Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Ik weet het niet precies, ik denk dat deze nu ongeveer een maand heeft gedroogd. Dit waren mijn eerste 2'' comets dus ik gokte erop dat een maand drogen wel ongeveer goed zou zijn. Het gewicht nam per dag in ieder geval amper nog af, dus het zal dan wel goed zijn.:(

Link to comment

Hahah inderdaad, kan ook niet wachten tot het kerstvakantie is.
Ookal zal ik pyro dan wel moeten gaan combineren met leren voor school.. maar dat komt wel goed, zoals altijd.... NOT. :(

EDIT:

Deze week 2 van de 7 2'' comets voor oud en nieuw afgemaakt. White tail/ Silver star en Ti silverstreamer. Beide zijn gepaste (op de onderkant na dus :() en hebben een laagje mealprime.

Edited by Sharkie
Link to comment

Cool Butcher,

Lekker blijven persen :( .
Heb gisteren, met mijn zelfgebakken 10mm starplate en HBM pers, sterren gemaakt met aluminium mixje.
Het mooie is ik had in tegenstelling tot normale werkwijze het compound alleen maar een beetje vochtig heb gemaakt. Het bleef eigenlijk niet eens aan elkaar plakken.
Met het persen kwam er alsnog vocht uit. (5 ton). Nou die sterren konden bijna gelijk de rockethead in :( . Okay, eerst echt goed drogen nog maar ze waren iig keihard.

Succes met jouw pers

Edited by Rocketier
Link to comment

Net even buisjes gerold uit gompapier (werkt heeeel sweet) en daarna m'n eerste rocketmotor geperst (of fontein,net welke kant je em ophoud :().
Vanavond even een statisch testje,kijken of ze wil zingen voor Sjeef.

Een paar dingen geleert :

-Ik moet m'n kattegrit gaan malen.
-Een sleeve is geen overbodige luxe, 1 ton en de boel begint te vervormen.
-Gomtape buisjes moeten niet te lang weken in het water.
-Ik hou van mijn nieuwe pers!!

Paar foto'tjes

's werelds lelijkste motor


"Nozzle"


Nieuwe setup

Link to comment

Holyshit, je had gelijk over die kleine werkruimte van je. Respect als je het volhoudt om daar straks tegen oud en nieuw uren te moeten zitten. :( Gomtape moet je sowieso niet laten weken in water, dan wordt het te nat. Het beste kan je gewoon je gomtape onder een vochtige spons doorhalen. Pers ziet er inderdaad goed uit, had ik ook maar zo'n ding...

Vandaag mijn literatuurlijst voor school afmaken, bah.. Vrijdag mijn héle werkplaats 100% pyrovrij maken (alles opbergen in ieder geval) omdat de buren voor het huis komen zorgen als ik 3 dagen in Londen ben. Ik zou denken dat het huis wel even 3 dagen zonder zorg kan.. maargoed, flink klote dus. :( Hopen dat ze niet in de garage komen. En ik denk dat ik ook maar even iets lomps voor mijn kast zet zodat ze daar niet inkunnen. Alhoewel.. dat zou het ook wel weer verdacht kunnen maken natuurlijk. :P

Link to comment

:P Mooi ding Sjeef heb precies dezelfde,is dat trouwens een bomb proof shelter of iets waar je werkt.
Ohw ja normaal zit een nozzle gat precies in het midden. :P

@sharkie
Als ik jou was de vieze boekjes ook ff onder het bed weghalen. :(

@rocketier
Ik heb wel respect voor hem,als je met zoiets kleins nette resultaten kan halen.
Heb trouwens die stoel niet gezien :P

Ben vandaag melig srry. :(

Link to comment

Ajoh, die buren zijn al in een dergelijke staat dat ze niet meer kunnen bukken, laat staan alle vieze boekjes onder mijn bed vandaan halen (...grammaticaal kloppende zin?). Die blijven mooi liggen waar ze liggen. :(

Hehe.

Edited by Sharkie
Link to comment
:( Mooi ding Sjeef heb precies dezelfde,is dat trouwens een bomb proof shelter of iets waar je werkt.
Ohw ja normaal zit een nozzle gat precies in het midden. :(

Ja hij is erg fijn! Ehm ik weet niet of ie bomb proof is, en I ain't going to try and find out :P
Nee ik heb m'n rommelberging zeg maar omgebouwd tot werkplaats(je) dus moet creatief omgaan met de little space I got.
Maar ik vind het een uitdaging om zo efficient mogelijk alle ruimte te benutten.

