Jump to content
PyroForum.nl

Eigen boek


Oscar

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Alles wat ik er in zet heb ik zelf uitgetest. Ik zal eens kijken voor die lont. Ik kan wel een stukje posten, maar ik wil eerst alle foutjes er uit halen. Ik wil het eerst door een aantal mensen deskundige mensen laten lezen voordat ik het online gooi. De gene die ik het laat lezen stuur ik binnekort een bericht.

Ik heb bij vuurwerk een extra stukje bijgevoegd:

6. Gereedschappen en hulpstukken
6.1 Ball mill
6.2 Metaalschuur machine.
6.3 Simpele hulpstukken

Het hoofstuk Vuurwerk krijg ik wel klaar binnen een paar maanden. Alleen bij explosieven en raketten heb ik hulp nodig.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Je bent er echt goed mee bezig Oscar :( ! Heb je enig idee wanneer je boek af is ? Ik kan namelijk echt niet wachten op het resultaat, en ik heb het idee dat ik erg veel kan leren uit jouw boek :wink: .
Zitten er trouwens ook een soort van tutorials bij ? Of is het niks anders ?

Link to comment

Alsjeblieft mensen, een preview.

2.4.2 (Algemeen bekend)

Filmrol doosjes, Mes of schaar, Boterhamzakje, 5 gram BP, 20 ml benzine elastiek of touwtje en lont

Pak het doosje en maak aan de onderkant een gaatje. Doe daar de lont in. Vul hem met BP. Knip een punt van een plastic zak af. Plaats het op een ander doosje. Vul hem met benzine. Maak hem dicht met het elastiekje. Zet het zakje op het andere film rol doosje. Aansteken en wegrennen.

Je kan ook het deksel er weer op doen. Er is hier een kans dat de benzine er uit vliegt zonder aangestoken te worden. Je moet ongeveer 3 keer zo veel ml brandstof gebruiken dan BP

Alternatieve manier: (EP)

Doosje, Boterham zak, schaar, 5 gram BP, benzine, tape en lont

Pak het zakje. Knip er een hoek van af. Vul dit met BP. Steek de er lont in. Maak nu het zakje dicht. Verpak alles in duck tape, ook de lont. Vul en film doosje met benzine. Doe het zakje BP erin. Het zakje moet wel de bodem raken.

Het is eigenlijk beter om een elektrise ontsteking te gebruiken. De vonken kunnen door de tape heen komen. Omdat de tape er omheen zit brand de lont sneller.

1.1.2 Black match (Algemeen bekend)

BP, Dextrine of Maïzena, Water, Schaaltje, Lepel, Katoenen draad en een schaar.

Pak het schaaltje en doe daar de BP en 5% dextrine in. Doe er wat water bij zodat een dik papje word. Pak nu de draad en haal hem door het papje. Duw de draad een paar onder. Haal hem er langzaam uit. Leg hem neer om te drogen. Het moet hard worden.

Verbetering: Het is handig om het draad door een bakje heen te halen waar de prut in zit, bijvoorbeeld een filmrol doosje of een salade bakje. Maak in de deksel een gat. Doe daar een kleine stukje draad door heen. Leg de rest in het bakje. Voeg de prut toe. Vul hem helemaal.

Als het goed is ligt het touw onder in het bakje. Trek het draad door het deksel. Hou wel het deksel vast. Het bakje navullen met touw is lastig. Je moet het touwtje onder duwen met een stokje.

Tip: Om te verkomen dat hij gaat brokkelen, kan je hem coaten met vloeibare schietkatoen (nitrocellulose) of brandgel.

Welke van de twee vind je beter. De bron staat tusen de haakjes. Deze worden allemaal in het hoofdstuk bronnen vermeld. zo geef ik credits aan mijn forumgenoten: Leden van forums die ik wil bedanken:

Gamekeeper, Pure chemical, Anans, Mr. stijntje

Vanwege hun ideeën, tips en experimenten

Het lijstje moet nog veel langer worden.

Link to comment
Doe er wat water bij zodat een dik papje word

10-15% alcohol in water werkt veel beter!
Dit verlaagd de oppervlakte spanning van de oplossing waardoor de ingredienten beter en sneller mengen. Ook is je lont iets sneller droog.

(Is dat benzinebommetje niet ietwat kewl?)
Gr33tZ
Link to comment

Mmm, als je een benzinebom wil doe het dan meteen goed (kewlig maar wel spectaculair) door een beruchte cocktail.

Maarja, het is wat men zelf wil, een brandbommetje is wel lollig, maar een echte knal van bijvoorbeeld methyldynamiet is ook leuk/leuker, vooral als je kijkt naar kwantiteitverhoudingen.

Link to comment

bedankt Tyneman. Ik zal het toevoegen. Ik vind die vuurbal niet kwelachtig.

[uPDATE:]
Bij hulzen heb ik ronde bollen bijgevoegd, ben nu bezig met metaal schuur machine en ronde mortierbom.

Welke manier vinden jullie nou beter? Dan kan ik die in mijn boek verwerken.

De laatste tijd pm mij een hoop mensen wanneer het boek af is en of ze hem kunnen krijgen/kopen. Als je deze topic in de gaten houd, merk je dat vanzelf.

