Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Grrhmmppfff na een uur geruzied te hebben met mijn computer en boze mailtjes gestuurd te hebben naar docenten heb ik dan toch ergens (de toch al belachelijk veel) de boekjes die ik moet kennen voor mijn eerste examenwerk natuurkunde moet kennen ergens vandaan gehaald. Over een weekje is het allemaal gelukkig voorbij, wat heb ik een zin om te pyro'en jongens... Volgende week mijn sterren eens gaan primen. Moet daarna alleen niet te veel gaan afschieten anders heb ik niets meer over voor oud en nieuw. Can't wait can't wait! :(

Edited by Sharkie
Link to comment

Ik ben al quasi heel het jaar bezig voor oud&nieuw. Tussenin deed ik eens een kleine creamora die altijd een flop is en teste ik wat breakcharges. Niet dat ik veel heb het meeste is experimenteel.
Ik laat het dan ook op nieuwjaar af omdat niemand dan schrikt van vuurwerk en de politie belt. Ik vind het wel ok zo. Het enige nadeel is dat je een heel jaar moet wachten om eindelijk je shells te testen.
Het jeukt echt enorm.

Link to comment

Onder het motto lekker bezig .NL:

Vandaag grote voeding gemaakt van Acculader. Was 24V 30Amps. De trafo compleet gedemonteerd en van 1 wikkeling 3 separate wikkelingen gemaakt.
Gemeten onbelast 5,6V 6,7V en 7,8V. Als elektrodes 10 harde grafiet stiften aangeschaft voor de anode zijde en kathode twee strips titanium 50cm bij 30mm bij 3mm.
Later de ti strips bewerken voor Perchloraat.

Mooie bak aangeschaft voor sterren molen dit word een extra toepassing op de ballmill.

25KG KAS gekocht voor vervaardiging van AN.

Sterren TT TI en AL liggen klaar inclusief Pulv. MCRH in voorbereiding.

Van het werk harde kartonnen kernen van 2cm wanddikte en een lengte van 50cm diameter inwendig 7.6cm.
Dit is een bijna onbeperkte bron. Elke dag 20 kernen beschikbaar. :( 3"in the make.


Volgende week een 10 tons Hydrolische pers kopen met een slaglente van 18cm.

Edited by Rocketier
Link to comment

Net even 10 timefuses voorgeprikt voor crossmatch en ingelijmt in 3" hemi's, Wat overgebleven TTs geprimed.

@Coek : Ik heb op werk van die dunnere kokers van sealfolie, daar past precies een 2" in. Zouden die 1 lancering overleven?

Edited by sjeef1
Link to comment

Die zijn idd precies 2''. Ja die kunnen makkelijk 'n 2'' aan. Zoals ik al zei, toen er op m'n pers 1.5 T stond gingen ze pas uitzetten. Die kunnen echt wel wat hebben als je ze vochtvrij opslaat. Fontijnen met 'n hoogte van 7 m zijn er ook prima mee te maken :(.

Gewoon als alle wikkelfolie eraf is meenemen die dingen, anders worden ze toch maar weg gegooid. Je hebt ook 3'' ID wikkelfolie, die wanden zij nog dikker, en net iets langer dan 'n standaard 3'' mortier. Ideaal voor bottomshots e.d. die dingen. Zit er zelfs over te denken om 'n 2'' whistle te persen, alleen al voor de fluit die daar van af komt :(.

De 2'' doe ik dan wel zonder QM, anders past hij niet in de buis. Gewoon 'n gaatje maken aan de onderkant en daar visco in stoppen, net als 'n stargun. Ideaal om zo cakes te maken overigens!

Edited by ExplosiveCoek
Link to comment

Vandaag zit eindelijk het dak op m'n nieuwe hut voor mijn hobby, het dak woog 200 kilo en was dus niet zomaar op te tillen nu zit het er dan toch op en binnenkort zal ik een kookplaat, koelkast en licht instaleren.

De deur is overmorgen in de planning en het schildern doet ons mam in de komende week zwart van buiten wit van binnen (bountey style)

dan kom het gewone leven aan wal - zwavelzuur koken - destileren van de HNO3 - hexamine maken - RDX ..,

Jullie horen nog van mij,

Hanzzz,

Link to comment

Bedankt voor 't waarschuwen danny, alhoewel dit gewoon 'n foto is van 'n dame in bikini wat je dus iedere zomer op 't strand tegenkomt (als je buiten komt dan). Dus als het goed is zou dit weinig nieuws moeten zijn voor de meesten.

Maar goed, als 't wel problemen oplevert hoor ik 't wel via de PM o.i.d.. Voorlopig iig wat leuks om naar te kijken.

Waarom ga je je media schoonmaken VanHout?

Link to comment

Ik maak altijd mn trommeltje schoon. Na het millen.
En gooi mijn loden ballen :( ook even in warm water.

Zo klaar en geen vervuiling van je chems verder.

En nat millen doe ik niet meer,wat een troep krijg je daar van zeg. :(

Edited by Lontje
Link to comment
Ik gebruik die trommel enkel voor meal based stuff, dus dan maakt het echt niet uit of er wat meal door m'n C heen komt. Dat is toch verwaarloosbaar.


Hmm ja me too, wellicht dat het inderdaad verwaarloosbaar is. Ik mill ook alleen C based comps (voor nu tenminste).
Morgen maar eens de edele trommels vullen met nieuwe TT, D1 en C6 :(
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...