Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Maar geloof mij maar het is een meisje van 14 jaar en als er rotjes moeten worden afgestoken staat zij vooraan. :P

Heb je dan geen fonteintjes/knallertjes of leuke pijltjes voor haar gemaakt? Dan moet je waarschijnlijk niet eens een cadeau kopen. :D
Maar goed, hier zijn de dets die ik net heb gemaakt:

Bovenste is voor te testen, onderste is voor de lading.
Maar dat kan nog wel ff duren aangezien het nu al een goed uur onafgebroken aan het regenen is. :D
Link to comment
Maar dat kan nog wel ff duren aangezien het nu al een goed uur onafgebroken aan het regenen is. :P


Aan buienradar te zien, gaat het inderdaad nog een tijdje duren.
Wel heel benieuwd!
Ben nu bezig wat compo's te testen als delay in flash bombettes.
Net de haard aan, alleen geen blikken meer in huis! :D
Misschien vanmiddag dan nog wat verfblikken halen :D!
Link to comment

Hehe, ff snel tussen twee buien door het eerste detje getest. Het stelt niet veel voor maar het is maar voor het vermaak, anders zit ik hier toch maar met mijn vingers te draaien. :D


Filmpje:
DS_det.MP4


Ondertussen is het weer goed aan het regenen dus die ANAL zal nog moeten wachten. Ik heb ook beseft dat ik mijn AN nog moet klaarmaken, dus dat dan maar eerst eens doen. :D

Link to comment

Yep, dat is onze DS. :D
Voor de det heb ik gebruik gemaakt van een autoclaveerbuisje. Die zie je hier op de foto liggen naast het lijmpistool, elek. onsteker en de DS.


Ik knip het dunne kantje eraf, steek de onsteker of lont erdoor, lijm het vast/dicht. Dan kan ik langs de andere kant gemakkelijk de primary erin doen en aandrukken. Als ik klaar ben sluit ik de det gewoon met het kapje. :D Ik heb nu geen PETN liggen (en ook geen zin om nu nog te gaan nitreren), dus ik heb de lege ruimte opgevuld met aangedrukt papier. Er zit nu ~0,4g DS in. Maar als ik er 0,2g ofzo in doe kan er gemakkelijk een gram PETN bij en dan zijn het perfecte compound detonators. Het plastiek is hard genoeg om zonder zorgen in je lading te kunnen duwen en het geeft een betere schoktransmissie dan een metalen buisje.
Hier nog een pic tijdens het vullen:

Link to comment

Net even 100 grammetjes Shimizu silver waves gemaakt (Shimizu silver waves B op pyroguide), ook even burntest gedaan.. Een burntest kon je het eigenlijk niet noemen. :D Iemand tips waarmee ik deze sterren kan primen? Ik heb tot mijn beschikking.. GD/Al spherical/Perc/ alle basic chems. Vanavond nog even een pijltje in elkaar flansen en 300g C8 + 10% Ti verwerken tot sterren.

Link to comment

Een flinke laag bleser hotprime en dan meal doet het wel denk ik zo.
Test het eerst maar even in een stargun, alvorens je je sterren vernaggeld omdat ik het zei.
Welke alu had je ervoor gebruikt?

Een burntest kon je het eigenlijk niet noemen
Hoezo? :D kreeg je hem niet in de fik?
@ Sjeef: mooie det. Edited by High Density
Link to comment

Pff, wegen stommiteit (vergeten AN klaar te maken) en tijdsgebrek is de detonatie naar morgen verhuist.
Het laatste wat ik vandaag nog gedaan heb is de AN klaarmaken. Hieronder nog wat pics van de droge/fijne AN die gezeefd wordt.
De AN ziet lichtgeel omdat de filtratie wat snel was verlopen, maar dat mag de boel niet verpesten. :D
Alles is nu tenminste klaar, morgen is het nog gewoon het device in orde brengen en dan: detonatie!

