Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer…
Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).
Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.
Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.
Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen. ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).
Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging)
Hahaha het is toch echt een virus ook.
Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang. Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.
En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣
Have fun!
Jason