Jump to content
PyroForum.nl

Oudjaarkriebels!


explomaan

Recommended Posts

Nou jongens (meiden meld u), hierbij open ik het nieuwe oud en nieuw voorpret en plannen topic.

Hierbij presenteer ik mijn voorlopige plannen
Shells

2" salute 10

3" salute 5
3" salute (can) 5
3" pony 5

4" sier 20
5" sier 4
6" sier 2

Knal

10 grams turbopyro flash knallers 100
Color to report (hard :() knallers 50
Dikke knallers 10

Overig

Rookbommetjes met hexachloorethaan
Flares met bariumnitraat en aluminium of magnesium
Report mines
(Starmines)
(fontijnen)

Groeten van Swim (gedachtespinsel van explomaan)

Link to comment
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Holyshit, heb je tijd over ofzo? :(

Mijn (vergeleken met de openingspost) bescheiden lijstje:

2'' sier 7 (op pijl)
3'' sier 7
3'' starmine 2
4'' starmine 1 (met alle mislukte troep die ik de laatste 13 maanden heb gemaakt :()
2'' comet 7
3'' comet 1

-Die hele grote cake.
-Knalcakeje.
-Wat losse knallers / fontijn etc.
-Cakeje met 1.5'' shells

Edited by Sharkie
Link to comment

Ik heb al aardig wat plannen:

2 simpele 1 # fonteinen
2 2" mine's
1 3" mine
4 2" cans
10 3"
1 3" peanut
4 3" cans
4 4"
1 4&3" peanut
3 5"
3 5" cans
whistles
3 simpele bp rockets met 2" header
En nog wat knalgoed
hier nog een oud fotootje van een 5" AP blauwe peony met silverstreamer comets en silverstreamer risingtail, die ernaast is een 3" multicolor met zelfde komeet erop.

Edited by High Density
Link to comment

*voelt zich nietig*
tot nu toe heb ik gepland:
1* 2"shimizu blue
2* 3" titanium glitter compo
2* 3.75" (TT like compo) can shells
1* 3.75" multibreak (5 mini salutes (mischien whistle inserts)) shimizu blue als opvulling veronderstel ik. can shell

1*8shot cake met wat allerlei erin enkele Ti salutes en wat shimizu blue leftover microstars. (4 1" en 4 19 mm)

2* 5 gram KNO3 knallers
2* 5 gram KCLO4 knallers

Edited by destroyer
Link to comment

Ik haal wat slagkruit weg bij mijn vaders oud scheikunde leraar, Ik denk dat hij Zwavel met Kaliumchloraat/perchloraat gebruikt maar dat weet ik niet zeker, het is tenminste geel.
Wat voor men hand/slinger kanon is bestemt, gaat best hard :(.

Voor de rest koop ik gewoon vuurwerk bij men favoriete vuurwerk zaak.

Ik moet jammer genoeg nog 2 jaar wachten voor ik aan men hobby mag beginnen van men ouders.
Maar ja dat geeft wel de tijd om veel kennis op te doen in de theoretische wereld :(.

Edited by Chemical Pyro
Link to comment

Ik wil die puzzel ontcijferen omdat ik daar op het moment zin in heb :( .

Volgens mij zeg hij,

Ik ga alleen wat slagkruit bij bestellen bij een oud scheikunde-leraar want mijn vader weet de compositie niet, er zit zwavel in en verder kaliumchloraat of perchloraat als oxidator.


Volgens mij probeerde hij dat te typen maar het valt tegenwoordig ook niet mee met al die veranderingen die men aanbrengt aan toetsenborden.

Wel grappig dat je zoiets bij een scheikunde leraar besteld, ik bedoel dat je bestelt klinkt nogal raar alsof de leraar een bedrijf is. Ik neem aan dat je het gewoon overkoopt toch? Als die "scheikundeleraar" alle zwavel en kalium(per)chloraat van z'n werk steelt of ergens koop en het vervolgens bij elkaar mengt en per kilo verkoopt aan mensen die hij kent, dan is hij het soort mensen dat we hier op het forum haten omdat het DIE personen zijn die ervoor zorgen dat chemicaliën verboden worden...

evengoed bedankt,
Hanzzz,

P.S. ik weet niet of je de rest van je bericht wel goed hebt getypt maar als je armstrong's mix in een hand/slinger kanon (als dat is wat ik denk dat het is) dan word dit de laatste keer dat jij nieuwjaar viert met bijde handen of het überhaupt ooit nog meemaakt...


EDIT: Gebruik in het vervolg quotes als je iemand citeert. Leander. <--- Oke,

Ik wil echt niet zeuren maar je wilt een kanon gemaakt van een ijzeren staaf dat je in je hand houd gebruiken in combinatie met een van de meest gevoelige death mixen in de pyrowereld... (Dit is wat ik zo'n beetje opmaak uit je verhaal) maar ik trek geen oordelen totdat ik foto's zie van je "kanon". Edited by Hanzzz
Link to comment

De zin die je van mij hebt verbetert klopt wel aardig :(.