Link to comment

@ prophet: Joh, 't is net appeltaartdeeg! :P Ben benieuwd naar je device.:D

@ HD: Hmm oke, ik heb (nog) geen Red Gum, maar daar kan ik wel aan komen (niet pyrostuff, dan zit ik weer gelijk met 8 euro verzendkosten aan m'n broek, dat komt volgend jaar wel). Mijn Al is atomized 300-400 mesh.
En nee, ontbrandde inderdaad niet. Ik had wat compo in een buisje gedaan, lontje erin, afgeplakt en afgestoken maar er gebeurde niets. Dat was de zo-hoef-ik-niet-naar-buiten-manier, het regende namelijk...

@ Explomaan: Ik gebruik dan inderdaad wel de Blesser prime met 5 of 10% GD (met laagje meal erover). :D

Edited by Sharkie
Link to comment

Als je echt geen zin heb om te wachten op red gum, en je hebt tijd over kun je nog een step prime proberen met streamercompo en meal+metaalpoeder.
Garantie tot de deur :D

Je moet geen GD of MgAl door je blesser heen doen, als je het extra heet wilt moet je silicum poeder gebruiken, want alnders zie je je prime branden door het metaalpoeder, dat ziet er echt niet uit bij stars.
Bij gewone kleurensterren wel, maar bij een silverstreamer niet echt, dat is zoiso een helderwitte ster.
edit; H-letter Edited by High Density
Link to comment

Hmm oke. Maargoed, net 350g C8 + 10% Ti gepumpt, allemaal met de hand... iets van 150x 8mm, 50x 15mm, en 2x 45mm comets. En toen waren al mijn sterren voor oud en nieuw klaar!:D Nu nog 2 kilo sterren primen... Yooohoo!
Dus ik heb nog genoeg tijd om aan Red gum te komen en sterren te primen.

Edited by Sharkie
Link to comment
Ik ben van mening dat 5% ANAL wel moet lukken, maar we zullen zien eh. :D
Hoe gaat het in zijn werk sjeef, ik snap je foto niet goed vrees ik. :P

Ben benieuwd!
Ik zal wel even wat foto's proberen bemachtigen en ze in het Det construction topic droppen.

@ High Density, Thnx :D ze zijn net echt hahah.
Link to comment

Pulverone was vanmorgen droog. Zojuist even in "open" haard een theelepeltje vol op een stukje toiletpapier ontstoken.
.................Mannen wat een supereffect heeft dat millen van de meal............! Voep maar dan sneller!
Nou ik ga nu aan de arbeid. Vanavond als het weer het toelaat de lijntjes leggen. Tigertail sterren liggen te drogen.

Edited by Rocketier
Link to comment

Leuk man.. Ik heb er net zes gemaakt. Niet zo netjes als jij overigens.
Moet nog wel paar laagjes pasten dus iets van woensdag gaan die vliegen.
Alle zes weet ik niet want je trekt natuurlijk wel de aandacht.

Greetz,

ps Mooi potje op de achtergrond trouwens :(

Link to comment
Leuk man.. Ik heb er net zes gemaakt. Niet zo netjes als jij overigens.
Moet nog wel paar laagjes pasten dus iets van woensdag gaan die vliegen.
Alle zes weet ik niet want je trekt natuurlijk wel de aandacht.

Greetz,

ps Mooi potje op de achtergrond trouwens :(

Haha Thnx! Hoop dat ze goed gaan! Wat voor stars heb je?

Ja mooie pot heh? Heb ik via een speciale connectie :(
Link to comment

Heren de afgelopen complete pagina (Op de posts van the-Butcher en Kauyon na) allemaal over shells. *Wijst naar topic titel*
Die kunnen dus best in het, daarvoor bestemde, shells topic. Doe dat dan ook. Op dit moment duurt het laden van een pagina tussen de 5 en 7 minuten, dus morgen zal ik ze verplaatsen.
Concider yourselfs Warned.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...