Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Zeker, maar dat weerhoud ze op een of andere manier niet om te scheuren en/of te kreuken.
Ik gebruik de 10 tons pers van HBM, waarschijnlijk wel een bekende op dit forum.

Heb er toch 1 weten te persen, beetje op de gok gekeken hoeveel ze aan konden hebben.
Core daarna gecheckt, ziet er mooi glad uit, zonder zichtbare scheurtjes of afgebrokkelde delen.
Alleen de randen tegen de tube zelf aan, om de nozzle, zijn wat rafelig.

We zullen zien wat het resultaat is.
Als het weer vanavond een beetje meezit (niet al te veel wind).

Edited by VanHout
Link to comment

Aha...., ik dacht dat je wat ruimte moest laten.
Deze kan ik niet meer veranderen helaas, dus die zal ik zo moeten testen.
Zal de volgende (waarschijnlijk volgende week) iets inkorten zodat er geen lucht meer tussen zit.
Ik kan er nog wat tape omheen doen, en anders word het een harde knal ben ik bang.

Link to comment
Zat net te denken..... kan ze ook in de vloeibare rubber dopen. Zijn ze morgen droog.
Dat werkt beter als tape.
T'ís al gebeurd, ze hangen nu te drogen.

Ben benieuwd man!

Ik heb net even wat 4" gevuld. Is even een test om te zien of het veel uitmaakt of m'n TT geprimed of niet geprimed is.

Oh ja, pictures or It didn't happen ;)
Link to comment

Ik hoop dat ie het goed gaat doen Sjeef1.
Er zit nu een stevige laag rubber om de buisjes van 2mm dik.
Hopen dat ze heel blijven bij de break.
Hij past alleen niet in mijn hdpe buis. Net iets te dik.
Gelukkig heb ik ook een alu buis. Wanddikte is 2,5 mm.
Ga hem wel even in een berg zand zetten voor het geval dat...
Toevallig ligt er nu een grote hoop op de plek die ik eerder aangaf.

@Explomaan,

Ik heb nog 985 buisjes liggen. Ik ga het niet redden om ze allemaal te gebruiken voor O&N.
Als je er een paar wilt hebben (om te testen) stuur je maar een PM.

Als het meezit gaat ie vanavond de lucht in.
Anders ga ik aankomend weekend een nachtje "vissen" met de boot. ;)

Link to comment

En BMW, is ie al de lucht in gegaan??

Hmm vandaag even twee motoren persen voor m'n 4"ers, ze zijn gepaste en nice and hard.
Alleen weet ik nu niet meer welke wel en welke niet geprimede stars bevat want ik bedacht me dit pas toen ik allebei al een paar lagen had gepaste.

We gaan het zien! Waarschijnlijk dit weekend gaan ze vliegen ;)

Link to comment

Nee Sjeef1, nog niet. Ga vanmiddag mijn visspullen klaarleggen en de boot ophalen.
Vandaag of morgen zoek ik een mooi eilandje op.
Vanmiddag ga ik de shells voorzien van een lift cup.
Neem die flying Fish ook mee.

Heb je al wat kunnen maken met het tropische houtskool ?

Link to comment

Gisteren terug 2 testen gedaan met whistleraketjes, ik heb de whistlekriebel goed te pakken.
Ze maken wel een mooi geluid maar weigeren iets te liften. Dit weekend maar kijken voor een professionele pers.

Mijn mix is 75/25 +1+4 KClO4/Natrium Salicylaat + Fe2O3 + paraffine.

Edited by bonkers
Link to comment
Heb je al wat kunnen maken met het tropische houtskool ?

Nee helaas had ik deze week erg weinig tijd. Maar heb net even het zakje opengemaakt en ben nu 200g 6-3-1 aan het millen voor anderhalf uur.
Zometeen even ricen dan is het overmorgen droog en kan ik even wat testmotortjes persen ;)
Het is veelbelovend, stond echt verbaast over hoe licht dat spul is man!
Link to comment
Ben benieuwd man!

Ik heb net even wat 4" gevuld. Is even een test om te zien of het veel uitmaakt of m'n TT geprimed of niet geprimed is.

Oh ja, pictures or It didn't happen ;)
<snip>
Hangt er vooral vanaf hoe hard je breakt. Voor een gewone break ontsteken dingen als TT doorgaans prima met een gewoon laagje meal als priming, voor de bizarre harde breaks kun je soms beter primen met iets zuurstofnegatiefs zoals willow. Niet primen doe ik zelf in ieder geval nooit, zelfs niet voor makkelij ontstekende dingen als C6.

Edit: Waarom lijm je trouwens je sterren vast aan de hemi? Als je je break hard genoeg aanduwt in je shell houdt die je sterren echt wel op z'n plek, aannemend dat je iets dergelijks als MCRH gebruikt. Edited by miech
Link to comment
Hangt er vooral vanaf hoe hard je breakt.
Ik break met MCRH en 5g 70/30. Het was meer even een experimentje, ik heb in den beginne (bij 2"ers) gehad dat TT helemaal niet ontstak dus sindsdien prime ik zoiezo ook alles.
Edit: Waarom lijm je trouwens je sterren vast aan de hemi? Als je je break hard genoeg aanduwt in je shell houdt die je sterren echt wel op z'n plek, aannemend dat je iets dergelijks als MCRH gebruikt.
Ik lijm alleen rond de equator, ik heb altijd dat het precies net niet goed uitkomt met vullen bij de rand.
Had ook last van wat open plekken in m'n break precies in het midden
(check deze,lijkt wel een soort vlindervorm).
Op deze manier klappen die hemi's ook gewoon mooi op elkaar zonder gepiel. De rest van de stars ligt gewoon los/strak tegen elkaar.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...