Maar je hebt gelijk over dat bestellen dat koop ik gewoon over ja, maar hij steelt het niet.
Hij heeft zelf een hobby laboratorium waar hij dat maakt, hij is rond de 60 jaar en werkt verder niet meer dus hij zal het wel niet stelen.
Hij zal alles wel bestellen neem ik aan als ik zo zijn hobby zie :(.

En over dat hand/slinger kanon, het is ongevaarlijk omdat de druk weg kan en het niet uit elkaar kan klappen, ik zal er wel binnen kort een foto/filmpje van maken.
ik doe ook maar rond de 500mg Slagkruit in.

Het is ongeveer een massief ijzeren buis met een gat er in geboord en aan de andere kant een ketting gelast met aan het uiteinde een ijzeren slagpen.
Het gat is groter dan de slag pen.

Link to comment
P.S. ik weet niet of je de rest van je bericht wel goed hebt getypt maar als je armstrong's mix in een hand/slinger kanon (als dat is wat ik denk dat het is) dan word dit de laatste keer dat jij nieuwjaar viert met bijde handen of het überhaupt ooit nog meemaakt...
Nu niet meteen helemaal gaan stressen :( amstrongs mix is niet geel.
Hij bedoeld waarschijnlijk het verder ook niet bepaald ongevoelig kaliumchloraat/zwavel mengsel.
Verder snap ik de uitleg niet van die kettingslingerbuispen ding, geen oordeel over dus.

Maar je hebt gelijk over dat bestellen dat koop ik gewoon over ja, maar hij steelt het niet.
Hij heeft zelf een hobby laboratorium waar hij dat maakt, hij is rond de 60 jaar en werkt verder niet meer dus hij zal het wel niet stelen.
Hij zal alles wel bestellen neem ik aan als ik zo zijn hobby zie .
Als jij niet weet wat je koopt, ga je dat afrekenen met ledematen.
Edit: beetje vage laatste alinea maar niet te serieus nemen. Edited by High Density
Link to comment

Dat 'ding' doet mij denken aan wat wij als kind deden (opa vertelt :()
Vroegah had je sleutels en die waren hol. Dan nam je een spijker, zaagde de punt af zodat ie vlak werd (beetje schuren ook) en dan het ene eind van een touw aan de spijker knopen en het andere aan de sleutel zelf binden.
Dan afgepielde luciferkop brokjes in het holle deel van de sleutel doen, spijker er in en dan met de kop van de spijker vooruit, middels het touw alles tegen de muur aan slingeren. Dat gaf dus een behoorlijke pets! Nee, de brokken vlogen niet om je oren, niet met 200mg of zo.

Edited by pdfbq
Link to comment

Heb 20 minuten geleden zuiver bentoniet poeder binnengekregen,
sjonge wat een verschil met kattegrid zeg.
Zelf na het verpoederd te hebben knapten er nog wel eens stukjes af bij het boren van
de nozzle, met m'n nieuwe lading al 5 perfecte nozzles geboord.

VanHout is happy.

O jee, even in de war met het 'Wat gaat u vandaag doen' topic.

Nouja, het is toch wel een soort van oudejaarskriebel?

Edited by VanHout
Link to comment

Wel off topic maar toch!

Nou pdfbg dat het niet om de oren springt moet ik toch bestrijden.
Wij hadden dat vroeger ook eens uit gevreten met die holle sleutels met en stuk of 10 afgeschrapte lucifers er in.
Tussen twee stenen plaatsen en dan een spijker er in en een klap erop. Ik heb er iemand schade in het gezicht mee aangebracht.
Een scherf van die sleutel kwam over een afstand van een meter of 10 vlak onder een vriendje zijn oog terecht. Linke soep dus!
Ik wil dit toch even posten omdat er anders van die gassies denken dit kan ik ook wel lekker makkelijk. K3WL Niet doen dus.

Edited by Rocketier
Link to comment
  • 3 weeks later...

Laat ik ook eens bekend maken wat ik ga doen voor nieuwjaar. Nou niet veel iig, ik ga eens wat experimenteren met Rcandy of een KNO3/suiker compositie met titanium er doorheen.

Ik ga als het lukt wat stingers maken, wat 2 3 en 4 grams fp knallers en heel misschien een paar 2" fp salutes op een Rcandy rocket. Maar dat vinden mijn ouders echt niet leuk dus ik denk dat dat em niet word.

Dat was het wel zo'n beetje jammer genoeg.

Link to comment

Hahaha, verslavend? :(
Hier zijn ook alle stars af en geprimed, hoef alleen nog alles in elkaar te zetten. Ik heb hier tot donderdag ook nog last van een practicum voor mijn PWS, daarna kan ik gaan beginnen met 'bouwen'.
En dat pulverone-verhaal ken ik, ik moet ook nog in de 50 uur millen. :( Bah.

Vrijdag (hopelijk..) met iemand van hier wat shells afsteken. :P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...