Jump to content
PyroForum.nl

MMO Anodes


Jurre10

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om KClO3 te maken.
Mijn materialen :
-PC Voeding omgebouwd naar labvoeding
-Pot van 300ml met stevige plastic dop.
-Grafiet anode en RVS cathode
-LoSalt (Zout waar 33% NaCl en 66% KCl in zit.)

Ik zou alleen graag 'schone' KClO3 maken, dit kan door een Ti MMO anode te gebruiken en Ti Cathode.
Het probleem is dat ik deze nergens kan kopen.
De meeste bedrijven willen het pas verkopen als je minimaal 300euro uitgeeft!
Daarna wees iemand mij op dit eenmans bedrijfje : http://www.5bears.com/mmo.htm, deze verkoopt ook mooie kleine anodes/cathodes voor een zeer aantrekelijke prijs.
Echter heeft de man achter het bedrijfje ernstige gezondheidsproblemen (heb ik gehoord), en reageert hij niet meer op bestellingen :( .

Nu is mijn vraag of iemand nog een (klein) setje MMO Anode en Ti Cathode heeft / kan regelen ?
Mijn budget is zo'n 30 euro exclusief verzenden.
Het mag ook in het buitenland zijn ; ik heb paypal

Alvast heel erg bedankt!

m.v.g Jurian

Schrijf de elementen zoals het hoort. (Prophet)

Edited by Prophet
Link to comment
Schrijf de elementen zoals het hoort. (Prophet)


Sorry ik ga er op letten :( .
Over een inkoop actie : ik zie dat niet zo zitten.
Tenzij er mensen in Apeldoorn wonen... want al we heen en weer moeten gaan versturen :(

Ik dacht er meer aan om of : een kant en klaar setje te kopen,of om een setje van een forumlid over te nemen .
Links naar bedrijven zijn ook welkom! (Graag via PM omdat je ze hier niet zomaar mag neerzetten)
En als je nog een setje hebt, mail me dan !

m.v.g Jurian
Link to comment

Waar heb je gehoord dat 'Swede' ziek is?
Ik lees het volgende op zijn site:

IMPORTANT! My work schedule: This is all part time, and my real job has me away from home, quite often. If I seem unresponsive via email, I am probably on a trip amd will get to your email as soon as I can. It may seem that I am unresponsive, but rest assured that is not the case. As I have emphasized, this is an expansion of my own hobby work. Cutting, smoothing, and deburring titanium and MMO mesh, and welding them together, is labor intensive, and not a trivial process. I am a one-man shop with the necessary equipment to fabricate these from stock, but it does take time. Your patience and understanding is appreciated. I have tried to make up for this with prices that are well below those offered by other suppliers.

Dus als ie na twee dagen nog niet gereageerd heeft dan zou dat best kunnen (ik hoop echt dat hij niet ziek is).

Er waren op e-bay platina anodes te koop voor $30,- (3x5 cm) met een paar $ verzendkosten.
Die zat in Thailand maar is door de overstromingen getroffen. Is nu dicht. Was hier:
http://stores.ebay.com/teaybkk
Maar gaat misschien weer open

Je moest je wel zelf een stroomtoevoer aan zien te maken. Dat gaat prima en als je wil weten hoe vraag maar, maar je hebt er wel een stukje Ti voor nodig.

30 euro is wel een heel tight budget overigens. Edited by pdfbq
Link to comment

Tja, het is niet veel geld maar het gaat ook om kleine electroden .
Iemand die contact met hem had via een forum, mailde mij :

Het is inderdaad wel balen dat hij niet meer reageert. Ik heb ook via
Sciencemadness al vragen hier over gehad. De man achter het bedrijfje
heeft sinds een aantal maanden vrij hevige gezondheidsproblemen, ook
toen ik de electroden bij hem bestelde had hij daar al last van en dat
leverde ook al enige vertraging op. Blijkbaar is het nu veel erger. Ik
zou toch nog gewoon eens een keer proberen met nog een mail.

Misschien kunnen ze je op pyroforum.nl nog helpen aan een andere
leverancier van kant en klare anodes en kathodes. Wat je in ieder geval
niet moet doen is MMO mazen kopen en zelf electroden proberen te maken.
Dat is echt ontzettend moeilijk, je hebt er heel speciale lasapparatuur
voor nodig.
Link to comment
Die ken ik.

Géén glazen pot gebruiken!!!!

B.t.w. Het zelf een electrode aan een anode sleutelen is prima te doen zonder puntlas apparatuur.

Ik Snap het bericht niet helemaal : Wat ken je? Waarom GEEN glazen pot, en kan je uitleggen hoe je dat vastmaakt ? want dan kan ik de cathode wel zelf maken :(.

M.v.g Jurian
Link to comment
Pardon dat snap ik , maar ik wilde alleen even aangeven dat die post echt heel onduidelijk was. :(
Wat is er onduidelijk aan: 'Géén glazen pot gebruiken!!!!'?

En als antwoord op je vraag hoe je een cathode vastmaakt. Die heb ik niet vast gemaakt. Gewoon uit één stuk Ti gezaagd.

Een anode maak ik als volgt vast (een plaatje zegt meer dan 1000 woorden)

De pinnetjes zijn stukjes gezaagd Ti en dan het geheel tussen de bankschroef flink aangedraaid.

Zoals je ziet is ons reeds één pinnetje ontvallen maar deze combi trekt nog simpel 25 A over 5.2V Edited by pdfbq
Link to comment

hallo,

Ok geen glas dus :( .
Dat is inderdaad erg slim hoe je die anode maakt!

Ik heb nu een kunstoffen mini aqaurium bak :( Met deksel.
Nu even mooi de plaats voor de anode en cathode uitsnijden en een afvoer voor gas maken, met de dremel.

Wat mij betreft kan hier een slotje op omdat ik heb wat ik nodig had, bedankt voor alle hulp en tips!

Jurian

Link to comment
×
×
  • Create New...