Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Als je de spindel ietwat insmeert met vasiline!?
En een conische spindel.

Ik heb ook gelezen dat de spindel lichtjes opschuren (in lengterichting) helpt bij het verwijderen van de motor.

Zo zie je maar weer, vaseline helpt iets ergens in, maar ook om dingen ergens uit te krijgen :(

===

Druk bezig vanochtend,

- 250g C6 uit de trommel gehaalt.
- 2 C6 + Ti comets/risingtails gemaakt (25mm) voor m'n 3" die ik was vergeten.
- Wheat paste gemaakt en kraft ingesmeert en opgevouwen in mooie harmonica'tjes
- 200g 7-3-1 Gemilled (Willow) Dus kom maar op met die BP Coreburner Tool!
- Kattegrit gezeeft (Dusty Job hatsjoewwww!)


Zo even slangenklemmetjes halen voor morgen-persdag! Ook even die 3" pasten tussendoor.
Straks weer lekker werken.. Edited by sjeef1
Link to comment

Zo, net even mijn werkplaats volledig opgeruimd, alles in de kast gegooid en wat tuinstoelen voor de kast gezet. Morgen naar londen, en als we weg zijn komen de buren dus voor planten en post enzo zorgen. Just in case heb ik tussen de kastdeuren en deur van de schuur kleine (onopvallende) stokjes gedaan die eruit vallen als deze deuren opengaan, dus dan weet ik of ze ergens hebben lopen snuffelen of niet. :( Misschien wat overdreven... maarja, you never know.

Ook nog iets gemaakt vandaag...

Men neme:
-Een haai
-Kraftpapier, tape, QM
-600g mislukte sterren die ik in mijn 13 pyro-maanden heb gemaakt. (Mislukte kamuro, slowgold, C8 en TT)
-Flink wat pulverone

Et voila, het 785g wegende monster:


Ik ga hem ergens in de December afsteken met een gewaardeerd forumlid van hier. :(
(P.S. @ gewaardeerd forumlid: Zit aardig wat pulverone in, als je mortierbuisje het niet overleeft koop ik wel een nieuwe :P)

Ik denk dat ik er trouwens nog wel wat kraft omheen rol, dit ziet er zo lelijk uit met die schilderstape.
Deze haai houdt niet van lelijke eendjes.

Edited by Sharkie
Link to comment

Afgelopen weekend 1,5Kg sterren geperst en gerold.
Vanavond voor het eerst met de Pers rocket motortjes persen.
Ben benieuwd wanneer de kokers bezwijken. 1 Ton zou moeten kunnen denk ik zo!
Dan nog even een paar van die dingen testen! En productie maken!
De grap van het sterren maken is dat ik van een sterrenmix (had veel te veel) ook een pulverone-achtige substantie heb gemaakt.
Hierin zit veel titanium. Het geeft een onwijs gaaf effect. Ik wil dit gaan mixen in de pijlen koppen met MCRH.
Mix van de sterren:
50 KNO3
30 S
10 Al 7 Ti
5 CuO
5 Fe3O4
8 Dextrine 50/50 alc/water

Edited by Rocketier
Link to comment

Het is één compositie zoals ik boven heb geschreven. Het is gebaseerd op helemaal niets.
Het is een totale eigen creatie. De grap is dat ik met een testje in een open tube zilver sparkels krijg en Oranje.
Het lijkt er op dat het ijzeroxide een thermalitische reactie geeft!? En de anderhalve kilo is gebaseerd op 3 soorten sterren.
Rolled TT met als ent mosterdzaadjes. D1 glitter cut stars en daarna gerold en geprimed met meal en de comp hierboven.
Ik heb zojuist ook een ster in de "open haard" aangestoken en dit gaf echt een prachtige zilversparkel met lichte oranje er tussen.
Ik hoop /verwacht dat het ijzer als vonk val en de ti wegspat. Met O&N zullen we het weten.
Overigens heb ik net hostalite 19mm geperst. 1 Ton is te veel nozzle vervormde de buis extreem het drukte het kunststof van mijn persblok in.
500 Kg perfect. Net een testje gedaan super resultaat. Helaas geen filmpje!

Edited by Rocketier
Link to comment
En sjeef1, werken je motoren?

Meennnn, die dingen gaan als de brandweer.(goed bezig @ Ener).

Alleen heb ik gisteren 1 nieuwe getest (met een 10g salute erop) en die ging niet luchtwaarts (nice groundsalute anyway),denk dat ie bleef hangen in m'n lanceerbuis.

Duss, nu weer 300 g 65/25/10 (iets heter) in de mill, morgen even wat nieuwe motoren persen.

Btw, hoeveel gram nozzle (kattegrit) is gangbaar? ik doe nu 10g maar het lijkt of de nozzle dan erg lang (iets van 3cm) wordt.

