Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

:P Morgen werken Sjeef op zaterdag.???

Oke een beginners vraag,loop er al een jaar of drie met in m`n kop.
Komt ie. Don`t laugh please.

Waarom word een cilindershell gespiked en een sferische shell niet.
Waarschijnlijk omdat het niet nodig is natuurlijk,maar waarom niet.
Omdat ie et zo ook goed doet,snap ik.
Zal er significant wat aan gaan veranderen als je hem zou spiken.? ;)
Heeft er iemand dit al eens geprobeerd.????

Link to comment

Nee morgen en de rest van het weekend ben ik lekker vrij!

Wat ik denk dat de reden is dat cylindrische shells gespiked moeten worden is omdat het zwakke punt in een cylinrische shell de einddisks zijn.
Door de verticale spiking worden deze vastgehouden en de vertikale spiking wordt weer verder gelocked door de horizontale spiking.

Bij een spherische shell is het omhulsel een bol wat op zich een veel sterkere structuur is dan een cylinder met twee losse afsluitdisks.
Dit is tenminste mijn idee, dus ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk ;)

ik heb net even 2 van die inserts getest en ze gaven een behoorlijke klap! Ben erg benieuwd naar wat ze gaan doen als ze door de lucht vliegen!!

Link to comment

Een ronde vorm is inderdaad mechanisch veel sterker dan een cilinder (bij dezelfde wanddikte etc.)
Probeer maar eens een ei met je hand er om heen stuk te duwen, dat lukt (zo goed als) niet.

Sjeef man, jij bent ook lekker bezig! Na mijn chems kriebels ga ik ook weer eens rap aan de slag met wat pyro.

edit: fuk, had de reply van sjeef niet gelezen. Enkel mijn ei bijdrage maar laten staan ;)

Edited by pdfbq
Link to comment
Sjeef man, jij bent ook lekker bezig! Na mijn chems kriebels ga ik ook weer eens rap aan de slag met wat pyro.

Haha, ja ik heb veel inspiratie lately.. Ik kom zoiezo van de week ff langs ;)

@ BMW ja, nu ben ik klaar met pasten spiken enzo :P

Roken is slecht voor je... Edited by sjeef1
Link to comment
Roken is slecht voor je...


Niet rokers gaan ook dood. :P

Ziet er goed uit Sjeef.

@pdfbq Met dat ei wist ik al een poosje. :P

Als je een can shell lanceerd met spiking,heeft de spiking volgens mij alleen maar nut voor je break.(lijkt me.???)
Op het moment van schieten zal je can-shell namelijk inelkaar gedrukt worden door de kracht naar boven.
Hij zal dan ondanks je spiking wel deformeren oftewel in elkaar gedrukt worden. (Of niet.???)
Ik ga dit zelf maar eens proberen met een sferische shell,kijken wat er gebeurt.

Op een pijl zou je dan sneller een ronde shell kunnen monteren in plaats van heel dat gedoe met spiken voor een canshell op je pijl.

Hmm ik zie nog geen licht aan het eind van de tunnel. ;)
Link to comment

Heerlijk zo'n lang weekend! Eergister en vandaag druk aan het sterrenrollen geweest.
Emerald green en Ruby red voor 3, 4, 5 en 6 inch shells. De stars voor de 6 inch zijn 14mm in doorsnee en de kern is groen met daaromheen rood. Voor de 5 inch zijn groen en 11/12mm, de 4 inch zijn groen en 10mm en de 3 inch zowel groen als rood en 8mm.
Nu nog allemaal primen. En een deel van de rode 3 inch sterren ga ik doorrollen met een Ti compositie voor 5 en 6 inch. Daarna moet alles nog geprimed worden. Nog genoeg te doen dus!
Btw mooie stukken die jullie hier gepost hebben! Wat een enorm verschil eigenlijk als ik het vergelijk met 5 jaar terug toen ik hier lid werd. Leuk om de groei/progressie te zien!

Link to comment

Vreselijk netjes gemaakt BMW.M3, duidelijk het werk van een secuur en geduldig persoon! Ben benieuwd naar het filmpje:)
Ik zal deze week wel ff paar foto's schieten van mijn starmill, zie namelijk net dat ik dat nog niet eens gedaan heb:S
Het is in ieder geval gedaan in een ronde polyesterkom met een diameter van 40cm.

@explosivecoek: Dit is allemaal gerold zonder sizing screens. Voorheen heb ik dat wel gedaan, maar na wat rolervaring lukt het prima om vrijwel alles op gelijke maat te krijgen zonder te sizen. Het is van belang dat je op de juist plek sprayed en compositie toevoegd. Grote stars rollen in een andere (kortere)baan dan kleinere stars, dus van die eigenschappen moet je gebruik maken;)

Link to comment

Hé BMW, waar komen deze buisjes trouwens ineens vandaan, je gebruikte toch die reageerbuizen?

Yankee, dat ziet er verdomd goed uit dan! Op welke plaatsen voeg jij dan je sas/vocht mengsel toe, en wat gebruik je om je stars te bevochtigen? Ben ook benieuwd naar je roller, ik ken alleen maar die oude (ballon) roller van je!

Link to comment

@ ExplosiveCoek,

Ik heb die kunststof buisjes nog niet getest, vandaar deze kokertjes van PS ;)
Laatste keer had ik niet de goeie buis bij me. Hij is net te dik (77mm) voor mijn 3" buis.
Heb er nog een van alu waar ie wel in past, maar die had ik dus niet bij me toen.

Link to comment

Zo vandaag ff 1kg Prime en 1kg emerald green gemaakt. Wat een pokkewerk is dat eigenlijk! Moest nog eerst een halve kg bariumnitraat met een lepel fijn malen tot het door m'n fijnste zeef ging.
Ik wil mijn emerald green sterren voor de 5 inch toch heel ietsjes groter rollen dan 11mm, maar bij de afgelopen keer rollen had ik helaas nét te weinig sas. Zodra dit 'groter rollen' gedaan is dan ga ik hele rotzooi aan sterren primen. Wanneer ik weer ga rollen zal ik een foto maken van mijn rolinstallatie, hij ligt nu namelijk netjes in 2 delen opgeborgen.
Wat gaat dat eigenlijk belachelijk snel met die chems. Vooraf lijkt het allemaal nog zoveel, maar je hebt de heleboel zo weggerold. Nu maar hopen dat het aantal shells wat ik ermee kan vullen niet gaat tegenvallen:)

Edited by ThaYankee
Link to comment

Ik heb net nog een 4 incher gepaste met hoog magnalium houdend groen- en rode sterren en violet sterren in de kern.
Hoop dat die morgen droog is dan kan die vliegen. ;).
Morgen begin van de avond nog ff een motor onder zijn kont hangen en dan is de test serie compleet.
Ik heb der zin in.
Jammer Coek dat jij niet zo laat mag opblijven :P Er zal een mooi filmpje van worden gemaakt en die laatste shell is dan speciaal voor jou.

Link to comment

Pfff, jullie verdomde geen-examens-hebbende-mensen, doe eens wat rustiger aan of zo. :P
Wordt er niet echt gemotiveerd door om te leren als ik elke dag lees wat jullie allemaal hebben zitten doen. :P
Anyway, er wordt de laatste tijd precies mooi wat geconstrueerd. Ik hoop dat er van dit prachtige werk iets terug te zien zal zijn op het forum. ;)
Have fun met het vissen en pootje baden!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...