Jump to content
PyroForum.nl
bangkokpyro

Wooden Case Formers

Recommended Posts

https://pyroforum.nl/uploads/post-3253-1285591692.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-3253-1285591767.jpg
I have wooden case formers for making cylinder shells in standard sizes 3 to 16 inch diameter made from solid Teak and other hardwoods.
These formers are hand turned to exacting standards and made to last a lifetime. They have a recess in one end to accept a time fuse or flash bag and a hole driled throughout the length to make case removal easy after pleating down one end.
I also have formers for making insert shells, comets, crackers etc a set of 6 in sizes from 1 1/8 to 1 3/4 inch in Teak and other hardwoods.

I sell and ship send these formers to anywhere in the world.

Please contact me for more details, prices and pictures of my products.
Paul Moulder

Bangkokpyro@hotmail.com

Edited by bangkokpyro

Deze vind ik leuk!
Ik heb wat (goede) ervaring met Thailand (Pt anodes o.a. :D)
Voorstel is om deze te pinnen, ook omdat er zo'n leuke foto bijstaat zeg maar, fleurt de boel een beetje op.

En nu in het engels.

I like this one.
I have some (good) experiences with Thailand (Pt anodes and more)
Could we pin this one, also because of the nice picture, making this site more attractive.

Edited by pdfbq

Deze vind ik leuk!
Ik heb wat (goede) ervaring met Thailand (Pt anodes o.a. :D )
Voorstel is om deze te pinnen, ook omdat er zo'n leuke foto bijstaat zeg maar, fleurt de boel een beetje op.

En nu in het engels.

I like this one.
I have some (good) experiences with Thailand (Pt anodes and more)
Could we pin this one, also because of the nice picture, making this site more attractive.

Yes sure, that would be good to pin the topic thanks.

Allthough I love the work on the caseformers this topic will not get pinned.
A couple of sweet pictures doesn't qualify as a 'MUST must read' topic.

Though again, really nice stuff!

I have some special deals on my formers between now and the new year.

Why not Buy yourself the Christmas present you deserve?

All Thai Yang hardwood formers 15% off.

Buy a full set of Insert formers and get 20% off. (Yang Hardwood only)

All Teak formers under 5 inch Diameter 5%.

Offer till Dec 31st only or till stocks run out.

Just Email me for a full price list of my formers and other Pyro related Items I sell.

Bangkokpyro@hotmail.com

Hi Paul,

Can you tell us what the shipping costs to Holland would be? That would give us a idea of total price.

Hi Paul,

Can you tell us what the shipping costs to Holland would be? That would give us a idea of total price.

I have too many prices to post on forum ,it depends on what type of wood, what size, how heavy,what type of finish etc etc, also I give different price for set of formers than for just one piece.
but this gives you some idea

Prices including postage to Netherlands
Solid Hardwood former for 3 inch shell 34 GBP
Solid Hardwood former for 4 inch shell 58 GBP
Insert former 1 1/2 inch 16.50 GBP
Insert Former 1 3/4 inch 18.00 GBP
Solid Teak 6 inch 118.00 GBP

Just email me for a complete price list.
Thanks Paul

I have some special offers on my case formers for the next 3 months only.

I have over 150 formers in different types of wood and sizes from 1 1/8 OD up to 16 inch

Take a look at some of them on this site postage cost on te site is for USA and Canada but if you contact me I will send you a total price to send to Netherlands also.\

Some of the formers on the site are unfinished. They have been turned and sanded super smooth but no laquer applied they are a special cheap price as you have to finish them yourself with stain or laquer.

http://www.kcpyro.com/webid/

• Similar Content

• By Pyromaniak
      Nieuwjaarsfilm, enjoy
    • By Pyromaniak
      Hallo!

Zo als belooft, mijn film van afgelopen O&n

De eerste 2 shells zijn nog test shells van een paar dagen voor O&N maar ik dacht dat die er ook wel bij konden.

Ik ben het nieuwe jaar begonnen met iets nieuws voor mij, namelijk een 24 shots starmine cake! Zoiets heb ik nog nooit gemaakt.
      Tijdens het maken is de schietlont erg vaak geknakt en verbogen dus ik had er al weinig vertrouwen in dat deze het hele traject zou volhouden, En mijn voorspelling kwam uit jammer genoeg. Wel had ik me er op voor bereid door aan de 2 uiteinden een normale lont te maken zodat als hij zo falen ik hem nog aan de andere kant aan kon steken xD en dat heb ik ook gedaan. Alleen is deze niet meer gefilmd.

