Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Hanzz, dat zwavelzuur koken en hexamine maken kan je toch makkelijk skippen door goed in te kopen. :(


Die zwavelzuur is zeer goedkoop ingekocht, echt heeeeel goedkoop wat jij betaalt voor die liter 98% betaal ik voor 25 KG van de helft van die concentratie... Uitkoken is een leuke bijkomstigheid :( .

Hexamine kan ik tegenwoordig niet vinden als Solid-Fuel-Tablets of als Esbit ik heb al tientallen winkels afgezocht en het is er gewoon niet meer vrees ik, mijn oplossing: 'n fractie van de 2 liter formol die ik nog heb laten reageren met ammonia.

School is trouwens weer begonnen vandaag m'n eerste dag (Ik haat school).

Hanzzz,
Link to comment
Die zwavelzuur is zeer goedkoop ingekocht, echt heeeeel goedkoop wat jij betaalt voor die liter 98% betaal ik voor 25 KG van de helft van die concentratie... Uitkoken is een leuke bijkomstigheid blush.gif .

Dat zal zo bij de meeste zijn maar bij mij gaat die vlieger niet op denk ik. Ik heb 5L 66Be voor ~€9. Denk niet dat je veel goedkoper gaat vinden. :(
Jij begint nu pas met school? Dan heb je toch een lekker lange vakantie gehad, niet? :( Ik zit nu lekker een weekje thuis, maar ik kan alles wat ik afgelopen weken vertikt heb te doen ff bijwerken.
Link to comment

Weekend zegt die..............bofkont!
Bij mij liggen de eerste 100 pumped stars te drogen knetterhard inmiddels.
Geeft al een mooi resultaat in de haard :( .
Gisteren een uitbreiding gemaakt op de ballmill. Een afwasbakje onder 45graden voor rolled stars.
Ga morgen een batch starten met TT met Ti toevoeging. Ik heb drrrr zin in!

Edited by Rocketier
Link to comment

Zoo, net even een bombette tooltje gemaakt voor 20mm ID bombettes. Pics:




Staafjes zijn gemaakt van 3/4'' pvc, 5/8'' pvc, en 14mm houten staafjes (van de praxis).
De middelste op dat plankje had ik eerst al, maar ik heb er nog even 8 omheen gebouwd, dat gaat wat sneller denk ik. :(
(De werking hoef ik neem ik aan niet uit te leggen.)

Edited by Sharkie
Link to comment

Straks persje kopen!

Sharkie vraagje gebruik jij het bombette tool om er een bento laagje in te rammen?
Zo ja kan je het dan niet beter maken met rvs staafjes met een lontgat erin?!

Ik heb om een pulverone testje te doen ook kleine bombettes gemaakt met bento onderin de mortier en een gaatje in de zijkant.
De bombette zelf was gevuld met rocketfuel met Ti toegevoegd en een fuse hole aan de zijkant voor buzzer effect.

Edited by Rocketier
Link to comment

Die pers is echt nice, ik geloof dat zo'n beetje iedereen met een pers hier die heeft. :(
Ik ga hem volgend jaar ook kopen waarschijnlijk.

@ Rocketier: Ja ik gebruik het idd om een laagje bento met lont erdoor erin te rammen. RVS staafjes of PVC met hout erin, het maakt allemaal niet zoveel uit, het werkt toch allebei. :( RVS staafjes zullen vast wel wat langer meegaan, maar dit leek me toch wat gemakkelijker en goedkoper.

Link to comment

Ik kan die pers echt ontzettend aanbevelen. Hij werkt heel fijn voor raketten, maar ook sterren met starplates maken gaat echt snel als je
de smaak een beetje te pakken hebt.

Je kunt veel meer druk op je starplate zetten dan rammen, en ook wat minder vocht gebruiken. Tevens zijn je sterren veel steviger als ze geperst worden, ze vallen niet uit elkaar als je ze op en neer schudt bij het primen bijvoorbeeld. Dit is echt een zeer bruikbaar apparaat voor alle pyro dingen!

Link to comment

Cool Sjeef,
Zo'n starplate is mijn volgende project. Ik heb al een kleintje voor sterren van 5mm. 90 in een slag.
Maar nu ik de pers heb komt zo een plate als jij laat zien helemaal in the picture.
Laten we blij zijn met elkaar haha. :( Ik kan in mijn werkplaats op het werk frezen, draaien, lassen en bankwerken dus.......!
Overigens kostte de pers 159 euries. Daar kan ik het niet zelf voor maken. Nou nog als de sodemieter mijn elektrolyse cel maken voor chloraten en dan heb ik de tools aardig compleet.

Edited by Rocketier
Link to comment
Cool Sjeef,
Zo'n starplate is mijn volgende project. Ik heb al een kleintje voor sterren van 5mm. 90 in een slag.
Maar nu ik de pers heb komt zo een plate als jij laat zien helemaal in the picture.
Laten we blij zijn met elkaar haha. :( Ik kan in mijn werkplaats op het werk frezen, draaien, lassen en bankwerken dus.......!
Overigens kostte de pers 159 euries. Daar kan ik het niet zelf voor maken. Nou nog als de sodemieter mijn elektrolyse cel maken voor chloraten en dan heb ik de tools aardig compleet.

Ik heb helaas niet die middelen en dus moet ik wel kopen. Maar ik moet zeggen dat de passing van deze plaat echt loepzuiver is, het maakt niet uit hoe je ze in elkaar plaatst.
Volgende stap is ook precies die pers halen (meneer Buitelaar zal blij zijn met dit forum:)) en dan waarschijnlijk ook wat rocket tools halen van Wolter, en mischien nog een iets kleinere plaat (6mm ofzo).
Ik ga een deze dagen maar eens aan het millen :(
Link to comment

Zoo, net even een batch D1 gemilled,Al-leen de Al er nog doorheen screenen. C6 is nu aan het draaien.
Vanmiddag even een 3" TT shell gebouwd, eerdaags even pasten. Met overgebleven flash (of eigenlijk bewust 7g teveel gemaakt :() een knallertje gemaakt straks maar even buitenspelen.

Hoe lang moet C6 ongeveer? Ik doe m'n TT meestal 3 uurtjes, dit is een vergelijkbare comp right?

Oh ennn, morgen een pers halen!! Kijken of ik dat ding nog ergens in mijn kleinbehuisde catacombe kan inpassen....

Link to comment

Zojuist mijn eerste 2'' comet helemaal afgemaakt voor oud en nieuw.

Slecht idee achteraf, de komende 2 maanden worden echt een marteling als ik wil volhouden om dat ding pas op oudjaarsdag af te steken. :( En even 18 bombette casings klaargemaakt voor vullen. (die tool werkt echt perfect :( )

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...