**Edit**

Thnx pdfbq, hoeveel van die mooie blauwe schepjes is dat? Als het goed is 1 dezer dagen die platen ophalen, let you know :( Edited by sjeef1
Link to comment

Ik vul meestal gewoon aan totdat mijn nozzle minimaal 13mm ofzo is, dus een paar gram denk ik. 13mm nozzle werkt prima voor mij (bij 16mm), ik heb in ieder geval nog nooit een cato (of een eruit geschoten nozzle) gehad.
Die buisjes van PS hebben trouwens een wat grotere ID dus daarvoor zal je inderdaad een wat langere nozzle nodig hebben.

Ontopic: Gisteren teruggekomen uit Londen. :( Was zekers leuk. En de stokjes die ik tussen mijn kastdeuren had gedaan zaten er nog steeds dus er is niemand bij mijn spullen geweest.

Trouwens op het vliegveld in Dusseldorf moest ik springstoffencontrole ofzo doen, waarschijnlijk omdat ik lucifers in mijn jaszak had.. Ze gingen met zo'n papiertje langs mijn koffer en dat in zo'n apparaat doen. Mijn koffer had dus nog in de buurt van mijn werkplaats gelegen. Zou zo'n apparaat meal (er kan altijd wat op mijn koffer 'gestoft' zijn) detecteren en heb ik gewoon heel erg geluk gehad dat er geen meal of stof van andere chems op mijn koffer zat? Of.. zou zo'n apparaat gewoon niet gevoelig zijn voor meal?

Edited by Sharkie
Link to comment

Ik lees net in de PS topic een derde eetlepel, ga zo even wegen hoeveel gram dat is (met het oog op de consistentie).

Straks m'n 3" even voorzien van lift en leader dan kan ie vanavond skywards gezonden worden.
Ook even wat nieuwe motortjes persen zo, m'n fuel is preciess...NU klaar :(

@Sharkie, als ik goed ben geinformeerd word er alleen op HE's gezocht(Semtex,TNT,AN-based spul,Peroxides,RDX(alhoewel dat ook in Semtex zit).
Ik zal eens checken welke precies :(

**Edit, even een foto'tje :P**

6mm TT 3" Shell, 3g 70/30, C6 +Ti Rising tails

Edited by sjeef1
Link to comment

Vandaag complete pijl gemaakt met een kop erop van Pyrostuf.
Als motor een 8cm lange hostalite 16mm id. Sjeef gewogen 10gram bentoniet voor de nozzle!
12 gram rocket fuel en eindplug 12 mm bento. Kop erop met MCRH en mijn eigen mixje als een aantal posts terug.
Extra 6mm TT toegevoegd. Stok 8x8x800 perfect in balans. Als vertraging gewoon 2mm groene visco door de eindplug.
De pijl afgeschoten. Hoogte geschat 50 meter. Mooie klap met zilverkern en daaruit springend de TT.
Goed resultaat voor een nieuwe combinatie. Ik is tevreden :( !

Edited by Rocketier
Link to comment

Lache ik heb gisteren voor het eerst een shelletje gemaakt.
Was ongeveer 1,5". Om mee te beginnen vind ik dit wel leuk. Gisteren afgeschoten.
Ik heb hiermee ook gelijk de pulverone getest cool mannen dit had ik nog niet gedaan.
Wat ik ook had gemaakt is schietlont met schilderstape. Ik had eerst een testje gedaan uiteraard.
18mm schilderstape door een hoopje pulv. gehaalt en dubbelvouwen en dichtplakken met een andere strook.
Het brande zo snel dat het gewoonweg knalde :( . Normaal deed ik het met blackmatch in een rietje maar dat haalt het niet bij de pulv versie. :P . De montier is van slagvast HMPE 43mm id wat gebruikt wordt als rollerbaan. Lengte 30cm. Voor o&n ga ik nog geen shells bouwen dat is mij nog te link. Dat vereist nog veel testen denk ik. Misschien is het ietwat offtopic maar ik was even enthousiast. :(

Edited by Rocketier
Link to comment

Bezig met mijn 3'' beraq shell, shell met inserts of hoe je het ook moet noemen. Zitten 10 1.3grams knallers in, ik hoop dat hij morgen af is. Er zit al zo'n 3 uur werk in dus ik ga balen als hij het op de een of andere manier niet doet straks.
Morgen plaats ik waarschijnlijk een (klein) fotoverslagje hier.

Link to comment

Houden van m'n Wolter Starplate!! In plaats van "Tering zo veel comp moet ik nog" is het nu "Tering waarom heb ik niet meer comp" :(
Ik had er eerst een stuk of 100 geperst met m'n made-in-china plaat maar die heb ik uiteindelijk door een zeef gedrukt en geperst in m'n nieuwe plate!

250g C6 + Ti 9mm stars liggen nu te drogen, zo ff 250g D1 door dat ding heenjagen..

Link to comment

Net 200g pulverone gemaakt, daarna me beseft dat ik geen pulverone had moeten maken maar dat ik nog wat sterren had moeten primen... :( De pulverone moet nog 1 a 2 dagen drogen voordat ik weer iets kan doen, mijn pulverone is namelijk op. Net even alvast quickmatch aan al mijn 2'' comets geplakt en een strookje kraft, dus morgen alleen nog pulverone erin, dichtplakken en klaar. :(

Nu maar eens voetbal kijken.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...