Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben...


Lolcroc

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Yves, 14 jaar en al enige tijd in de pyrotechniek. Ik ben begonnen met KAS-rookbommen, waarna de zgn. 'Legendary smokebomb' en daarna rocket candy. Ik ben daar best wel een tijdje blijven steken en ik heb toen ook een paar maanden niets meer gedaan. Totdat ik sinds de zomervakantie weer die bak met kaliumnitraat zag liggen, dus ik naar het tuincentrum gegaan en daar bloemzwavel gekocht en dat verschrikkelijk lang gaan filteren. Briketten (schrijf je dat zo?) van de bbq fijngemaakt en TADDAA mjijn eerste batch meal powder. Leuk om ff te testen, maar aangezien ik mij eigenlijk nooit in knalvuurwerk heb geïnteresseerd ben ik maar meteen daarna begonnen met TT stars. Ik had al veel theorie van internet alleen praktijk kwam er nooit echt veel van, dus ik ben nu pas in de novembermaand een aantal starmines gaan maken. Ik heb sinds een weekje of 2 al 200gr aluminium in huis en ik heb ook een aantal D1 stars gemaakt. Nu wil ik echter een beetje beginnen met shells. Ik heb hier wel een paar vragen over en die zijn:

Kan ik hemi's zelf maken m.b.v kraftpapier en behangplaksel? Heb hier al iets van NightHawkInLight (die kennen de meesten van jullie waarschijnlijk wel) van gezien, verder niemand die deze techniek toepast, misschien iemand van jullie?

Welke break kan ik het beste voor 2inch canister shells gebruiken? (granulated BP, ricehulls of pulverone, alleen eigenlijk is dat een soort bp)

Ik heb een glasvezel mortier gekocht van 2 inch, alleen mijn vraag is hoe ik die het beste kan vastzetten? (in de grond, alleen is mijn tuin is nogal overdekt met bomen) of zoiets als een rek maken van hout?

Nouja, dat was het dan zo'n beetje...

Link to comment
Kan ik hemi's zelf maken m.b.v kraftpapier en behangplaksel? Heb hier al iets van NightHawkInLight (die kennen de meesten van jullie waarschijnlijk wel) van gezien, verder niemand die deze techniek toepast, misschien iemand van jullie?

Welke break kan ik het beste voor 2inch canister shells gebruiken? (granulated BP, ricehulls of pulverone, alleen eigenlijk is dat een soort bp)

Ik heb een glasvezel mortier gekocht van 2 inch, alleen mijn vraag is hoe ik die het beste kan vastzetten? (in de grond, alleen is mijn tuin is nogal overdekt met bomen) of zoiets als een rek maken van hout?
Pfieuw, die kan je zo opzoeken die vragen, maar vooruit.
Uiteraard kan je ze ook stellen in het daarvoor bestemde topic.

1.Ja, je kan hemi's maken van desnoods krantenpapier, maar kopen is wat makkelijker.

2. ricehulls of pulverone zou ik nemen in jouw geval, voor je aan granulated BP gaat beginnen, zou ik eerst nog wat oefenen met deze 2 (die overigens makkelijker te bereiden zijn).

3. tape hem goed vast aan een stevige houten stok, en prik hem goed diep in de grond.
Ik heb ook wel eens gehoord van een 2" in een bierkrat zetten.
Of in een emmer zand.

Ik zou shells niet overhaasten, voor goede lift heb je snel spul nodig (pulverone) heb je een balmill?
Want zonder goede materialen word het moeilijk shell's schieten.
Welkom.
Link to comment
Pfieuw, die kan je zo opzoeken die vragen, maar vooruit.
Uiteraard kan je ze ook stellen in het daarvoor bestemde topic.

1.Ja, je kan hemi's maken van desnoods krantenpapier, maar kopen is wat makkelijker.

2. ricehulls of pulverone zou ik nemen in jouw geval, voor je aan granulated BP gaat beginnen, zou ik eerst nog wat oefenen met deze 2 (die overigens makkelijker te bereiden zijn).

3. tape hem goed vast aan een stevige houten stok, en prik hem goed diep in de grond.
Ik heb ook wel eens gehoord van een 2" in een bierkrat zetten.
Of in een emmer zand.

Ik zou shells niet overhaasten, voor goede lift heb je snel spul nodig (pulverone) heb je een balmill?
Want zonder goede materialen word het moeilijk shell's schieten.
Welkom.

Dankje, snelle reacties hier =)
In ieder geval, ik heb jammer genoeg geen ballmill, alleen moet je nu niet denken dat ik de doorsnee amateuristische-met-strijkers-klooiende-gast ben die geen bal weet van shells... Ik heb al gekeken voor ballmills, alleen zijn de kleinste al erg duur, vanaf 70 euro zonder media. Ik was dan ook van plan zoals de meesten eentje zelf te maken met een 220V motor (bv een stofzuiger of ventilator) en dan nog wat knutselen met hout en bearings. Mijn BP doet het zeer goed en ik heb ook nu 1 kilo druivenhoutskool daarvoor, waarmee ik hopelijk nog betere resultaten krijg. Dat van een emmer zand had ik ook al in gedachten dus misschien dat ik dat maar eens ga proberen.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...