Verder zijn er een aantal shells die tot mijn verbazing wel zijn ontstoken maar helemaal niet ontploft. Het was duidelijk te zien dat de lont werd ontstoken maar de shell vervolgens niks deed.
      Ik gebruik standaard time fuse die ik prime met een klodder bp+ti. Ik heb de volgende dag ook het weiland doorzocht en heb de 4" terug kunnen vinden.
      De lont was inderdaad ontstoken zoals dat hoort maar heeft gewoon niet de burst charge ontstoken in de shell.
      Het is toch niet gewoonlijk om de lont ook binnen in de shell te primen?
      Ik ga er van uit dat dit ook bij de 3" shells het geval was.

Iemand een idee?

Maar al met al vond ik het zeer geslaagd Ik heb nog wel wat verbeter puntjes gevonden maar das niet zo heel erg van belang geweest.
    • By Jaap - chloraaap
      Beste pyro fanaten:

Morgen is er weer een vriend van me jarig dus heb ik even een kleine verrassing voor hem gemaakt.
      Ik maak altijd 2 identieke test er 1tje in een afgelegen weiland zodat ik voor meer dan 90% de betrouwbaarheid weet.
      Dus morgen krijgen jullie de andere shell.

4 inch shell:
      stars 15mm(starplate):
      Silver streamer: (snel brandend hoge licht opbrengst)
      Potassium nitrate 60
      Aluminium 20
      Charcoal (Airfloat) 14
      Sulfur 6
      Dextrin 5

Red:
      Potassium perchlorate 65
      Red gum 11
      Charcoal 11
      Strontium carbonate 11
      Dextrin 4
      4inch_shell.avi

50gr flash 2 inch cannister salute:
      Perchlorate/aluminum-based flash powders V :
      Potassium perchlorate 66
      Aluminum, dark pyro 8
      Aluminum, bright flake 26
      Titanium, 30 mesh 11
      salute.avi

Have fun,

Greetz,
      Jaap
    • By Weirdo
      Ik heb vandaag mijn eerste petalshell afgeschoten, ging wel goed, maar ik was in een luie bui bij het pasten, dus had maar 4 laagjes gedaan, in het vervolg doe ik er 6.

3 gram booster 7/3
      35 gram lift+Ti
      MCRH break
      timefuse

Je ziet de timefuse niet, maar dat komt omdat ik deze 2 helften ff snel gevult heb voor de foto.

Ik heb een 2 inch hemi gebruikt als former, ik heb de 4 inch met MCRH gevult, 2 inch hemi eringedouwt met veel kracht, nog een beetje opgevult, 2 inch hemi eruit gehaald, pleepapiertje erin en gevult met stars.

Gepaste, gecrosmatcht en lift staat klaar.

Shell op mortier.

Filmpje

4__C8_D1petal.MP4
    • By Jaap - chloraaap
      Beste Pyrofanaten,

Feestje in het mooie zuiden!
      Daar hoort natuurlijk een mooie shell bij!

Beetje brak gefilmd...

4 inch
      Outerstars: van tt naar rood, blauw en groen.
      Innerstars: tt+%10 titanium

Rising tail: Kamuro

Enjoy!

Groeten,

Jaap
    • By Methodologisch
      Ok, besloten om ook maar eens een beetje met die PVC motortjes te knutselen.

Motortje is 90 mm lang 3/4 inch PVC buis met 3.3 mm nozzle. Propellant is 18 gram 60:30:10 KN/C(wilgen)/S gemalen in koffiemolen, brandtijd ca 3 seconden, totale impuls ca 13 Ns. Report is 10 gram 2:1 Kperc + dark german Al. Delay was 4:1 BP/bentoniet, ca 3 mm hoge colum bovenop de BP geramd, en ca. 2 sec. Totale brandtijd was zo groot mogelijk gemaakt om de meeste hoogte te winnen. (Minste last van luchtweerstand) Uit de tijd tussen knal en flits kun je opmaken dat de pijl op zo'n 330 meter hoogte zat. Volgens "Rocksim" zou de optimale delay zo'n 5-7 sec zijn voor maximale hoogte, dus hier valt nog wel wat te verbeteren...
      Lawine_pijl_driekwart_inch_PVC_met_18_g_BP_als_drijflading_en_10_gr_KClO4_Al_report__nozzle_3_3_mm_compressed.avi
    • By ThaYankee
      met oud en nieuw ff een paar mooie shells afgestoken (nog voor de mist gelukkig) waaronder deze 4 inch.
      de inner petal is d1 glitter en het buitenste effect is tigertail naar rood/groen.
      4_inch___oud_en_nieuw_2007_2008.wmv
  • Popular Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.