Jump to content
PyroForum.nl

pyropiri zegt halllooooo!


pyropiri

Recommended Posts

hallo iedereen,

Ik ben pyropiri en erg geïnteresserd in scheikunde. Ook ben ik gek op vuurwerk en verheug me dan ook Ieder jaar weer op oudejaarsdag.
Een paar jaar terug begonnen mij vrienden en ik sterretjes fontijnen te maken. Vorig jaar werd dat pas echt leuk met wat toevoegingen. Toen ben ik eens op zoek gegaan naar informatie om shells te bouwen.
Eerst hadden we als shelletje een geel suprize ei dingetje genomen en gevuld met kruid en in plakjes gesneden wondertollen (onze geimproviseerde stars :D ). Dat ding in een papieren koker gedaan met een stijglading. Alleen toen we hem afstaken floepte hij alleen maar een klein stukje de lucht in. De geimproviseerde stars werkten wel heel goed!
Ik hoop dus op dit forum meer te leren zodat mijn zelfgemaakt vuurwerk ook gaat lukken.

groetjes pyropiri

Link to comment

Welkom.

Je lijkt een goede instelling te hebben, maar om toch even wat standaard dingen te zeggen: Geen vuurwerk meer uit elkaar slopen, veel lezen voor je wat doet, denk op dit forum altijd aan je interpunctie, zorg dat je altijd bewust bent van de stoffen waar je meer werkt, kruit is met een T, fontein met ei.. Etc etc~

Seriously though: Veel mensen hier zijn ook begonnen door met commercieel vuurwerk te kloten, maar het is nooit slim en zeker niet waar dit forum om draait. Als je echt met pyrotechniek aan de slag wil raad ik aan eerst een tijdje mee te lezen.


All the best.

Link to comment

Welkom

Echte pyrotechniek is wel een eind verwijderd van hetgeen jij daar beschrijft. Zoals hierboven al aangegeven staat, is kloten met commercieel vuurwerk iets wat op dit forum helemaal niet thuis hoort.
In plaats van direct proberen om shells te bouwen kan je beter maar eens beginnen met de basics. Probeer eerst maar eens fatsoenlijk buskruit te maken.
Er staat op dit forum genoeg te lezen, dus zolang je maar bereid bent om te lezen zal je wel bijleren. Geduld is niet te onderschatten bij pyrotechniek, dus laat die shells e.d. voor het eerst maar links liggen, alles zal wel op zijn tijd komen.

Veel plezier op het forum toegewenst!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...