Ja hij hoort idd in het midden te zitten, maar dit was ook 's werelds lelijkste motor remember..

@Rocketier, deksel/stoel?
Link to comment

Wat betreft buisjes van gompapier, dat doe ik altijd zo..
Je rolt het gompapier strak om een rammer en zorgt dmv een stukje duct tape dat de boel niet weer afrolt.

Dan doe je het buisje gompapier even 20 minuten in de snelkookpan. (niet nat laten worden)
Stukje ducttape eraf daarna en laten uitharden.

En voila een professioneel uitziende strak gerolde kreukloze kraft tube!



En Sjeef hou er trouwens wel rekening mee dat wanneer je een ongeluk krijgt bij het persen van bijvoorbeeld whistle en je zit in een klein afgesloten kamertje dat de gevolgen ernstig kunnen zijn.

Edited by azure
Link to comment
En Sjeef hou er trouwens wel rekening mee dat wanneer je een ongeluk krijgt bij het persen van bijvoorbeeld whistle en je zit in een klein afgesloten kamertje dat de gevolgen ernstig kunnen zijn.

Azure, ja ik weet het. Daarom begin ik voorlopig nog niet aan whistle.
En zit ik te denken aan een soort van blast relief paneel in een muur. Maar dat is nog iets voor de toekomst.

Tijd voor een snelkookpan dus :(
Link to comment

M'n irritante k3wl buurjongen zojuist een 'megavlinder' verkocht.
Zelfde maat als een 'reguliere' vlinder, maar een iets andere compo, nl KNO3, poedersuiker en paraffine was.
Helemaal onderin nog een kwart gram KClO4/GD flash, heeft hij toch nog een knalletje.

Wat zal die opkijken als z'n verkeersbord niet uitelkaar knalt.

Link to comment
Azure, ja ik weet het. Daarom begin ik voorlopig nog niet aan whistle.
En zit ik te denken aan een soort van blast relief paneel in een muur. Maar dat is nog iets voor de toekomst.

Tijd voor een snelkookpan dus :(


Ja het is hetzelfde principe als postzegels van een envelop stomen.
Het voordeel van deze methode is dat je mooie rechte rolletjes krijgt omdat je ze nog kan corrigeren wanneer je ze van de vormer afhaalt.
Wanneer ik ze rol wanneer ze nat zijn en dus al plakken dan gaan ze bij mij toch altijd scheef.

Maar ik denk dat een blastshield in dit geval geen 100% bescherming kan bieden.
Tuurlijk beschermt het je wel tegen shrapnel van je support sleeve maar de druk kan nog steeds nergens naartoe in zo'n kleine ruimte.

In elk geval de deur altijd openzetten. Edited by azure
Link to comment

Net een whistle motor geperst met mijn nieuwe pers :(
wat ben ik blij met dit ding. :(
Had een zelfbouw pers die ook deed wat het moest doen, maar het was niet optimaal.
Als iemand nog op zoek is? Hij staat anders toch maar in de weg.
Met ietwat aanpassingen werkt hij ook heel goed.
Nothing fancy geen meter ed.

Edited by The-Butcher
Link to comment
Maar ik denk dat een blastshield in dit geval geen 100% bescherming kan bieden.
Tuurlijk beschermt het je wel tegen shrapnel van je support sleeve maar de druk kan nog steeds nergens naartoe in zo'n kleine ruimte.

In elk geval de deur altijd openzetten.

Helaas is de deur openzetten niet echt een optie, aangezien ik nogal nieuwsgierige/bemoeizuchtige buren heb. Voel me af en toe net Anne Frank in het achterhuis die shells aan het pasten is, als ze langs m'n berging lopen.

Wat ik bedoelde een is een paneel wat uit de muur of deur blaast door overdruk die ontstaat, ongeveer hetzelfde als compartimenten die bewust zwak worden gemaakt op boorplatforms. Bij explosies blazen sommige panelen los waardoor de energie grotendeels word afgevangen.

Moet er zoiezo niet aan denken dat er iets afgaat (een 3"er ofzo) want helpt een open deur ook niet denk ik.
Dus daarom werk ik zo veilig als mogelijk is, maar je kunt natuurlijk nooit iets helemaal uitsluiten.

Blast screen (12mm Lexan) is eerste modificatie die ik ga doen,daarna ga ik misschien denken aan überhaupt whistle maken.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...