Jump to content
PyroForum.nl

Gezocht: DC Voeding


Leander

Recommended Posts

Heren,

Ik ben op zoek naar een voeding voor electrolyse van Cl- op gelijkspanning van 4-6 volt tot 15A volcontinu. Nu kan ik weer zelf gaan bouwen (laatste model doorverkocht :D ), maar ik kan me voorstellen dat bij jullie zoiets ongebruikt op de plank staat. Perfect afgevlakte gelijkspanning is niet nodig. Een fatsoenlijke gelijkrichter zonder elco's voldoet wel. Geen computervoeding ombouw aub.

Leander.

Link to comment

Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom je geen computervoeding ombouw wilt. Ik ben supertevreden over die van mij. Heeft maanden achtereen zonder een krimp te geven tussen de 28 en 15 A gegeven over 5.2 V
Of wil je misschien kunnnen regelen?

Edited by pdfbq
Link to comment

De voedingen die ik omgebouwt heb (200 en 250W ATX) hielend het allebei niet langer dan twee weken uit. Vaak gaat er dan 'iets kapot' in de printplaat zelf waardoor je eigenlijk niet weet waar het zit, laat staan dat je het kunt repareren. Het enige wat ik deed wat de groene (power=on) draad doorverbinden met je massa en dikke kabels aan de +5 en massa solderen. Misschien mis ik iets? :D

Link to comment
Misschien mis ik iets? :D
Belastingsweerstanden zijn cruciaal. Dit omdat een (oudere) computervoeding niet onbelast draaien mag.
Had ik ergens gelezen en bij die van mij toegepast.
Ik heb er twee omgebouwd (op een gegeven moment trok mijn cel meer dan 30A en moet ik er een voeding bij zetten omdat de enkele steeds afsloeg) en beiden doen het nu dus nog steeds (20 kg chloraat verder).

6,8 Ohm 5 Watt (voor de 3,3V lijn)
4,7 Ohm 11 Watt (voor de 5V lijn)
2x 22 Ohm 11 Watt parallel(voor de 12V lijn)

komt hier vandaan Edited by pdfbq
Link to comment
×
×
  • Create New...