Of hoe wordt dat hier genoemd???

Het valt me trouwens op dat er vrij weinig enthousiaste activiteit is op het forum zelf... kom veel doodgebloedde topics tegen en weinig nieuwe toevoegingen.
En ik mis een stukje beleving, bezieling op het forum!!! Die zal er vast wel zijn maar dan achter de schermen?

Klopt 't? Dat dit hele forum op een laag pitje draait of heb ik het mis?

Ik ben iig wel lekker enthousiast :P

Edited by Guest

Dat komt vooral omdat er hier niemand zit te wachten op oeverloos gezaag. We zien veel liever wat mensen aan het maken zijn / gemaakt hebben.
En ja, in november zijn de meeste van ons drukker met spullen maken als ze afschieten. Daarnaast is het in deze tijd zeker dat je in de gaten word gehouden door onze lieve vrienden met de blauwe petten.

Wanneer zien we van jou iets constructiefs?

Het bumpen van een anderhalf jaar oud topic... Tja ik denk niet dat je daar je enthousiasme mee verspreid.

Guest

van mij krijg je wat constructiefs te zien als ik mijn kogelmolen klaar heb. Ben pas nieuw hier dus eerst veel ingelezen en de juiste voorbereidingen treffen.

Oeverloos gezaag zit ik ook niet op te wachten maar het valt me op dat er heel veel onderwerpen een jaar oud of zelfs nog ouder zijn.
Dat maakt niet dat de informatie die in oudere topics besproken zijn niet meer interessant kunnen zijn om op in te haken, zeker niet als bij het doorlezen ervan dat nieuwe vragen of opmerkingen oproept. Vooral voor nieuwe leden zoals ik! En echt niet alles wat er aan vragen in me op komt is terug te vinden op het forum!

En als ik een vraag heb die ik niet terug kan vinden op het forum dan kijk ik naar de bestaande topics en berichten die betrekking hebben op mijn vraag ipv een nieuw topic te openen. Een nieuw topic openen met een vraag over een bestaand onderwerp wat op het forum wordt besproken moet toch ook daar geplaats worden, ook al is het topic al verjaard?

Edited by Guest

Dit forum heeft mij zoveel informatie verstrekt dat ik van een klein niets betekenend bp vuurpijltje ben gebezigd met kleursterren, Glittersterren, Whistle pijlen van 13mm tot 44mm inwendig diameter, tot shells van 2" tot 10". Ook special effects zoals crackling, dandalions, crossettes, reports, farfalles................etc.
Dus kom niet aan met het verhaal dat jouw vragen hier niet kunnen worden beantwoord want dan is mijn conclusie dat je nog niet goed genoeg hebt gezocht.
Daarnaast is het zoals Tyneman schrijft veel te link om te koop te lopen met wat je allemaal aan het uitvreten bent.
Testen doe je ook niet meer zo gauw in deze tijd van het jaar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By gamekeeper
      Ik heb zojuist even de licentie van Invision Community Suite vernieuwd ($60). Versie 2.2 is voorlopig een tussen versie, binnenkort komt versie 4.3 erop. Meer daarover hier: https://invisioncommunity.com/news/product-updates/
      Onder andere Video's direct in berichten posten komt weer terug: https://invisioncommunity.com/news/product-updates/43-videos-r1071/ Het is dus straks niet meer nodig om Video's eerst in Gallery te zetten, ook voor plaatjes. Alle random Video's en Images komen dan niet meer bovenaan alle pagina's te staan. 
      Ik zit nog even te kijken wat er met de nieuwe Clubs gaat gebeuren. https://invisioncommunity.com/news/product-updates/new-clubs-r1017/ Wellicht is het een idee om de groep Afgeschermd in een Club te zetten. Ik heb hier een voorbeeld club aangemaakt: 
      Wellicht komt er ook nog Support mogelijkheid. Op dit moment zijn de GoogleAds voor gasten maar 45% kosten dekkend (over 2017). Ik zat te denken aan iets tussen de 5 euro per jaar, of 1 euro per maand (12 p/j). Je krijgt er dan een speciaal labeltje onder je gebruikersnaam voor terug. Stuk of 10 supporters moet genoeg zijn. https://invisioncommunity.com/news/product-updates/43-commerce-subscription-manager-r1077/ 
      Op- en/of aanmerkingen?
    • By de.leeuw62
      Rocket header test+25,6 id motortest
    • By gamekeeper
      Als het goed is moeten alle attachments en gebroken gallery items in het FORUM gedeelte weer in orde zijn. Ook moeten alle avatars weer hersteld zijn. Als jullie nog iets zien wat niet werkt zoals het zou moeten of dat je denkt dat iets ontbreekt post de link dan hier. 
      Aan GALLERY wordt nog gewerkt, veel items werken nu juist niet meer... 