Link to comment
  • 1 month later...

Update:

Derde manier om Salpeter/suiker/paraffine te maken bijgevoegd
Derde manier om kas/suiker te maken bijgevoegd
flashcraka's verwijderd. Ik vond de bagcracker beter.
Nozzle maken door wurging bij gevoegd
Plaatejes bij knal toegevoegd.

Nog de fakkels, vuurpijl, mine, starmine, mortierbommen, 7 klapper, komeet en een paar manieren om sterren te maken en het eerst hoofstuk is af.

Inhoudsopgave tweede hoofdstuk:

1.1 Eigen vuurwerkshow
2.1 De bereiding van chemicaliën
3.1 Primary explosive
4.1 Secondary explosives
5.1 Non elektrische ontstekers
6.1 Elektrische ontstekers e.d
7.1 Tijdonsteking
8.1 Veiligheid

48 pagina's op het moment.

Link to comment

Weet je al welke HE's je erin gaat verwerken? Ik heb mn PE binnen, dus ik wil wel een mooi verslag, met eventueel wat foto'tjes van een PETN-synthese maken. Lijkt me wel leuk om bij de credits te staan.

Btw, miss is een lijst met betekenis van afkortingen ook wel handig (voor de kewls :lol: )

Link to comment

Ja van HE's kan idd, alhoewel dat er wel heel veel zijn, maar ook van de algemene dingen zoals dingen als aluminiumpoeder die je AL noemt en BP dat blackpowder is, voor de echte kewls is dat waarschijnlijk al lastig, naja zo wordt het boekje wel erg uitgebreid denk ik.. Miss iets te ver gedacht van mij :lol:

Link to comment

Is dat nou al klaar.
gr.Jaffe :lol:
Edit:
Is dat nou al klaar.
gr.Jaffe

Post wat meer inhoud de volgende keer in plaats van nu te postwhoren.
Er staat duidelijk aangegeven wanneer het boek verwacht wordt dus nutteloze replies als deze vervuilen het board alleen maar.
Volgende keer heb je een warn aan je been!

Exhile

Link to comment

Lees het eens goed door jaffe. Ik moet na vuurwerk nog drie andere hoofdstukken afmaken. Ik hoop aan het eind van dit jaar af te hebben. Heb geduld mensen. Hebben jullie dat niet, hou ik hem voor mijzelf

Update: Inhoudsopgave laaste twee hoofstukken.

Raketten

1.1 Raket maken
2.1 Lancering
3.1 Types

Boem, stank en een leuk kleurtje

1.1 Vuurwerk
2.1 Verfbommen
3.1 Lucifers
4.1 Stinkbommen
5.1 Knal
6.1 Rook en vuur

Paar plaatjes toegevoegd

Link to comment
  • 1 month later...

Basis ook helemaal af.

Sier is eindelijk af. Weer wat plaatjes toe gevoegd.
Flare af.

Knal
Kordelböller en CTC toe gevoegd. 7 klapper is af. Bijna klaar.

Luchteffecten
4 manieren sterren maken.
2 manier komeet maken.
Batterij af.
3 manier van mine maken.

Alleen vuurpiijlen en mortier bommen nog en het eerst hoofdstuk is af.

Tweede en derde hoofdstuk nog niet eens halvewege.

Vierde hoofdstuk is af.

Vijfde ook af. 56 pagina's totaal.

Link to comment

[OFFTOPIC]

Al enig idee of je het gaat verkopen of iets dergelijks?

Wat een vraag zeg, als je even het hele topic had gelezen (5 min werk) had je gelezen dat hij het iig wel gaat vrijgeven aan anderen, maar dan moet niet iedereen maar vragen: Is het al af? OF Ga je het verkopen? en dat soort dingen[/OFFTOPIC]

[ON]
Ik denk dat hij erg mooi wordt, als ik zie wat je er allemaal in verwerkt...


Jurrrrr
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik loop vast met mijn boek. De hoofstukken explosieven, chemicalien en het kanl gedeelte van vuurwerk, moet ik overnieuw doen vanwegen te veel fouten. Ik denk dat ik hem eerst maar moet laten lezen om alle fouten er uit te halen en voor nieuwe ideen. Er zitten veel te veel in. Ik kom niet verder meer.

Composities in tabelen gezet, rookbommen in gekort. Het laatste hoofdtstuk is bijna af.

De members die ik het wil laten door lezen krijgen van mij nog bericht over.

Link to comment
  • 2 months later...

Even iets anders:

Stel je hebt een boek in het Nederlands geschreven over explosieven/pyro, alles staat er netjes in met waarschuwingen/disclaimers/"enkel om de interesse voor chemie op te wekken"-praat.

Zou iemand een uitgever in Nederland weten die haar vingers aan zoiets controversieels durft te branden?
Mogelijk een uitgever die ook extreem linkse boeken aan de man brengt?

Ik weet dat spelen met vuur door "DNA context" is uitgegeven, maar ik kan niets vinden over deze uitgever behalve dat hij in Tilburg gevestigd zou zijn. :mellow:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...