• By gamekeeper
      Op PyroForum.nl zijn gebruikers ingedeeld in een aantal gebruikersgroepen met bijbehorende rechten. Een korte uitleg hiervan:

Gasten, rank0
      - Niet geregistreerd op het forum.

Nieuw, rank1
      - Nieuwe gebruikers.
      - Kunnen alleen een topic openen in de sectie 'Ik ben..."
      - Worden na approval van (voorstel) topic omgezet naar Gebruikers.

Gebruikers, rank2
      - Normale gebruikers.

Afgeschermd, rank3
      - Hebben toegang tot "Afgeschermd>FotoVideo", "Afgeschermd>Leveranciers" en "Afgeschermd>Explosieven".
      - Op aanvraag bij een van de moderators. Gebruikers met bewezen kennis en praktische ervaring. Leeftijd minimaal 18 jaar.

Moderator
      - Gebruikers met Moderator rechten.

Administrator
      - Gebruikers met (beperkte) Administrator rechten.

Root Admin
      - Gebruiker met volledige Administrator rechten.

De volgende gebruikers statussen bestaan ook:
      - Banned
      - Locked
      - Spammers
      - Incomplete, ?
      - Validating (kunnen geen berichten plaatsen, emailadres nog niet bevestigd na registratie of wijziging van emailadres)
    • By gamekeeper
      De update naar versie 4 biedt de mogelijk van een nieuwe sectie structuur voor het stellen van vragen. Bij wijze van experiment heb ik de sectie beginners vragen hernoemd naar Korte Vragen.
      Het verschil tussen een normale sectie en een vragen sectie is dat reacties als antwoorden worden gezien op de vraag. Deze antwoorden kunnen beoordeeld worden en het meest nuttige antwoord komt bovenaan. In deze sectie is dus geen ruimte voor discussie aangezien de reacties niet op ouderdom worden gesorteerd.
      Ik heb de bestaande en populaire topic korte vragen in deze sectie geplaatst aangezien deze topic al min of meer deze rol vervulde.
      Het is niet bezwaarlijk om veel vragen te stellen (geen postwhoring dus hier). De normale regels van eerst zelf zoeken gelden natuurlijk nog wel. Naar mijn mening is het in deze nieuwe sectie opzet efficiënter om informatie terug te vinden dan in een topic van bijna 1400 reactie (de oude korte vragen topic).
      Graag jullie reacties. 

• By gamekeeper
      Afgelopen dagen waren er een paar kleine problemen met de overschakeling op HTTPS. Als het goed is zijn die nu grotendeels voorbij. Ik zie dat de emoticons nog niet over HTTPS gaan, hopelijk binnenkort ook :-). 
      Waarom HTTPS? Antwoord: waarom niet? De webhoster biedt het nu voor een paar euro extra per jaar aan op shared hosting.  En google vind het ook relaxt...
    • By gamekeeper
      Ik heb de forumsoftware geupdate naar versie 4. Het schijnt een significante update te zijn, lees ook meer hier: http://community.invisionpower.com/blogs/blog/1174-news-and-announcements/
      Het een en ander is op dit moment op de achtergrond nog bezig met bijwerken. Even geduld...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online